Har jeg verdens beste kone? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jada, jada, dere er så heldige så alle sammen...

Kona mi sier sub'ene mine aldri i verden skal inn i stua...
    2 løsninger.

1: mindre subber

2: bytte kone?

-------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som sannsynligvis blir minst tap er nok 2 alternativ. Det ville det vært for meg :P

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jada, jada, dere er så heldige så alle sammen...

Kona mi sier sub'ene mine aldri i verden skal inn i stua...

Så er det noen beist også da Rune
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    2 løsninger.

1: mindre subber

2: bytte kone?

Det blir i alle fall ikke løsning 1, for å si det sånn

Heldigvis, har vi en tredje løsning, nemlig framtidig kino i kjelleren, der jeg få utløp for det meste av audiovisuelle galskaper ;-)

Men for å være litt seriøs: Det er helt fantastisk at noen av dere har koner som er like AV-fantaster som dere. Det har på ingen måte jeg. Hun er totalt uinteressert i film og musikk i høy kvalitet (dvs. hun får samme glede av å se på en TV i mono).

På den annen side tror jeg mange trenger å ha noe som er "sin egen greie" i et parforhold. Jeg synes det i alle fall er helt ok at kona mi ikke skjønner poenget med en hjemmekino (så lenge jeg får lov til å holde på). Jeg skjønner ikke poenget med mange av hennes hobbyer heller, og det er også helt all right :-)

(jeg tror faktisk det hadde vært litt plagsomt om hun insisterte på å se gladvoldsfilmer sammen med meg og kompisene mine...)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det bekreftet igjen! Hun ER digg!

Har i dette øyeblikk bestilt ny senterhøyttaler, Dali Euphonia CS4. Den skal erstatte min Dali Helicon senter som ble solgt. I kveld har hun hjulpet meg å flytte anlegget litt for å bedre akustikken. Hun har også lovet å sy stoff 'lommer' til de nye akustikkplatene jeg 'måtte' ha...

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har verdens beste mor... rigga opp provisorisk anlegg i stua i anledning døgning... ingen kommentar. Tror det er mye pga. at jeg flytter om en måned

Provisorisk anlegg er som følger...

28" 4:3 tv
    En eller annen dvdspiller
    Pioneer VSX-AX5AI-S
    Tannoy Mercury M3
    Tannoy Mercury MX1

litt overvekt på forsterker?

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan jo også fortelle at jeg har den mest tålmodig kone da jeg til tider holder jeg på å mode eller et eller annet med anlegget men hun synes også det er både moro og deilig med bra lyd, dog hun slitter med alle knapper og ting som må betjenes for å få lyden. Så når hun spurte meg sist om hvordan hun skulle bruke dette etter at jeg hivet ut sourrond oppsetet til fordel for stereo oppsett så brukte jeg god tid på å forklare det "nye" systemet, hun lærte det etter hvert og jeg var jo kjempe fornøyd fordi hvergang jeg kom hjem da stå anlegget ferdig oppvarmet og spilte!!

men det jeg skal frem til er at jeg oppdaget her om dagen (da jeg kom hjem først) at hun brukte 2x DP+ 2x12" sub, EC+ 3veis høyt. med aktiv 2 veis deling over preamp + Dac som henter musikk fra pcn med strimming for å spille musikk for KATTENE mens de er "hjemme alene".... haha... ja... jeg har VERDENS SNILESTE kone og verdens heldigste katter....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    jeg kan jo også fortelle at jeg har den mest tålmodig kone da jeg til tider holder jeg på å mode eller et eller annet med anlegget men hun synes også det er både moro og deilig med bra lyd, dog hun slitter med alle knapper og ting som må betjenes for å få lyden. Så når hun spurte meg sist om hvordan hun skulle bruke dette etter at jeg hivet ut sourrond oppsetet til fordel for stereo oppsett så brukte jeg god tid på å forklare det "nye" systemet, hun lærte det etter hvert og jeg var jo kjempe fornøyd fordi hvergang jeg kom hjem da stå anlegget ferdig oppvarmet og spilte!!

men det jeg skal frem til er at jeg oppdaget her om dagen (da jeg kom hjem først) at hun brukte 2x DP+ 2x12" sub, EC+ 3veis høyt. med aktiv 2 veis deling over preamp + Dac som henter musikk fra pcn med strimming for å spille musikk for KATTENE mens de er "hjemme alene".... haha... ja... jeg har VERDENS SNILESTE kone og verdens heldigste katter....
    Må jo nevnes at din kone også har et bil anlegg som ligger godt over standarden da

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg må jo skjemme henne litt da pafh, tros alt så holder hun ut med meg... men hun er ikke så teknisk opptatt men har en god øre for forandringer i de diverse oppset, jeg kan bare spørre om hva hun hører og det stemmer de fleste ganger med mine egne inntrykk og

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Ja, jeg blir litt misunnelig! Er ikke slik her i huset nei...:cry:

Kona mi er stålende fornøyd med å se film på en 28"tv, bare det er stearinlys på bordet (som forøvrig skaper gjenskinn i glasset).
    Hehehehe...Den var god du!
    Men er det ikke fint med stearinlys da :-D

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi trenger et ekstra soverom oppe så vi må ofre loftstua til det.
    Vi snakket om å bygge på huset og fikk til og med arkitekttegnet et tilbygg på sørsiden av huset.
    Det vil stjele litt av utsikten, terrassen, og plenen, så kjerringa fåreslo og heller innrede garasjen til et rom.
    Jeg har plass til å bygge en ny garasje foran den jeg har, så det var jo en genial løsning synes jeg.
    Etter at vi ble enige om dette, så måtte jeg jo bare videreutvikle min hjemmekinointeresse, så det var greit å bygge noe kult i garasjen.

Ennå så har jeg ikke kommet lenger enn å planlegge, og booke snekker i April, men jeg har begynt å handle litt småtteri...
    Var litt spent når jeg kom hjem med min første plus/2 sub, "men den var jo fin i fargen" fikk jeg høre. Kort tid etter så kom jeg med en til og argumenterte med bassrespons fra 2 i stedet for 1 sub.
    Det var også helt greit...
    Plutselig så kom det et par Mentor 6 inn i huset, og de var jo også fine å se på..:-D
    Lyngdorf 2175 jeg kjøpte av da-ty@online vet hun ikke om. Den er jo enkel å "rydde vekk" i alt annet. Tror ikke hun har registrert en ny komponent engang.

Jeg har spart 20.000 på å kjøpe pent og lite brukt i stedet for nytt, og det er hun strålende fornøyd med.
    Hun vet jo at jeg kommer til å kjøpe masse alikevel...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •