Anbefalinger til subkabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalinger til subkabel

Fikk min nye XTZ 99 W10.16 i går, men trenger en subkabel
    Noen anbefalinger?
    Har ikke tenkt å bruke så særlig mye mer enn 400kr + evt frakt.

Har mye QED fra før, og har sett meg ut en eller to mulige QED -kandidater (Qontour MP-SW 348,- og Quenex P-SW 398,-)

Har også tenkt på en eller to nye strømkabler fra Xindak (PC-03, billigste modell, fra audiofoni.no, gratis frakt ved forskudsbetaling ) Noen som har anbefalinger til et nettfilter/god strømpadde til en billig penge. Om den hadde vært svart hadde jo vært kult

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk søkerfunksjonen.. masse tråder om dette her.

En subkabel trenger ikke å være av den dyre sorten, jeg kjøpte linjekabel som brukes til bil (biltema) fungerer meget bra..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, sikkert ikke nødvendig med noen dyr kabel nei, men god skjerming er vell alikevell positivt Tror jeg går for Quenex P-SW..

noen tips til netfilter/strømpadde?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en sånn som jeg har? Den er penere å se til en mange andre mener jeg, dessuten er den sikkert akkurat like god som andre i prisklassen.

Ps: Har du problemer med støy nå? Om ikke er det ikke sikkert disse produktene og den ekstra skjermingen fjør noe for deg. PÅ presentasjonen min og tråde ser du også en del bilder og sånn av Xindak PC-02, kabelen er hakket over de du har sett deg ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, kan ikke si jeg sliter med støy, det har jeg ikke anelse om men vil uansett ha feitere kabler hehe Har sett på dep PC-02 også, litt dyrere den?
    Tror jeg kjøper en PC-03 og en QED P-SW.. men må finne ut riktig plassering på subben i dag, gadd ikke det i går

Nå hører jeg at bassen kommer fra venstre del av rommet (hører det kommer fra subben) og det skal det vell ikke gjøre? Skal vell fylle rommet jevnt ca, eller?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør et kjapt søk på sub-kalibrering her på forumet, så finner du helt sikkert løsningen på problemet. Om du lett hører hvor subben er plassert vil jeg tro at den enten er delt for høyt eller feil plassert i forhold til lyttepossisjon. Alle disse problemene finner du løsninger på her på forumet.
    Lykke til med jakten.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bassen skal kommer fra hele rommet ja, høres ut som den kommer fra alle høytalerne nærmest. Kommer denne kun fra subben er det ikke helt riktig stilt inn/plassert nei. Sjekket crossover også?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    crossover på forsterkeren er 80hz, frontene satt til large speakers, og crossover på subben er satt til ca 3/5.

For å kalibrere, sette subben i lytteposisjon (sofan feks?) å deretter bevege seg rundt i rommet i 'sub-høyde' for å finne spotten hvor det er mest bassgjenngivelse og palssere subben der, er dette riktig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •