2 x XTZ 12" og denon 3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 x XTZ 12" og denon 3806

Jeg kjører nå med en XTZ 12" og Patos 510c som front rekke i et 7.1 oppsett har nå kjøpt en XTZ til og lurer litt på hvordan jeg kobler opp dette . Jeg går ut i fra at man bruker et y ledd på forsterkeren , men det som forvirrer meg litt er om man oppnår noe ved å bruke et y ledd slik at man får koblet til begge inngangene på subbene også. Så til slutt åper det er noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal sette dette opp i forsterkeren.

MVH
    alias

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv to slike subber stående mot en 2807. Bruker y-ledd inn på subbene fordi jeg fikk det anbefalt av forhandleren, mener å ha lest en teknisk forklaring på det et sted jeg ikke helt husker.

Du bruker et y-ledd ut fra receiveren, men ikke samme som du bruker inn på subbene. Jeg bestilte nemlig et slik og måtte fram med loddebolten for å få det til å passe.

Jeg justerte inn ved å kun bruke en av subbene, og når dette var ok skrudde jeg på den andre, satte innstillingene identisk med den første og justerte volumet etter smak. Jeg innbiller meg at man oppnår et greit utgangspunkt på denne måten om man, som meg, ikke har mulighet til å eksperimentere med plassering.

Oppsettet i receiveren gjør du akkurat likedan som når du har en sub påkoblet.

Selv har jeg åpnet delefilteret på subbene helt og deler med receiveren på 80 hz. Ingen EQ eller annet greier påslått på subbene, fase 0 og volum på maks. Og så har jeg plugget en av portene på hver. Hva som fungerer i ditt rom med dine høytalere må du prøve deg fram til selv.

EDIT: Min gamle tråd:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...koble-opp.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •