En liten anbfaling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En liten anbfaling

Må bare skryte litt av diykits.com.hk
    bestilte en DAC (Zhaolu D2.5 DAC) herfra som et alternativ til ekstra lydkort, og servicen og responstiden herfra er utrolig bra.
    Bestilte via mail lørdag 13.10 og fikk svar mandag 15. Betalte via paypal så dette tok litt tid, men dac'en ble sendt på tirsdag 16.
    Den var i hus tirsdag 23, bra pakket i dobbel eske.

PS dac'en er ikke testet bortsett fra at den fungerer(da resten av utstyret, som er bestilt i NORGE.... , ikke er ankommet ). Denne anbefalingen gjelder bare servicen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Her må jeg si meg helt enig.
    Jeg sendte mail 10:00 13.10 om hvordan jeg skulle bestille. Fikk svar mandag 15.10 , og jeg betalte inn penger den dagen via Paypal.
    Tirsdag var den Sendt av gårde og jeg fikk DAC'en i går, Tirsdag. Denne tregheten skyldes Posten, da DAC'en var på Gardermoen 19, men pga Posten og helg osv ble den ikke levert her før i går. Ikke like rask service som L-Sound som svarte mail 21:00 på påskeaften
    Vi var ganske like da, du og jeg heheh.

Selv er jeg fornøyd med DAC'en, men har ikke testet nok. Spesielt ikke på mp3 som i utangspunktet bør ha mest utbytte av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt utenom tråden her da men hva brukes denne dacen til da????sikkert et super dumt spørsmål

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peak10
    Litt utenom tråden her da men hva brukes denne dacen til da????sikkert et super dumt spørsmål
    Finnes sikkert minst 10 tråder som omhandler temaet...
    Men, for å si det så enkelt:
    En DAC konverterer et digitalt signal til analog derfor navnet DAC (Digital/Analog Converter). Som oftest er disse eksterne bedre enn de du finner i cd-spillere under 10K siden de slipper å dele strømforsyning med spilleren og generelt har ett mye bedre analog og digital-del.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt nysgjerrig på prisen på denne... Har fått høre den, men husker det ikke i farten. Tenker da på totalprisen, inkludert fortolling og avgifter samt forsendelse etc...

Dernest... Er DAC'en verdt prisen? I så fall, hvorfor er den ett bra kjøp (sammenlignet med andre DAC'er) og hvordan oppleves den kontra DAC'en dere brukte før (regner med at det er den som står i CD-spilleren dere har)...

Burde folk kaste seg over DAC'en og kjøpe den? Selv har jeg vurdert å bytte CD-spiller eventuelt kjøpe ett godt lydkort til datamaskinen og glemme alt som heter CD-spiller og samle alt på dataen... Jeg er usikker, og tanken har streifet meg om at jeg kanskje bare kan kjøpe en ekstern DAC og slik spare penger og få tilsvarende lydgevinst for en billigere penge. Er Desember med halv skatt jeg hadde sett for meg som oppgraderingsmåned i så måte...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel prisen var 1500,- inkl frakt. 1100,- eks frakt. Ingen fortolling da avsender sa den var verdt 99$. Vet ikke hvordan grensene her er, men det gikk alt veldig greit.
    Jeg mener at for de som ikke vil ha egen CD spiller i tillegg til DVD spiller så er dette en utmerket sak. Om den slår andre DAC'er vet jeg ikke, men det jeg har lest av tester og folk som har anbefalt den, er i allefall positive.
    morrari kan vel kanskje komme med noen uttalelser når han har fått testet.

Det er jo ofte slik at folk som har kjøpt noe oftere blir fornøyd enn missfornøyd, men for min del fikk jeg samboeren til å bekrefte den gode forbedringen, og hun er egentlig lite begeistret for min pengebruk.

Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Jeg er litt nysgjerrig på prisen på denne... Har fått høre den, men husker det ikke i farten. Tenker da på totalprisen, inkludert fortolling og avgifter samt forsendelse etc...

Dernest... Er DAC'en verdt prisen? I så fall, hvorfor er den ett bra kjøp (sammenlignet med andre DAC'er) og hvordan oppleves den kontra DAC'en dere brukte før (regner med at det er den som står i CD-spilleren dere har)...

Burde folk kaste seg over DAC'en og kjøpe den? Selv har jeg vurdert å bytte CD-spiller eventuelt kjøpe ett godt lydkort til datamaskinen og glemme alt som heter CD-spiller og samle alt på dataen... Jeg er usikker, og tanken har streifet meg om at jeg kanskje bare kan kjøpe en ekstern DAC og slik spare penger og få tilsvarende lydgevinst for en billigere penge. Er Desember med halv skatt jeg hadde sett for meg som oppgraderingsmåned i så måte...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Vel prisen var 1500,- inkl frakt. 1100,- eks frakt. Ingen fortolling da avsender sa den var verdt 99$. Vet ikke hvordan grensene her er, men det gikk alt veldig greit.
    Da er du skyldig i momsundragelse. 99USD er fortsatt langt over 200NOK som er tollgrensa i norge. Uansett, det er kun tilslag på 24%MVA og ingen tollplikt på elektroniske artikler.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Da er du skyldig i momsundragelse. 99USD er fortsatt langt over 200NOK som er tollgrensa i norge. Uansett, det er kun tilslag på 24%MVA og ingen tollplikt på elektroniske artikler.
    Her ser du loggen fra Posten:
    23.10.07 11.41 UTLEVERT 1814 ASKIM
    23.10.07 09.49 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON 1814 ASKIM
    22.10.07 15.33 AVVIK I PRODUKSJONEN
    Årsak: Utenfor dekningsområde for produktet
    Tiltak: Annet / ukjent 1814 ASKIM
    22.10.07 06.17 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 1714 SARPSBORG
    19.10.07 20.15 UTSENDT TOLLFRI 2061 GARDERMOEN
    19.10.07 20.14 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 2061 GARDERMOEN
    19.10.07 20.14 ANKOMMET MOTTAKERLAND 2061 GARDERMOEN
    17.10.07 09.17 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE
    16.10.07 16.15 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Ingenting er gjort fra min side, så vet ikke om dette bare er en glipp fra deres side da? Det stod jo greit på pakken hva verdien var og den var ikke merket med annet enn Computer parts mener jeg. Jeg vil nok ikke rapportere inn noe. Normalt får man jo en Tollseddel så man kan etterfortolle varer hvis de mener den skal fortolles ikke sant?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å pirke er det vel 25% MVA, men ellers er det riktig at man skal betale på verdier over 200,- NOK.

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morrari:
    Ble du fornøyd med lyden fra DACèn?
    Har kjøpt meg et Sonos-system idag og lurer på om kansje dette er noe for meg også.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antaglig gått igjenom som gave da,grensa er da 1000kr..

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Antaglig gått igjenom som gave da,grensa er da 1000kr..
    Kun fra privatperson til privatperson.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •