Litt hjelp til kjøp av kabler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt hjelp til kjøp av kabler?

Hei igjen. Som noen kanskje har fått med seg er jeg ute etter å fullføre en surround pakke og etterpå skrive en brukeromtale om min egen oppfattelsen av kabler og forsterker betydning for kvaliteten som kommer ut av begrensede høytalere.

Jeg er ikke helt sikker på alle kablene jeg trenger men trenger iallefall:
    5 høytalerkabler.
    Kabel fra forsterker til dvd spiller (har en coaxial kabel jeg kjøpte for 4 måneder siden)
    Phono kabel fra forsterker til dvd spiller (for musikken, har monster cable fra før av, oppgradering nødvendig?)
    Audio kabel fra PC til forsterker- Er dette vits å legge penger i da pc er en begrenset kilde i utgangspunktet?
    Sub kabel?

Ellers vil jeg bli sittende til slutt igjen med en Dynavoice m65 surround pakke og Yamaha/Pioneer/Onkyo surroud forsterker i 6000-8000 klassen+ en XTZ 12 tommers sub. Poenget er at jeg vil ha kabler som er litt bedre kvalitet enn utstyret krever slik at det har noe å vokse på ved fremtidige oppgradering.

Har null peiling overhodet, så alle tips til hva jeg kunne ha kjøpt og kabler jeg har oversett her i farten tas imot med takk. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du spør litt flytende spørsmål, men svarer ad-hoc nedover
    Når det gjelder høyttalerkabler til det du nevner av utstyr kan du bruke omtrent en hvilken som helst kabel fra 30-50,- og oppover pr meter.
    En kan ikke si at den ene er bedre en den andre fordi i allefall i dette skjiktet så er det ikke så store forskjeller. Kanskje ved dyrere typer, men det er jo diskutert i endeløse tråder også. Selv har jeg Kimber kabler som kjøpes i sett, men de er nok ikke lange nok til å gå bak til surround høyttalerne.
    Mellom Reciever og DVD har du to muligheter. Bruker du Coax, betyr det at du bruker Recieveren sin DAC for musikk, men bruker du RCA, benyttes DVD-spilleren sin DAC. Regner med at det du har er greit nok.

Som subkabel er jeg fornøyd med Bettercables som fås hos L-Sound.

Generelt er det vanskelig å anbefale kabler, da det er veldig mye smak og behag.
    Jeg er vel langt fra noen racer på kabler, men du får se om noen andre har noen tips også.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har a/v utstyr i 60k klassen og har nå gått over til høytalerkabler til 9,- meteren 2,5mm (12AWG) kobberkabel holder i de fleste tilfeller!

Men om utseendet teller er det mange som ønsker å selge deg pent innpakket kabel for 30x den prisen

Som regel greier det seg alltid med kabler som har god diameter og gode kontakter - dette gjelder det meste (digital coax, analoge kabler, hdmi, høytalerkabler etc.)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •