Hvilken av disse receiverene passer "best" til dette høytaller-settet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken av disse receiverene passer "best" til dette høytaller-settet?

Jeg har kikket litt på noen receivere og en høytaller-pakke som jeg vurdere å kjøpe. Jeg er ingen racer på å lese specs, så jeg trenger litt hjelp her. Liker både Harman/Kardon og Pioneer godt, men tar gjerne imot argumenter for og mot disse receiverene.

Vil disse ha nok watt til å kunne drive disse høytallerene greit?

Pinoeer VSX-917V-S

Harman/Kardon AVR132

Dynavoice Magic F-6 pakke

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde valgt H/K om du vil ha "bang for buck`s", .... Men Pioneer reciveren er nok bedre på film, og etter spesifikasjonene jeg tittet raskt på vil den nok ha bra med krefter til å sparke liv i Dynavoicene...

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du spurte om "Watt" også.... Ikke heng deg oppi i elprice og andre kjeders specs på for eks Sony recivere. For eks 5 x 150 watt for en pris av 3000,-

Sørg heller for å kjøpe anerkjente merker og se også på vekten av reciveren, - det kan avsløre en hel del også, om den veier 7 kilo og står oppgitt til over 100 watt i hver kanal osv... Vil da regne med at denne ikke da har stor nok strømforsyning osv...

H/K oppgir sine specs i Ftc for eks....

Bruk forumet og søkefunksjoner om du står fast....

Lykke til inn i hjemmekinoverden

Du er herved smittet av oppgraderingsbassillen!

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er vel et annerkjent merke eller hur, dette med vekt er bare en faktor
    Har ikke Sony digitale forsterkere ? Da blir jo strømforsyningen en liten lekker sak
    Men som sagt , ikke stirr deg blind på WATT
    gubben

Personlig ville jeg gått for Yamaha 861 , men det er min mening

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kan jeg ihvertfall anbefale deg å kjøpe den forsterkeren jeg har nå(pioneer vsx2016av) koster 8k ny, men du får den brukt for rundt 5k. den er konge på film og så god som en surround forsterker kan bli på stereo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke så mye, men dette med antall watt har jeg faktisk fått med meg. Jeg vet at Pioneer skriver 7x100W selvom strømforsyningen er på 360W. Har også fått med meg at H/K skriver sannheten med en gang.

Men uansett hvordan man vrir på det, så er det vel fortsatt antall watt som bestemmer hvor bra forsterkeren driver noen høytallere?

Det vil nok bli brukt 70% til musikk via pc og 30% til film fra DVD spiller og PC om jeg kan tippe.

Jeg er stupforelsket i H/K designet, men har også gode erfaringer fra Pioneer. H/K har jeg aldri hatt selv, men folk jeg kjenner har skrytt av de.

Så det er altså på Pioneeren jeg vil få mest igjen for pengene? Det er ikke aktuelt å gå noe særlig opp i pris. Skal kjøpe hele anlegget nytt pluss tv, så er en del andre ting som skal på plass også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av King-Nothing
    Men uansett hvordan man vrir på det, så er det vel fortsatt antall watt som bestemmer hvor bra forsterkeren driver noen høytallere?
    Til dels, men også hvor mye strømreserver som finnes. Hvis du ser på en film som har mye krevende eksplosjoner ol. så krever det veldig "rask" og sterk strømtilførsel for å dra i gang alle kanalene. Kan ikke strømforsyningen gi nok strøm på alle kanaler samtidig, så vil ytelsen falle, og i verste fall kan man ødelegge en diskant el. Nå er alle nye produkter beskyttet mot sånt, men prinsippet er noenlunde sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av King-Nothing
    Jeg kan ikke så mye, men dette med antall watt har jeg faktisk fått med meg. Jeg vet at Pioneer skriver 7x100W selvom strømforsyningen er på 360W. Har også fått med meg at H/K skriver sannheten med en gang.

Det vil nok bli brukt 70% til musikk via pc og 30% til film fra DVD spiller og PC om jeg kan tippe.

Jeg er stupforelsket i H/K designet, men har også gode erfaringer fra Pioneer. H/K har jeg aldri hatt selv, men folk jeg kjenner har skrytt av de.

Så det er altså på Pioneeren jeg vil få mest igjen for pengene? Det er ikke aktuelt å gå noe særlig opp i pris. Skal kjøpe hele anlegget nytt pluss tv, så er en del andre ting som skal på plass også.
    Så var det dette med gjennomsnittsforbruk å sånn da!

Jeg ville vel valgt Pioneer , fordi jeg utelukkende har gode erfaringer med dem. HK er kraftige saker, men for meg så blir det litt musikk uten den rette "touchen". Hva med brukt da? Det ligger bla masse snacks på av torget for tida!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil helst kjøpe nytt, så det blir nok Pioneer`n da.

Også lurer jeg på denne dvd spilleren, også fra Pioneer. Den har HDMI og oppskalering til 1080 i/p som passer bra til min Samsung LE40M86. Noen som har erfaringer med den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dvd spilleren fikk vel terningkast 5 eller 6 i lyd og bilde tror jeg.. eller dvs det var forgjengeren, dv490. Veldig mye for pengene der, og en bra match med 917.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kjekt da. Akkurat det man vil høre når man har bestemt seg for hva man vil kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er litt off topic, men er det noen som har erfaringer med dette høytaller settet jeg har plukket ut? Har snakket med en hifi "freak" jeg kjenner, og han frarådet meg på det sterkeste å kjøpe det. Han lovet meg at jeg kom til å bli skuffet og at det låt som papp.

Siden jeg ikke har så peiling, så stoler jeg jo mye på tester og når fronthøytallerene får 10 av 10 i Lyd og Bilde så vil jeg jo tro at det ikke er noe dritt?

Han anbefalte meg heller dette settet: Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalersystem og det er helt sikkert mye bedre, men koster jo også mer. Noen som har erfaringer med dette da?

Hilsen forvirret.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    så god som en surround forsterker kan bli på stereo

Nja.. va vel en litt bastant påstand vil jeg si.. Hadde du sagt i den prisklassen hadde det blitt noe annet.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam er kjent for å ha skikkelig med krefter i sine hjemmekinoforsterkere, jeg har selv hatt en AVR300 som er 7x100w, 1200VA strømforsyning og til forskjell for alle andre japanske fabrikanter oppgir Arcam effekten med ALLE kanalene i drift...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •