Hjelp for å få DTS True HD til å fungere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp for å få DTS True HD til å fungere

Hei, hei!

Vet det er mange oppegående og flinke AV-entusiaster her, så da prøver jeg meg

Kjøpte med Onkyo TX-SR605 som støtter HDMI 1.3, og de digitale HD lydene. Var innom Elkjøp (Gud tilgi meg...) og kjøpte en HDMI 1.3 ledning som jeg har fra min Samsung BDP-1000 og inn i forsterkeren. Alt vel sålangt, og bilde er upåklagelig ut til min Hitachi PJX-T300 prosjektør. Begge HDMI inngangene og utgangen fungerer prikkfritt på bilde. Så over til problemet.

Når jeg velger lyd fra DVD inn til forsterker, så velger jeg HDMI1 og så kommer niks, nada. Velger jeg COAX1 med coax ledning, så får jeg kun DTS Neo 6 til å fungere. Så jeg får 7.1 ut til mine 7 høytalere og sub, men altså ingen TRUE-HD fungerer. Jeg setter innstillingene i BLU-RAY spilleren til PCM, og Downsampling off, som er vel riktig?

Hadde vært skoj å fått TRUE-HD til å virke, men hva gjør jeg galt??

Tusen takk på forhånd for "any help"

CH

Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv veldig lite peiling på dette, men trur det blueray-spilleren sine instillinger som er feil trur du må ha bitstream ut via HDMI, men som sagt har veldig lite peiling på dette selv.

Mvh

Per Olav

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 1000 har vel ikke HDMI 1.3 så vidt jeg vet. Den støtter vel heller ikke de nye HD lydformatene ?

Så du får nok ikke TrueHD eller DTS HD MA i displayet på onkyoen.

Samsung 1400 og Toshiba 35 kan sende ut HD lyden som bitstream.

Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dersom Samsung BDP-1000 ikkje har hdmi 1.3 må du overføre lyden via pcm, du får hd-lyd men det står ikkje i displayet på onkyo, bare mpcm eller lignande.

Mvh

Per Olav

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det som blir sagt, BDP1000 kan ikke sende ut HD-formatene, men dekoder dem i spilleren og sender dem ut som 7.1 PCM. Forsterkeren vil som regel vise Multi-In eller noe slikt, men du får utnyttet formatene fullt ut likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Stemmer det som blir sagt, BDP1000 kan ikke sende ut HD-formatene, men dekoder dem i spilleren og sender dem ut som 7.1 PCM. Forsterkeren vil som regel vise Multi-In eller noe slikt, men du får utnyttet formatene fullt ut likevel.
    Hei alle sammen!

Takker for svar. Som jeg trodde, dette forumet er meget bra. Da fikk jeg svar, og får vel investere in en ny Blu-Ray spiller etterhvert som støtter HDMI 1.3

Igjen, takker så mye, nå er det Gone In 60 Seconds med "godlyd" :-D

CH

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norhawk
    Hei, hei!

Vet det er mange oppegående og flinke AV-entusiaster her, så da prøver jeg meg

Kjøpte med Onkyo TX-SR605 som støtter HDMI 1.3, og de digitale HD lydene. Var innom Elkjøp (Gud tilgi meg...) og kjøpte en HDMI 1.3 ledning som jeg har fra min Samsung BDP-1000 og inn i forsterkeren. Alt vel sålangt, og bilde er upåklagelig ut til min Hitachi PJX-T300 prosjektør. Begge HDMI inngangene og utgangen fungerer prikkfritt på bilde. Så over til problemet.

Når jeg velger lyd fra DVD inn til forsterker, så velger jeg HDMI1 og så kommer niks, nada. Velger jeg COAX1 med coax ledning, så får jeg kun DTS Neo 6 til å fungere. Så jeg får 7.1 ut til mine 7 høytalere og sub, men altså ingen TRUE-HD fungerer. Jeg setter innstillingene i BLU-RAY spilleren til PCM, og Downsampling off, som er vel riktig?

Hadde vært skoj å fått TRUE-HD til å virke, men hva gjør jeg galt??

Tusen takk på forhånd for "any help"

CH
    Skal vi se... En liten oppdatering her. Har nå endelig fått både lyd og bilde via recieveren. Via HDMI så står det Multichannel på displayet på Onkyo'en som man forteller her. Men... Nå er det null niks lyd i Surround Back høytalerne. Kun 5.1 og ikke 7.1.

Så mitt enkle spørsmål. Er det noen vits i oppdatere firmware på Samsung spilleren (noe som jeg forresten ikke finner! Noen som vet hvor det er??) Eller skal jeg bare kjøpe meg Panasonic sin Blu-Ray som støtter HDMI 1.3 og de nye lydformatene?

Håper på svar

mvh
    CH

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •