Plassering av tung Receiver i trådhyller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Plassering av tung Receiver i trådhyller

Hei.

Jeg er igang med oppgradering av hjemmekino fra samsung HTqx100 anlegg til Onkyo 875 receiver og Klipsch høyttalere. I dag har jeg samsung anlegget, samt prosjektor og diverse annet stående på trådhyller fra Elfa, som er montert bak i rommet. Tanken er at jeg skal bort med Samsung anlegget og plassere onkyo receiveren der den står. Men så kom jeg til å tenke på, er den for tung?

Er det noen som har formeninger om dette. Kan jeg plassere onkyo'en der jeg har tenkt eller risikerer jeg at hele greia detter ned? Receiveren er 23 kg, og prosjektoren er jo også 10 kg. Skinnene som hyllene er festet til er festet i veggen med 3 kraftige treskruer på hver skinne, altså 6 tilsammen.

Se vedlagte bilder.

Edit: Ser på FAQ hos elfa at dersom jeg har truffet en stender skal man kunne belaste det med 65 kg. hmm, hørtes mye ut det. Hvor mange kilo tÃ¥ler hyllesystemet? - Elfa International

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis skinnene er festet på stenderne i veggen, tror jeg ikke det vil bli noen problemer hvis det er noen solide skruer. Er de festet kun i panelet, ville jeg nok ha tenkt meg litt om ja... evt testet med noe like tungt over et par dager for å se om noe gir etter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •