kurs hos HIFI klubben:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kurs hos HIFI klubben:)

hei der folkens var på kurs hos HIFI klubben i dag i KR.sand. vanvittig lærerikt. musikken har plutselig fått en helt ny mening som jeg aldri har forstått før. trudde også jeg viste hva stereo lyd var, men slik jeg har hørt det i dag forstår jeg nå at jeg bare har hatt en liten anelse om hva stereo bilde egentlig er brukte 10-15 min på å få stillt inn slik det skulle gjøres hjemme også nå lukker du øynene blir det nesten vanskelig å "høre" hvor høytalerene står hen
    dette var rett og slett skikkelig morro

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hei der folkens var på kurs hos HIFI klubben i dag i KR.sand. vanvittig lærerikt. musikken har plutselig fått en helt ny mening som jeg aldri har forstått før. trudde også jeg viste hva stereo lyd var, men slik jeg har hørt det i dag forstår jeg nå at jeg bare har hatt en liten anelse om hva stereo bilde egentlig er brukte 10-15 min på å få stillt inn slik det skulle gjøres hjemme også nå lukker du øynene blir det nesten vanskelig å "høre" hvor høytalerene står hen
    Gratulerer, snart så banker vel oppgraderings spøkelset på døren:razz:
    Men noe må jo pengene brukes på, og hobbyer må man ha:razz:

Mvh
    Steinm
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe vet nesten garantert at jeg kommer til å kjøpe en lyngdorf forstekrer, men etter at jeg har den kommer jeg ikke til å kjøpe noe mere lyd utstyr på et år ihvertfall har bl annet bil også som må betales ner

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    jeg nå at jeg bare har hatt en liten anelse om hva stereo bilde egentlig er brukte 10-15 min på å få stillt inn slik det skulle gjøres hjemme også nå lukker du øynene blir det nesten vanskelig å "høre" hvor høytalerene står hen
    Hehe, det var kult. Jeg kjenner meg igjen også, dog ikke via kurs hos HFK.
    Jeg også trodde slik jeg hadde det før var bra, men det var det ikke.

For meg hadde det bare med avstand til veggene å gjøre. Slik de står nå er det optimale i forhold til rommet.
    Hvilken tips fikk du av dem da?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i grove trekk var det den gyldne trekant med hvor du sitter i forhold til høytalerne og hvordan høytalerene er plassert i rommet. også det at du konsekvent bør sette alle høytalerene til small og sette delefrekvensen til 80HZ.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da var det ikke så mye nytt, men er jo greit å se det i praksis.
    Delefrekvens til 80hz bruker ikke jeg, men mange gjør det. Er vel noe sånt at THX anlegg skal ha delefrekvens på 80, men jeg liker det ikke hos meg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er akkurat det jeg har alltid hvist at det har betydning for hvor du plasserer høytalerene og deg selv i forhold, men at det skulle være så vanvittig forskjell hadde jeg aldri trudd. etter at jeg har fått dette riktig så er det jo nesten en helt ny verden som har åpnet seg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har utrolig dårlig plass rundt anlegget mitt, og ved å flytte høyttalerner 4 cm ut fra bakvegg og sidevegg åpnet det seg opp utrolig. Har antakelig mer å gå på, men ikke i dette rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og med på kurskvelden på onsdag. Likte at gjennomgangen var stylet på de som er passelig interesserte i AV allerede. Personlig må jeg hjem og hente sub'en opp fra kottet for å teste å kjøre frontene på noe annet enn 'large'.

Skal huske 80Hz regelen også :-)

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg VEITjeg har mye å gå på, for jeg ser elementene bevege på seg, og bildene ramler nesten fra veggen, men mangler fremdeles den punchen fra bassen.. Suger og ha upraktisk stue

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twelve
    Jeg VEITjeg har mye å gå på, for jeg ser elementene bevege på seg, og bildene ramler nesten fra veggen, men mangler fremdeles den punchen fra bassen.. Suger og ha upraktisk stue
    Punchen i magen mangler hos meg også litt hvis jeg ikke skrur opp relativt mye. Kilingen i magen skal komme relativt tidlig, men dog bare som en kiling, eller som et bevis på at lyden er fysisk og ikke bare akustisk eller hørbar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •