hei!

jeg har nå byttet ut min arcam a90 med en harmon kardon avr445 pga. ønske om digital forsterker...

tenkte fortsatt at jeg skulle bruke min p90, altså effektrinnet som strømf. til fronthøyttalerene, (KEF reference 106-8 )

men merket fort etter 2 timer med spilling at forsterkeren bare slår seg av. dette skjedde først bare på lavt volum under radio og tv titting. men prøvde senere på høyere volum og akkurat det samme skjedde..tenke kanskje først at det var evnt et bimetall som ble for varmt og til slutt slo seg av.. jeg sjekket også alle kablene og de er helt fine, da dette ikke var noe problem når jeg brukte min a90.
prøvde senere med direkte kjøling av forsterkeren i form av en bordvifte, men detta var til ingen nytte.
forsterkeren var kald, men den drev fortsatt og kuttet.
til syvende og sist koblet jeg vekk fronthøyttalerne fra effektrinnet og koblet de inn på h/k'en, altså alle 5 høytalerne inn på forsterkeren.
men siden har den ikke kuttet.

jeg kan få en ny forsterker på dagen, har snakket med hifi centeret.
men slik det ser ut til nå er det ikke forsterkeren det er noe galt med, nå når den ikke kutter med alle høyttalerne koblet på forsterkeren.
men ettersom det er nå lørdagskveld vil jeg ikke klare og få ny forsterker før evnt tirsdan - onsdag neste uke.. tenkte kanskje noen her inne hadde noe tips til en stakkar i nød.
hva kan være galt nå nårr jeg bruker en h/k avr 445 og en arcam p90 effektrinn sammen?

jeg kjører da altså preout på frontkanalene fra h/k'en, og til min p90.
har center og bakhøyttalere koblet til h/k'en. og den kutter..

beklager mulig vanskelig beskrivelse av situasjonen/problemet