Nye analoge kassettdeck.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nye analoge kassettdeck.

Er det fortsatt mulig å få kjøpt nytt dobbelt kassettdeck til hifi anlegg?
    I tilfellle ja,produsent(er).

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for denne.Det er vel nesten den eneste produsenten som produserer seriøse kassettopptakere igjen.Jeg har ikke oversikt over priser,men det går jo an å maile dem.Disse er mæget gode,og kan gi nye lydformat noe å tenke på-i det minste......
    TASCAM
    Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene.

Mvh
    Thor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt så kan du kanskje få kjøpe min gamle billig, bruker den uansett ikke og vil aldri bruke den heller, kostet i sin tid +20.000 og jeg mener bestemt at den er imponerende i forhold til største Nacamichi sin største spiler fra samme tid (sistnevnte relativt kjent). Er ett monster av en spiller i alle fall og den er opp mot 20 kilo tung kan jeg se for meg (kjenner ikke vekten i farten) samt kassettskuffen er som ett lite hvelvdør der det hele er så solid at man nesten bare kan beundre kvaliteten på denne... Eid flere Tandberg og diverse andre spillere, intet er i nærheten av denne...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved nærmere ettertanke tror jeg også at jeg ville spurt hva denne koster.Den er trehoders,og nok noe hvassere i lyden.
    TASCAM

Mvh Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er njål hansson som har agenturet på tascam.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å finne den på nettet nå, men ikke så lett... Men spilleren er i kategorien at denne her blir seendes ut som en usolid pusling med få muligheter til sammenligning.

PRODUCT: DNT645

Kjøpte spilleren av en som byttet ut sin Nacamichi Dragon men nettopp nevnte spiller... Skal se om jeg ikke får broder'n til å knipse bilder av den og sende deg dem...

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Prøvde å finne den på nettet nå, men ikke så lett... Men spilleren er i kategorien at denne her blir seendes ut som en usolid pusling med få muligheter til sammenligning.

PRODUCT: DNT645

Kjøpte spilleren av en som byttet ut sin Nacamichi Dragon men nettopp nevnte spiller... Skal se om jeg ikke får broder'n til å knipse bilder av den og sende deg dem...
    Nacamichi har vel laget de heftigste kassettspillerne på markedet.
    Husker at jeg "drømte" om å få råd til å kjøpe en Dragon..noe det aldri ble noe av.

Så radiotan, nå har du sjansen til å skaffe deg en legende innen kassettspillere selv om det ikke er en Dragon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Nacamichi, men den er like forseggjort som den. Lærte meg aldri alle innstillingene på den en gang, var mye du kunne stille på den husker jeg da man mens man tok opp kunne skifte mellom å høre på selve kilden og innspillingen. Dette fordi det var flere hoder på den og det som spilte inn satt forran det som leste av og slik kunne man stille innstillinger mens man tok opp (var MANGE brytere for dette, hvorav fem av disse var todelte skru-brytere hvor man kunne justere høgre og venstre kanal alt etter som - i utgangspunktet stod jo disse på samme nivå men om man skrudde på innerste del av bryteren så tok man ene kanalen mens derimot om man skrudde ytterst så var det motsatt kanal - noe a'la eldre rotel-forsterkere hvor volumeknappen også var den man stilte innstillingen for venstre og høgre kanal om jeg ikke husker feil.)

Jeg vil kalle spilleren en legende ja, selv om Dragon'en var mer kjent. Selv kjøpte jeg spilleren for 3700 pluss en dags dugnad under oppussing samt en kasse øl på deling om jeg ikke husker feil, brukt selvfølgelig...

Det er en SVÆR spiller, bredere (og høyere) enn de fleste da den skal passe inn i et Rack (er det 47 CM dem er, jeg husker ikke, er "flaps" på sidene av den så den kan skrus fast...

Uansett, for meg har den liten verdi, det vil si ingen... Står hos en kamerat nå og tror ikke ha bruker den heller da mediet ble begravet for lenge siden og for de fleste ikke har bruksverdi dessverre...

Er nok det mest komprimissløse produktet jeg har eid noen gang den spilleren, var min stolthet i mangfoldige år når den erstattet mine to Tandberg TCD'er tidlig på nittitallet. Nok den eneste virkelig High-End sak jeg har eid, synd den skulle gå så til de grader ut på dato... Ikke at jeg savner kassettspiller, var jo tungvint med spoling og det hele, men glemmer aldri hvor stolt jeg var den gangen den spilleren ble min...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm De heftigste var det vel tandberg som sto for (TCD 3014A og TCD 910),men de kjøper du ikke om du ikke er villig til å betale alt for mye,og lite på en mildt sagt ustabil deletilgang.Sats på noe som enda er i produksjon,og som det er mulig å skaffe slitedeler til via vanlige salgskanaler!
    Og ligg unna dobbeldekkere,selv om det er det det er mest av nå=dobbelprakk!
    En brukt toppmodell Denon fra ca 90 er kanskje ikke så dumt det selv om de aldri var heelt i tetsjiktet ,så var de like oppunder,og det er kanskje mulig å finne deler ennå der...Den er ganske sikkert bedre enn dagens Tascam utgaver (som for noen år siden var adskillig bedre),som likevel er gode,men...
    Mvh Rune

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nytt, ikke dobbelt men kanskje det beste kassettdeck noensinne.
    Et kassettdeck man kan skru seg bort på....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dragon,sannsynligvis verdens fjerde beste deck! De hadde en som var bedre selv.
    Men dette er nok det beste,bare synd at det ikke ble laget mer enn ca 400 stk og derfor skjelden er regnet med.
    http://www.kallhovde.com/tandberg/tcd-910_tcd-911_b.pdf
    Mvh Rune

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulfsn
    Dragon,sannsynligvis verdens fjerde beste deck! De hadde en som var bedre selv.
    Men dette er nok det beste,bare synd at det ikke ble laget mer enn ca 400 stk og derfor skjelden er regnet med.
    http://www.kallhovde.com/tandberg/tcd-910_tcd-911_b.pdf
    Mvh Rune
    Heftig Tandberg ja men synd de var laget i så få eks. De blir ikke tatt med i oversikten over de beste, sikkert fordi de ikke er å få tak i bruktmarkedet lenger.
    Dette blir jo ganske off topic ifh. til trådstarters men et par bilder av noen
    Nacamichier er fins på bruktmarkedet kan vel ikke skade

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •