Electroworld 2007 - erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electroworld 2007 - erfaringer

Nettopp hjemme igjen fra en kjapp tur ned til messa på Lillestrøm. Må si jeg sitter igjen med veldig lite, det var ikke mye på denne messa som imponerte.
    Electroworld 2007 var nok en anelse større enn fjorårets messe, 2 haller var i bruk, men det var hovedsakelig i AV-hallen det meste skjedde (den andre hallen var for det meste tilegnet spill, mobiler osv).

Mitt inntrykk er at de aller fleste standene var ganske uinspirerte og kjedelige, og det var ikke mange som klarte å lokke med noe spesielt.

For meg var det 3 stands som skilte seg klart ut, NRK, Sony og AVshop.

Sony hadde et stort område, hvor mye var viet PS3. Midt inne i dette var det satt opp et ganske romslig hjemmekino-rom, med Blu-ray og projektor (det var vel VW60?).

AVshop stilte også med eget hjemmekino-rom, fullstendig sortmaskert og dempet. Det var vel Projectiondesign M25 som sammen med en anamorfisk linse demonstrerte messens i mine øyne klart beste bilde, med tilhørende heftig lyd. Et veldig forseggjort rom som dessverre ble veldig varmt utover dagen...

NRK kunne vise frem HD-produksjonsutstyr i praksis, med "live-sending" på storskjerm. Morsomt å kunne få litt innsikt i hvordan slikt blir gjennomført.

Bortsett fra dette var det ikke mye å skrive hjem om, som sagt stort sett bare standardiserte stands uten særpreg. Uendelig mange flatskjermer
    Nå var ikke jeg på Electroworld for å handle, men noen gode tilbud var det nok å spore.

Jeg var vel der i drøye to timer, og på den tiden hadde jeg rukket å fare over alle stands 3-4 ganger.

Andre med erfaringer?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske enig med deg. En helt OK messe, men ikke noe mer. Sikkert bedre for dem som skal handle noe, da det er ganske mange tilbud av mange slag der.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Genial løsning på clouding

Det blir unektelig mye mindre enn messer som IFA og CES, men det er bra at noen tar initiativ til slikt i Norge også.

Hos Sony påviste jeg clouding som var meget synlig på skjermene. Fikk da vite at det kom av at disse modellene hadde baklys. Baklys var noe Sony brukte for å få høy dynamisk kontrast som så mange skryter av. Det var bare å slå av baklyset så var problemet borte ble jeg fortalt. ;-)

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel...

Det var ganske skuffende greier.

Jeg føler at jeg betalte 125 kroner for en tur på elkjøp. Det var lite nytt der og det fortonet seg i større grad som en salgsmesse for 2007 produkter, enn en forsmak på hva nyåret måtte bringe.
    Det mest givende var en demo på Assasins Creed, men det var strengt tatt ikke nødvendig å reise til Lillestrøm for det.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hos Sony påviste jeg clouding som var meget synlig på skjermene. Fikk da vite at det kom av at disse modellene hadde baklys. Baklys var noe Sony brukte for å få høy dynamisk kontrast som så mange skryter av. Det var bare å slå av baklyset så var problemet borte ble jeg fortalt. ;-)
    LOL, ser sony hadde like godt kompetanse blant folkene sine som LG og Toshiba... hehe, LG og toshiba har i allefall fått ett stort minus som selskap i mine øyne, at de tørr å la inkompetente mennesker representere selksapet sitt...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, gikk rundt i 15 min på "Elkjøp" kjøpsmessa. Tenkte det kanskje var et messetilbud på Nikon D80. Jo da det var det, men bra jeg var skeptisk ettersom jeg fant ut i etterkant at avslaget var omtrent 100 lappen i forhold til utsalgspriser. Det er ikke så moro å se på høyttalere og vanlige skjermer heller. Mer enn messe for gutter.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    LOL, ser sony hadde like godt kompetanse blant folkene sine som LG og Toshiba... hehe, LG og toshiba har i allefall fått ett stort minus som selskap i mine øyne, at de tørr å la inkompetente mennesker representere selksapet sitt...
    Hehe det var ikke stort bedre på Loewe standet heller. Jeg spurte om det gikk ann å skru av 100hz på topp modellene deres, men det gikk faktisk ikke. Jeg spurte hvorfor, da svarte han ikke og da jeg sa at ikke alle likte at 35mm ble transformert om til video look så sto han bare å stirret rart.

Det overgår ikke clouding og baklys historien til Sony, men det er rart de ikke ansetter folk som faktisk vet hva de driver med. Det er jo en fordel at de har noen gode svar som kan forsvare svakhetene på en litt kompetent måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har faktisk en kompis som jobber på tv aavdelinga for el-kjøp å han kan ingenting om tv eller pj

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo legge inn noen bilder fra messa, for de som ikke fikk vært der.

Tenkte jeg skulle kikke litt på disse to sesjonene i DemoZone:
    Kl. 13.30 Hvordan lage hjemmekino
    Kl. 14.30 Foto, enkle triks for bedre bilder

Slik så det ut under sesjonene:

Electroworld 2007 - erfaringer-s_demozone-jpg

Hmmm..... Begge sesjonene avlyst.

Ruslet en tur bort til Hjemmekino-standen for å se om det var noen kjente der:

Electroworld 2007 - erfaringer-s_hjemmekinostand-jpg

Neida, kun 2 hyggelige ukjente damer.

Fant etterhvert AVShop-standen og fikk hilst på Daniel da Silva(til høyre):

Electroworld 2007 - erfaringer-s_avshopstand-jpg

Et par timer senere hørte jeg litt jazz på NRK-standen(fikk ikke med meg hva bandet het, men det var en deilig avveksling fra messa):

Electroworld 2007 - erfaringer-s_bandet-jpg

Direkteopptak til NRK sin HD1 buss som stod i lokalet. Sjefen i bandet "litt" omringet av kamera:

Electroworld 2007 - erfaringer-s_tokamera-jpg

Fikk kjøpt meg veggstativ til plasma og en printer til en OK pris, så det var ikke helt bortkastet. Møtte Striky, Kolschtat og 3 gamle kjente jeg ikke har sett på mange år.

Dagens høydepunkt? Abrahamsen på Energy høyttalere. Morsom kombinasjon med utrolig mye basstrykk fra små høyttalere.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine bilder ! Bare å komme med flere : Noen som har bilder fra AVshops kinosal?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, bilder fra AVshop's kinosal er umulig. Det er så mørkt der inne (100% sort, uten reflektive flater) at kamera ikke her nok lys å jobbe med. Blir litt som å prøve å ta bilde av baksiden på linselokket, når det er montert på linsen. ;-)

Ellers kan jeg nevne at NRK bussen er et rent Sony produkt (hele greia, ja selv motoren i bussen, er fakturert av Sony). Ganske imponerende syns nå jeg, etter å ha vært på visning inne i denne "teknologiske høyborgen".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, bilder fra AVshop's kinosal er umulig. Det er så mørkt der inne (100% sort, uten reflektive flater) at kamera ikke her nok lys å jobbe med. Blir litt som å prøve å ta bilde av baksiden på linselokket, når det er montert på linsen.
    Høres jo bra ut det Hva er størrelsen (ca) på kinosalen ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ..."salen" er 4,5x3 meter minus litt vegg/lydisolasjon...

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder