Hjelp til kjøp av NAS og ruter til SONOS :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av NAS og ruter til SONOS :)

Hei alle sammen, jeg trenger noen gode råd, har bygget nytt hus men tre etasjer og og har kjøpt en sonos bundle som skal utvides etterhvert til hele huset. inkl garasjen

nå skal jeg handle meg NAS disk og trådløs ruter til formålet, ønsker meg høy hastighet å og stor lagring på disken og høy hastighet og god dekning på ruteren, begge deler skal stå i kjelleren i svakstrømsskapet ca midt i huset.
    har ikke alverdens budsjett til dette da dette allerede er sprengt på huset

har sett på disse:
    NAS Komplett.no - D-Link DNS-323 2-bay NAS m/ printserver, backup, UPnP AV har vist vert ustabil mer er kommet ny firmware

trådløs ruter Komplett.no - D-Link RangeBooster N 650 Wireless Router, 802.11n (draft 2.0) har ikke peiling men denne så jo kjekk ut.

harddisk : Komplett.no - Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM virker jo som en bankers :9

så var jo spøsmålet om alt dette vil fungere sammen med sonosen min å lyse internett?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har stort hus så har du sikkert plass til en liten PC et sted. Ville satt opp en gammel haug med et par-tre 750 gig disker og FreeNAS.

Alternativet er Solaris med ZFS som jeg kjører (ekstremt bra!), men hadde du hatt kunnskaper om Unix ville du nok tenkt den tanken allerede

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar. kanskje ikke så dumt jeg har en gammel pc stående , men hadde egentlig ikke lyst å ha en pc som står og burer døgnet rundt å bruker masse strøm. men ruteren da er den å anbefale?

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt kan du jo gå for en ReadyNAS NV+. Skikkelig bra greier i forhold til en pc. Kan hotswappe disker og er riktig kjapp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble fort veldig dyr den der

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant ut at det vare endel som hadde veldig gode erfaringer med d-link NASen på sonos forumet så da er alt bestillt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •