Hjelp til valg av anlegg - B&W og Denon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 60
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av anlegg - B&W og Denon?

Tar gjerne mot innspill på mine hjemmekinoplaner, og om disse høres fornuftige ut. Jeg er helt nybegynner når det gjelder hi-fi, men etter å ha gått fra studier til jobb har jeg både penger og lyst på et skikkelig anlegg.

Film blir det viktigste, men det vil nok også bli brukt til musikk. Da særlig rock/heavy men også noe popmusikk. Primært vil det imidlertid brukes til serier/film. (Stua er på ca 35 m2, men vi flytter trolig i løpet av noen måneder).

Tror det blir B&W pga design (særlig viktig for kona) og da jeg liker lyden i det jeg har hørt av B&W. Receiveren må ha støtte for HD-lyd, og da det kan være greit å kjøpe denne samme sted som høyttalerne (hifi-klubben) har jeg tenkt Denon.

Sitter å tenker på 2 alternativer (vil nok bli innkjøpt sammen med Playstation 3)

Alternativ 1 (som virkelig presser lommeboka):

Receiver: Denon 3808 13.000,-
    Front: B&W CM7 12.000,-
    Senter: B&W CMC 4.500,-
    Bak: B&W CM1 6.500,-
    Sub: B&W ASW610 4.800,-

Totalt for receiver og høyttalere 40.800,-
    (men kanskje er det lov å håpe på en liten kvantumsrabatt?)

Alternativet 2 (som blir billigere):
    Front: B&W DM683 10.000,-
    Senter: B&W HTM62 3.200,-
    Bak: B&W DM686 3.400,-
    Sub: B&W ASW600 5.000,-

Totalt for receiver og høyttalere 34.600,-

Håper å få hørt på begge alternativene snart, særlig for å finne ut om det første er verdt prisforskjellen. Hadde vært veldig hyggelig om noen hadde innspill/kommentarer. Jeg er tross alt helt nybegynner, og da er det kjekt å høre fra noen med mer peiling

Ingen av valgene gir vel lite for pengene, eller?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004