Problemer med lyden, høyre høytaler "detter" ut:(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyden, høyre høytaler "detter" ut:(

Når jeg spiller lavt volum spiller begge høytalerne men venstre høytaler spiller betraktelig mye bedre og "høyere", akkurat som høyre høytaler mangler halve stemmen til vokalisten, så når jeg skruer opp volumet begynner høyre høytaler å spille normalt, så kommer det et skurr fra den så detter den ut igjen, akkurat som dårlig kontakt.. Feilar anlegget mitt?:S

Har hatt anlegget i snart 2-3 uker, har funket heelt fint til no..

Har godt over alle koblinger og ledninger og alt står riktig! Problemet kom da eg skrudde på stereoen idag tidlig for første gang siden fredag, har vært borte i helgen, fungerte kjempe fint før helgen, så æh, klikker, vet ikke hva jeg skal gjøre?:S Vil ha lyden tilbake Noen som kan hjelpe?:\

Mvh

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk eg testet litt, byttet mellom høytaler utganger, prøvd med forskjellig forsterkere og kabler på Kef iQ9 høytalerne å får samme problem hele tiden, for meg virker det som det øverste elementet, mellomtone/diskant har tatt kvelden:\ hater dette! Helt nytt anlegg, nesten ikke fått spilt det inn:\

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Da fikk eg testet litt, byttet mellom høytaler utganger, prøvd med forskjellig forsterkere og kabler på Kef iQ9 høytalerne å får samme problem hele tiden, for meg virker det som det øverste elementet, mellomtone/diskant har tatt kvelden:\ hater dette! Helt nytt anlegg, nesten ikke fått spilt det inn:\
    Hvis du nettop har kjøpt det er det vel bare og levere det inn igjen, bedre en og miste garanti som du vil gjøre om du åpner opp selv.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Hvis du nettop har kjøpt det er det vel bare og levere det inn igjen, bedre en og miste garanti som du vil gjøre om du åpner opp selv.
    Yes, har vært i kontakt med Akustikk som er leverandør av Kef i Norge, de skulle ordne opp God service

Men ble jo ganske skuffa no:\ Vet ikke hvordan dette skjedde liksom, ikke akkurat dette jeg forventet fra høyeste modell av iQ serien

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ha vært en produksjonsfeil på akkurat det elementet, eller en transportskade. Tviler på at det er noe verre kvalitet på Kef enn andre.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja håper det er noe sånt som har skjedd, men merkelig det kommer etter 2-3 uker liksom:s Var jo utroolig fornøyd med lyden fra Kef'ene, kjempe kombinasjon med Arcam..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal dette gå, savner lyd allerede

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Ja håper det er noe sånt som har skjedd, men merkelig det kommer etter 2-3 uker liksom:s Var jo utroolig fornøyd med lyden fra Kef'ene, kjempe kombinasjon med Arcam..
    Jeg vil anta anta at en produsent som Kef, som hevder seg mot en litt mer kresen kundekrets enn den jevne Elkjøp-kunde, tester høyttalere før salg, så det nok sannsynligvis en liten kvalitetsfei som ikke har gjort seg umiddelbart gjeldende, og derfor gluppet gjennom kvalitetskontroll. Evt. så har høyttaleren fått seg en karamell under transport som enten har lagd noe krøll med kontakt eller andre "indre organer", uten noen synlig skade.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakka litt med akustikk (leverandør av kef) igår, sendte de en mail og forklarte problemet mitt.. Våknet halv 10 idag av telefonen som ringte, da hadde Akustikk sendt nytt element til meg i posten, vis ikke dette ville fungere skulle de sende over helt ny høytaler..=D

Har aldri opplevd maken til lignende service, vanvittig bra!! Akustikk AS øverasker meg mer og mer for hver gang jeg snakker med de

Som dere skriver her i tråden, er nødt å være en "kvalitetsvikt", transportskade eller noe annet som har forårsaket dette på høytaleren min. Vil fortsette å anbefale Kef, og iQ9 på det sterkeste.. Ikke bare det at høytalerne leverer fantastisk lyd, men skulle det være noe tror eg ikke det finnes leverandører som leverer bedre service en Akustikk AS (skal ikke uttale meg for mye ang andre leverandører nå som jeg kun kjenner Akustikk) Men de har ihvertfall gått over all forventning.. Å det tror jeg ikke jeg er alene om å mene..

Mvh

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan man kalle veldig bra service!

Lykke til da.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det nye mellomtone/diskant elementet satt på plass, spiller som ny no=) *glad*

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •