Hjelp til valg av ny hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer kyrre12 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av ny hjemmekino?

Hei gutta! Min første post her på forumet.

Jeg er en gutt på 18 år, som bor for meg selv. Kjøpte meg nylig en ny 37" FullHD-LG (37LF65), da jeg er veldig glad i å se film. Stua er ikke den største, rundt 18kvm, men jeg er på utkikk etter ny leilighet.

Så over til spørsmålene. For tiden har jeg litt forskjellig utstyr i stua, et Tangent surroundsett, som drives av en Pioneer VSX-415-S, og en hjemmebygd passiv sub som drives av en Sony Receiver. Suben, Sony-receiveren og Tangent-settet skal bort, men Pioneeren er jeg litt mer usikker på.

Inn skal et fint frontsett og en sub, foreløpig. Det jeg har kikket på til nå er Dynavoice M-65/85, eller DALI Concept 6. Som sub har jeg tenkt på DALI Concept Sub 12. Etterhvert som jeg får litt mer penger skal det oppgraderes til 5.1, ihvertfall det som er planen. Skjønner at jeg kanskje bør komme meg et sted jeg kan høre de forskjellige settene, men det er litt vanskelig her i byen.. Bør jeg kvitte meg med Pioneer-receiveren like greit først som sist, eller duger denne til, feks de frontsettene jeg skrev over?

Setter stor pris på forslag til andre høyttalere jeg kan vurdere. Jeg ser en del film, og hører mye på musikk. Musikksmaken min er ganske variert, men det er ikke særlig mye klassisk jeg hører på. Mer alternativ rock, og sånt. TVen er koblet fra PCen med DVI-HDMI-kabel, og jeg bruker optisk fra PC til receiver.

Har dere forresten noen ide om hvor jeg kan få napp på det gamle utstyret mitt, utenom Finn.no? Ser ikke for meg at det er noen særlig interesse for sånne billiggreier her på AVtorget.

-Nyfrelst hjemmekinoentusiast

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først av alt, gratulerer med at du har funnet veien inn her mye hjelp å få for de som er ivrig etter å spørre

slik jeg ser det har du gjort arbeidet ditt ganske grundig. kommer selvsagt ann på hvor mye penger du er villig til å bruke, men foreløpig trur jeg du kan beholde forsterkeren din, trur den skal være mer en god nok.
    nå har jeg ikke hørt dynavoice m65\m85 selv, men de aller fleste (alle?) som har utalt seg om disse høytalerene har vært fornøyde med dem, så tviler sterkt på at du gjør noe dumt ved å kjøpe dem. koster 2.5k på surround.no eller du kan sikkert få dem til 1.5k eller no på netthandelen.no.
    så kan du kjøpe resten av 5.1 oppsettet etter hvert.

Newcomer kyrre12 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fint svar.

Nå har jeg faktisk fått solgt unna alt jeg eier og har, så da er det bare å handle inn nytt. Foreløpig har jeg sett meg ut en H/K 145, Dynavoice M65 og en SVS PB10-NSD. Planen var å oppgradere antall høyttalere i etterkant. Hva tror dere om dette? Funker H/K bra med de nevnte høyttalere?

Edit: Forresten har jeg fått meg ny leilighet også, så stua er en del større, i overkant av 25 m2. 25 Kvadrat jeg kan innrede akkurat som jeg vil.

Edit2: Grunnen til at jeg syntes H/K 145 var så fin var at den ikke hadde HDMI og masse andre funksjoner jeg ikke trenger, så da satset jeg på at de hadde brukt pengene på noe annet fornuftig. Skal gå til innkjøp av en mediespiller, så HDMI-switching trengs ikke, da denne kommer til å bli det eneste jeg skal bruke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •