Dynavoice Challenger C-6 i Black Oak sammen med M65??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice Challenger C-6 i Black Oak sammen med M65??

Heisann. I løpet av neste uke skal mitt første hjemmekino oppsett være ferdig og i den sammenheng må jeg ha en senterhøytaler til M65 frontene mine.

Opprinnelig blir det anbefalt å ha C5 til dem og ikke C6 som jeg har tenkt. Argumentet mitt er at jeg vil ha en senter med litt mer trøkk i seg da jeg har blant annet hørt folk som syns C5 senteren ble litt for svak for M65 frontene.

I og med at C6 er samme merke, men til en litt kraftige modell i Dynavoice serien, så burde lydbildet ikke bli så annerledes? Kan det være en god idè eller bør jeg kjøpe C5 som "hører sammen" med M65?

I tillegg skal jeg istedenfor de opprinnelige bakhøytalerne S-5 i Challenger seriern ha F-6 Magic som også fikk god kritikk i lyd og bilde til prisen. Argumentet mitt der er at f6 fikk meget god kritikk for mellomtone og oppløsning såvidt jeg husker, noe som er viktig for en bakhøytaler som skal skildre forflytning av lyd?

Høres det ut som en fornuftig plan å ha F6 som bakhøytalere sammen med M65 og C6 som senterhøytaler? Kom gjerne med gode argumenter for/mot ganske snart, tror jeg bestiller det i dag eller i morgen

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører med M85 fronter, C-6 senter, F6 bak og to XTZ99W12.

Det ble ihvertfall en vanvittig forbedring i surroundlyden når jeg byttet ut et par kompakte Gale vegghøytalere med F6, så jeg har vanskelig for å tro at det går an å få særlig mer for pengene. Uansett er de jo så billige at du har råd til å gjøre et feilkjøp om lyden ikke skulle falle i smak...

Når det gjelder C6 kontra M65 ser jeg for meg kun et eneste potensielt problem, klangfargen. Om M65 har omtrent samme klang som C6 går det jo fint, men jeg har selv hatt senter av annet merke enn frontene og forskjellen i klang gjorde kort prosess med lydopplevelsen for min del. Det er vel bare ørene dine som kan avgjøre dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo samme merke (dynavoice) men ikke samme modell. Kan se for meg at definition senter i dynavoice seriern kan bli et problem siden den er laget i senere tid og etter litt mer ekslusive prinsipper.

Noen som har prøvd denne kombinasjonen eller skal jeg være prøve kanin?

De fra surround.no sa dette er blitt gjort av flere kunder og de trodde det skulle gå bra, men utifra mailen så det ikke ut til at de hadde lyttet til det.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser tydeligvis ut som Surround mener det skal gå bra ja:

Dynavoice M-65 S5 C6 Sort Farge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er C6 i hus og jeg syns det er litt merkelig. Fordi jeg opplever mellomtonen i M65 til å være klarere og mer presis enn den i C6.

Nå kan det sikkert skyldes at C6 er beregnet på en større modell (og dyrere) men likevel burde den ikke bli dårligere syns jeg. (logisk sett)

Det er ikke steingalt og kanskje det opprinnelige oppsettet mitt rett og slett ikke er kalibrert ordentlig. Jeg skal teste litt videre med forskjellige innstillinger og se hva som skjer

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg matcher tonen i C6 mine M85 ganske så bra. Imidlertid har jeg lest at M65 er en bedre høytaler enn M85 på alle områder, så det er ikke umulig at de er klarere.

Husk også at tonen kan forandre seg noe i løpet av innspillingsperioden, så det er greit å ha litt is i magen og kjøre ny kalibrering etter en del timers bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, jeg var sikker på at M85 var hakket bedre i og med at de er større og dyrere

Hvor har du lest dette ? Kunne vært interessant å lese

Men hvis det er tilfelle så får jeg bare vente og se og håpe det bedrer seg, hvis ikke kan jeg faktisk leve med da jeg aldri har vært i nærheten av like god lyd før.. Det er ikke sånn at jeg lider

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke nøyaktig hvor jeg leste det, men det var på ett eller annet forum (svensk?) ikke lang tid etter lansering av disse høytalerene...mulig det var skrevet i 2005. Ikke umulig at jeg fant linken dit et sted på dette forumet...ihvertfall var det en monstertråd med svært mange sider.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •