Hjelp! Problemer med lyd fra Blu-Ray filmer på PS-3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Problemer med lyd fra Blu-Ray filmer på PS-3

Heisann.

Jeg har koblet min PS-3 i et 7.1 anlegg. Hovedforsterken er en Denon AVR-1907, og den skal takle 7.1 lyd, spesielt siden jeg bruker pre-out i samarbeid med en effektforsterker.

Problemet mitt er at når jeg ser på vanlig DVD er lyden mer enn høy nok, og jeg kan skru opp volumet til mer enn jeg orker å høre på. Når jeg derimot ser på Blu-Ray disc'er, får jeg et max volumnivå, som gjør at lyden ikke blir høy nok. Jeg legger også merke til at forsterkeren har valgt et forhåndsvalg som heter NEO:6.

Jeg leste i bruksanvisningen at dette er kompatibelt med 7 kanaler, men jeg regnet jo med at lyden skal bli bedre og ikke mindre av dette. Noen som har noen som helst form for ideer? Blir litt frustrert.

Mvh

Kim

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du hdmi fra ps3? eller optisk?
    Hdmi gir best lyd med pcm ut fra ps3.Med optisk må du velge riktig ut fra ps3 slik at du får lyd i alle kanalene.
    Har du sjekket volumkontrollen på ps3? Hvis du trykker trekant så får du opp valg og der finner du en volumkontroll og en lyd type velger slik om når du velger i mellom dts og dolby digital ,sjekk at den ikke står på 2 pcm.Sjekk også hva du sender fra ps3 til forsterker ved å gå inn på valg(trykker på trekant mens du spiller av en film) og velger den som viser display slik at du får opp en sort stripe opp og nede på bildet som viser litt forsjellig info, slik som hvilket lydspor som spilles av ps3.

Husk også og huke av alle formatene inne på menyen på ps3 der du velger optisk eller hdmi som overføring av lyd og bilde fra ps3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar

Sitat Opprinnelig postet av Knoll
    Bruker du hdmi fra ps3? eller optisk?
    Hdmi gir best lyd med pcm ut fra ps3.Med optisk må du velge riktig ut fra ps3 slik at du får lyd i alle kanalene.
    Har du sjekket volumkontrollen på ps3? Hvis du trykker trekant så får du opp valg og der finner du en volumkontroll og en lyd type velger slik om når du velger i mellom dts og dolby digital ,sjekk at den ikke står på 2 pcm.Sjekk også hva du sender fra ps3 til forsterker ved å gå inn på valg(trykker på trekant mens du spiller av en film) og velger den som viser display slik at du får opp en sort stripe opp og nede på bildet som viser litt forsjellig info, slik som hvilket lydspor som spilles av ps3.

Husk også og huke av alle formatene inne på menyen på ps3 der du velger optisk eller hdmi som overføring av lyd og bilde fra ps3.
    Heisann. Jeg har gjort som du sier og takker for innlegget, men jeg lurer på om jeg skal velge linear PCM eller bitstream på lyden. Hva er egentlig riktig? PS3 mener at jeg kan miste en del av lyden hvis jeg velger bitstream. Takker for hjelpen.

Det er som du sier, at den velger bare 2 kanaler når den viser film. Dvs si at den velger 2.0 PCM lyd? Når den skulle gitt i allefall 5.1 lyd.

Hilsen Kim

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •