System Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: System Audio

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System Audio

Lurte på om det var noen som har erfaringer med System Audio som hjemmekino anlegg ? Jeg tenker da på tilbudet som nå er hos HifiCenter Kjeden:
    System Audio 1530 pakke med sub | Pakkeløsninger | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Er dette et bra kjøp med tanke på pris og lyd ? Eller får man bedre oppsett for prisen ?

Jeg lurte også på å da kople dette opp med en Harman/Kardon surroundforsterker men har dere noen innspill på om det vil være en god kombinasjon og i såfall hvilken modell som ville passet best ? Eller er det andre forsterkere som passer bedre ?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

System audio

Dette settet er meget bra, med tanke på det du får for det du betaler, skal ikke si at dette er det beste pengene dine kan kjøpe, men her får man altså et flott hjemmekino sett med waf, og kvalitet, og den subben på 8 tommer, overrasket meg stort, kombinerer du dette settet med H/K 145 får du underholdene oplevelser.

Tør påstå at du ikke gjør feil i å kjøpe dette, løp ogfå en demo

Lykke til!

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt uenig i at det er det optimale oppsettet, selv om det er -veldig- mye for pengene. Du bør høre 510 som senter selv før du bestemmer deg, jeg synes ikke denne var god nok til å gjengi stemmer realistisk nok. Når det gjelder Harman/Kardon som receiver må du nesten høre dette selv. Du får litt ekstra i trykket på bassen, men du går glipp av litt av detaljene og farten SA kan vise til på musikkfronten. Ville kanskje vurdert Onkyo hvis jeg skulle kjøpt mitt anlegg i dag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og hørte SA settet idag, må si jeg likte det så skal ikke se bort fra at jeg kjøper det. Men man fikk en bedre dybde i lyden ved å gå opp til 1550 fronthøyttalerne enn 1530 så lurer på å legge i mellomlegget og gå opp til de.

Jeg syntes det manglet litt på bassen da men de er jo sandfyllingselementer på høyttalerne, ved å fylle de vil vel bassen økes ? Noen som har erfaringer med det, og hvor mye sand som skal fylles i dem ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen øker ikke ved å fylle sandkammeret, men den blir mer presis og man får litt mindre kasseressonanser. Hvor mye sand som skal fylles? Svaret varierer og det generelle er "...prøv og hør selv...". Jeg fylte mine SA1750 80-90% med sandblåsesand fra Biltema, og benyttet en plastpose slik at sanden lett kan tas ut og det ikke er et sandkorn igjen i sandkammeret...ved behov for å tømme det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svar da får jeg se eventuelt når jeg kjøper dem

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på å kombinere anlegget med DENON DVD-1740 som dvd/cd spiller men vett at den mangler litt for å makse helt ut på musikk fronten. Men vil dere si at den er god nok som dvd spiller primært ? Skulle den ikke tilfredstille innen musikk er det bare å kjøpe cd-spiller i senere tid!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo ville jeg ikke prøvd var jeg deg. de har da bokslyd. Harman er fint det. ville kjøpt det selv om jeg skulle hatt kjemmekino.. :-D

JBL er nok en enda bedre match til Harman Kardon, men om du liker System Audio godt så er kanskje ikke JBL din greie.

den pakka er jo en pakkepris, du får nok ikke det samme avslaget med å gå opp en størrelse på frontene. men en pakkepris tipper jeg at du får.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om du har hørt Onkyo? Synes det er en av de aller beste surroundforsterke som finnes, hvis lyden er boksette - så er den boksen god..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •