20 K oppsett? Hva velger man av høyttalere og slikt? :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

20 K oppsett? Hva velger man av høyttalere og slikt? :)

Føler meg litt dum som tipser mange andre i tråder her og ber selv om hjelp, men så ikke skogen for bare trær da en kamerat ville ha hjelp til å få godlyd i leiligheten for rundt 20 lapper. For pengene skal elektronikk og høyttalere innkjøpes. Ikke voldsomt kresen på lyd, men bør ikke være for lyse saker lydmessig da han er litt kresen i på skarp topp, akkurat som meg selv. Forstod at hjemmekino var ønskelig og gulvstående fronter.

Hva tenker dere?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da slår jeg til å anbefaler det jeg har selv, Audio Pro pakke med Blue Diamond. Tonart har vel en komplett pakke til 20k inkludert kabler.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen er Kef noe han burde vurdere STERKT. IQ serien med en god forsterker blir å dobble budsjettet, så det går ikke, MEN; Kef KHT3005.

Etter dette har han 6000,- å bruke på en god forsterker, om han legger litt ekstra i det får han en kanon forsterker fra H/K eventuelt Yamaha eller Pioneer.

Mange sier Pioneer er noe piss på lyd delen, jeg er enig i FORHOLD til Primare og arcam osv på Stereo delen, men i surround er Pioneer SUVEREN, så det er absolutt noe å vurdere.

Men, Kef KHT3005... Har KUN gode erfaringer med denne komplette pakken, subben er overlegen.. Helt sinnsyk i forhold til størrelsen Lyden generelt er sinnsyk.. Dette er rett og slett SINNSYKT til prisen!

Newcomer G ok sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp brukt tenker jeg, bedre lyd for penga uansett hvilke merker han
    går for

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror han er mest komfortable med å kjøpe nytt. Jeg tenkte i farten på surroundpakkene på surround.no i Dynavoice Definition-serien. Gir jo mye for pengene ser det ut til, men holder det liksom?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt en relativt moderne forsterker (ny eller opptil et år gammel med HDMI som minimum) og brukte høytalere.

Etter å ha solgt min 6 år gamle Harman/Kardon AVR 7000 (5k) og ditchet HDMI switchen min (1k) - og isteden byttet til en RX-V1800 (10k) er jeg ikke i tvil om at de 4000,- i forskjell er utrolig mye verdt både praktisk og lydmessig. Ville tro at f.eks. en brukt Yamaha 1700 eller 2700 eller liknende modeller av andre merker ville gi mye for pengene - uten at jeg er noen som helst ekspert på forsterkere (som sagt - jeg bytter tydeligvis hvert 6. år...).

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stadig i beiten etter gode høyttalertips i prisklassen. Jeg har sett på litt forskjellig, men føler det er mye jeg overser. Opptil 12-13 tusen +/- for høyttalere. Elektronikk vet jeg litt hva jeg er ute etter.

Setter som sagt stor pris på forslag!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12-13K +/- for 5 høyttalere og sub?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Han har allerede 1080p spiller og mangler høyttalere og forsterker. Jeg har tenkt en del og pratet med ham. Han var visst voldsomt imponert over RS6-oppsettet jeg hadde og lurte på pris på RS6+center+bakht (FX eller RS1). Jeg tenkte umiddelbart et slikt oppsett fra Andrè til en god pakkepris... Men er det Yamaha eller Onkyo som teller på receiver-siden nu?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han ikke absolutt MÅ ha gulvstående i front, så burde jo denne pakka fra L-Sound gi godt med trøkk, og da har han godt med grunker igjen til en solid elektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å høre på tilbudene til HifiCenter Kjeden, har jo to tilbud til 11-12k på høyttaler pakker? Jeg syntes personlig pakken fra System Audio var veldig bra, men det kan ver det bør vurderes å legge litt penger i mellom å oppgradere center og front opp til 520/1550 høyttalerne., syntes de var noe bedre. Kan jo da også høre på JBL høyttalerne.

Pakkeløsninger Hi-Fi Center Kjeden

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset, men SA er uaktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ap

Ikke noe stort SA fan selv, stikk heller ned på OHC og kjøp Audio Physics Spark 5 til 12.000,- (opprinnelig 19K), fantastisk fin høyttaler i mine ører (og øyne). Elektronikk er jeg derimot noe mer usikker på hehe

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

god lyd...

Jeg anbefaler at dere stikker innom HiFI-Klubben å få en demo på B&W DM683 parret med en NAD 272. Høttaleren er ganske ny, men har rukket å få enormt mange priser på kort tid. Da får du et stereooppsett som ikke er å kimse av, og vanskelig kan slåes til den prisen. av DVD spilllere i den klassen ligger denon 1940 som en soleklar vinner på bildesiden, er lyden mer i fokus ville jeg valgt nad T535. Da har man akkurat bikka over 20 lapper, men har et oppsett som er enkelt å bygge ut til et fantastisk hjemmekino-oppsett ved senere anledning.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips, men har fått sirklet inn MA RS som et valg, han er litt i tenkeboksen men blir nok rs6 + rs lcr + rs1 + RXV-1800.

B&W 683 synes jeg ikke er verd 4 tusen, langt mindre 10. Kleine greier og kjedelige å høre på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi-Klubben har jo også ei Dali Concept Surround-pakke på tilbud.
    Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalersystem
    Så kan han legge litt ekstra i forsterker, som tross alt vil gjøre opplevelsen bedre!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •