Fjernkontroll til anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernkontroll til anlegg

Heisann.

Jeg har akkurat kjøpt en Electrocompaniet eci-2 forsterker. Den er helt strålende, men jeg må si at jeg savner en fjernkontroll for å velge "source" og for å styre volum. I tillegg har jeg en get pvr boks som jeg vil koble til min nye plasmaskjerm fra NEC. Skjermen har ikke scarttilkobling. Get boksen har bare scartutgang. Noen gode ideer? Budsjettet er ikke enormt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech har sikkert noe osm passer deg, 525 eller noen av de andre modellene, litt kontete å sette opp, men det går

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, Pahf.

Setter pris på svar, men jeg ser nå at jeg kanskje ikke har forklart meg helt riktig.
    Fjernkontroll i seg selv er egentlig ikke et problem. Problemet ligger i at forsterkeren min ikke er utstyrt med noen form for fjernkontroll. Ikke noe IR-mottaker eller lignende. Jeg ser derfor for meg noe som kan minne svært mye om en forforsterker, men som ikke farger lyden eller er i den prisklassen mange forforsterkere er i. Jeg trenger rett og slett en A/V switch som styrer forskjellig input og volum. Noen idèer her?

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en glimrende forsterker (hadde den selv for mange år siden)! Den enkleste måten å ordne ønsket om fjernkontroll på, må være å bruke en passiv "forforsterker" med fjernkontroll, for eksempel Creek OBH22. Dessverre koster en slik over 4.000, men du finner kanskje en på bruktmarkedet? Da kan du velge om du vil bruke ECI2 som ren effektforsterker med den passive kontrollforsterkeren koble til main in (og kilde koblet via denne), eller om du vil sette den passive mellom kilde og linjeinngang på ECI2 (skru da potmeteret på ECI2 helt opp!). Sistenevnte betyr en lenger signalvei med to potmetre etter hverandre, men vil gi deg signaturen til Electrocompaniets forforsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •