Hvorfor kjøpe hodetelefonforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor kjøpe hodetelefonforsterker

hvorfor ikke bare bruke hodetelefonutgangen på forsterkeren man har?

Hva er fordelene og ulempene med hodetelefonforsterker kontra å bruke den forsterkeren man har?

Jeg ser ikke hvorfor det skal være ett behov for egne hodetelefonforsterkere, er dem bare for dem som ikke har tenkt å ha/bruke høytalere eller er det noe i ryktene jeg har hørt om at hodetelefonforsterkere skal passe bedre til nettopp hodetelefoner...?

For min del er det vanskelig å skjønne at det skal være behov for egne hodetelefonforsterkere, i så fall må det være fordi det finnes en fordel med disse kontra det å bruke en vanlig forsterkers hodetelefonutganger, er hva dette eventuelt er jeg etterlyser info om da broder'n har skaffet seg nye hodetelefoner av bra kvalitet.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det finnes før det første mange forsterkere uten hodetelefonutgang. Det finnes også mange forsterkere uten - god - hodetelefonforsterker. Dette da annet har blitt prioritert av produsenten.

Selvsagt får du lyd dersom du plugger inn Sennheiser HD650/AKG K 5-6-701 i PC'ens lydkort - men det blir med det.

Skal du kunne klare å holde et godt grep om lyden i disse så kreves det kraftigere saker => behovet for egen hodetelefonforsterker melder seg.

Benchmark DAC1 har feks en hodetelefonutgang og forsterkeren til denne er veldig bra.

Ta en titt på head-fi (når de får denne opp igjen...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •