Hva skal jeg ha min dali sub på

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skal jeg ha min dali sub på

jeg har en denon 4306 receiver og dali ikon sub jeg skulle ha stilt inn riktig, hvor mye hz skal jeg ha på receivern. og hva er forskjellen mellom lfe og lfe + main? hva er normalt på denne receivern og sub'n ? crossover i bunn, midten eller hur?

av høytalere så har jeg dali ikon 8, håper noen kan komme med ett svar hva som er riktig deling i hz på dette utstyret.

takk for alle innspill a/v folk

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik jeg har forstått det så, hvis du setter på LFE så blir bare det sporet sendt til sub, men hvis du har lfe+main så sender du også de laveste frekvensene fra LogR til sub. det normale er vell og dele på 50hz så alle frekvenser opp til det blir sendt til sub. da setter du revicer og sub på 50hz

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne ikke ta 50hz på min receiver, kunne velge mellom 40 og 60, hva anbefales ? Og hva skal jeg sette mine ikon 8 på? small eller large i receivern? Hva er forskjellen på de to lydmessig?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg kunne ikke ta 50hz på min receiver, kunne velge mellom 40 og 60, hva anbefales ? Og hva skal jeg sette mine ikon 8 på? small eller large i receivern? Hva er forskjellen på de to lydmessig?
    Forskjellen på small og large; På large vil hele frekvensspekteret sendes til Ikon8. På small vil recieveren dele frekvensen ved den angitte verdi, feks 60Hz, alt over 60 vil da sendes til høyttaleren, alt under til subben. THX sine anbefalinger er 80Hz. Dette må du bare prøve deg frem til hva som blir best for deg. =)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Man har en tommelfingerregel at har man basselementer på 8" eller mer, eller kanskje 2 8" i hver høyttaler så kan man ha dem til Large. Dette gjelder jo ikke alltid, så det må man prøve.
    Står de til Large så spiller høyttalerne alle frekvenser. Står de til Small så spiller de ned til delefrekvensen så tar subben over derfra.
    FRontene vil være litt lettere å driver for forsterkeren hvis du har dem til Small, og lyden kan i noen tilfeller bli litt bedre fordi forsterkeren har litt mer å gå på, men dette har jeg bare erafring med fra egne høyttalere (mine forrige).

Om du setter delefrekvensen til 40 eller 60, kan bare du avgjøre hva som passer best. Jo høyere delefrekvensen settes desto lettere er det å høre hvos bassen kommer fra, men 80hz eller under er som regel greit.

EDIT: Ble litt dobbelt opp her ref posten før min

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •