Valgets kvaler; Oppgradere til surround i "hostile environment"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kvaler; Oppgradere til surround i "hostile environment"?

Litt usikker på hvordan underform jeg skal legge denne i, men prøver her.

Bor for tiden i en leilighet som er lytt. Kan på ingen måte utnytte anlegget fullt ut, eller dra på noe spesielt så lenge de over meg er hjemme. Skal dog ned med taket i vinter, og se om vi klarer å gjøre det bedre..

Anyhow, stua er langt i fra optimal til stereo og hifi. HT'ene og tv-en står egentlig på den eneste praktiske plassen i stua, noe som gjør at de også mister litt av bunndraget.

Allikevel går jeg og pønsker på å utvide til surround, men spørsmålet er om det bare er å kaste penger ut av vinduet, så lenge jeg ikke har muligheten til å kjøre på litt effekt? Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv, så tenkte å høre hva fellow AVfreaks mener

Dagens oppsett kan sees på linken i signaturen, men består av Samsung M86, Nad 372, 272 og B&W 604.. Tenkte å eventuelt uppe med matchende HT og en Onkyo receiver.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke nødvendigvis et must å spille høyt når du ser på film. Ved å anskaffe senter og bakht, vil du jo få mer filmfølelse enn med kun stereo. Er dog kanskje greit å vente med sub...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rumperistere er jo ganske nabovennlige.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen timer med hodet i bløtt, har jeg kommet frem til at jeg skal begynne med å kjøpe meg en receiver for å få begynt å kobla sammens kildene mine hvertfall.

Kjenner jeg meg selv rett, så blir det vel surround ht-er i rask rekkefølge..
    Anways, så driver og pønsker på bruktmarkedet for en gang skyld, og da Pioneer VSX-AX2AS-S og VSX-2016. Sistnevnte er vel hakket rimeligere, og tenkte å gå for den såfremt den klarer det jeg vil..

Situasjonen pr i dag;
    Har en CD-spiller, DVD-spiller, XBOX og en pc som skal kobles til. Og en Samsung M86.

Min plan er da følgende; Koble cd-spiller via optisk kabel, DVD-spiller via optisk og komponent/coaxial, xboxen via komponent, og til slutt pc'en via HDMI.
    Videre koble til Samsungen også via HDMI.

Vil dette da fungere uten problemer, på begge receivere? Vil ikke få noe trøbbel med skalering etc? Er ikke helt inne i dette, men har prøvd å søke opp litt om temaet, og de gjeldene receiverne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •