Får kun lyd i TV og ikke fra forsterkeren når jeg bruker HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får kun lyd i TV og ikke fra forsterkeren når jeg bruker HDMI

Hei!
    Sånn som jeg har koplet opp anlegget nå fungerer lyden:

HDMI kabel fra dvd -> TV
    Phono (rød - hvit) fra dvd -> Forsterker.

Av og til lagger lyden, altså stemmen kommer etter bilde. Er det pga det er analog lyd og digitalt bilde?

Jeg har også testet og koplet:
    HDMI kabel fra dvd -> AV Forsterker, HDMI kabel videre -> TV

Fikk like pent bilde, men ikke noe lyd ut fra forsterkeren, kun de pinglete tv høytalerene.. Hva kan dette være?

Newcomer bakk1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor du ikke får lyd på forsterkeren med HDMI hvet jeg ikke, men siden du slik jeg tolker det skal ha to kanaler til forsterkern kan du jo koble DVD->TV med HDMI og TV->Forsterker med phono kabelen. Så får du lyd på anlegget om du ser vanlig tv også. Dette går dog ikke om det var meningen med flerkanallyd til forsterkeren...

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken forsterker har du???

slik det er på min forsterker kan jeg gå inn i en AV parameter meny og velge HDMI THROUGH(da sendes lyden rett videre til tven og jeg må bruke optisk ut fra tv eller tv høytalerene) eller jeg kan velge HDMI AMP, dvs at jeg får lyden fra hdmi ut fra forsterkeren vil tru at det er noe slikt på din også. du får bare finne frem brukermanualen og begynne å lese

lykke til

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke får lyden gjennom receiveren din med HDMI ville jeg kjørt lyden digitalt fra DVD spiller til receiver.

Har du satt receiveren til å ta lyden fra HDMI inngangen? (Om det finnes en slik funksjon). Må ofte dedikere en inngang til hvilken "kanal" du skal brke på receiveren.

Type receiver hadde vært greit å vite, det er vel enkelte Pioneermodeller som ikke kjører lyd via HDMI så vidt jeg har skjønt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne forsterkeren: Hardware.no - Prisguide - Forsterker/Receiver (HiFi) - Sony STR-DG700S

Og Yamaha NS-777 høytalere med bi-wiring. Har bare 2 høytalere så jeg kjører2channel stereo.

Finnes en utgang på dvd spilleren som heter "digital out" Men det er jo bare et phono hull.. Type orange hvis jeg ikke husker feil. Er det bedre og bruke en hvit/rød phono?

Har sjekka diverse på forsterkeren, men må kanskje sjekke enda mer.

Takker for svar!! :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den digitale utgangen er bare en phono, men det signalet inneholder 5 kalaer pluss subsignalet. Hvis du skal ha glede av formater som Dolby Digital og DTS må du bruke den. Det finnes antakelig en inngang eller to som er merket digital in som ser lik ut på baksiden av receiveren din. Antakelig må du også dedikere denne til det aktuelle inngangsvalget på receiveren din også.

Har ikke nok kunnskap om Sony til å si noe om hvor i menyen du gjør det, men det står nok i manualen.

Du får vel uansett ikke utnyttet dette skikkelig før du kobler til flere høyttalere da. Om du fortsatt bare skal kjøre 2.0/stereo ville jeg satset på en ren stereoforsterker i stedet...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •