Er det 'krig' blandt hifi-importører/butikker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 62
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hadde en relativt deprimerende telefon i går, med innehaveren av en av Oslo's hififorretninger, og det ble påstått følgende:
    -Han hadde "forsterkere til kr 5.000,- som spilte fletta av alt fra Krell og alt annet overpriset møkk fra han ved konserthuset."
    -"Alt fra Rotel er reinspikka søppel."
    -"Denon må ikke kjøpes, for maken til overpriset dritt er vanskelig å finne."
    -Alt han "har av cd-spillere er bedre enn alt fra Hegel og Burmester."
    -B&W 800d (? -den Knut Vadseth har) "har drittbass."
    -Den billigste projektoren hos han "er bedre enn den overprisede møkka fra Panasonic og Epson."
    -Den dyreste processoren til (husker ikke navnet) "til over 50.000,- når ikke opp til anklene til en han selger for 17.000,-."

Visst har han noen lekre produkter, men slik nedrakking på anerkjente produkter/merker virker ikke positivt på meg. Er det andre som bruker slike salgsmetoder tro?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle brukere som gikk i nettet under "operasjon hvit snø"...:-?

Men stort sett pleier jeg å få høre argumentene motsatt vei.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullstendige useriøse kommentarer fra selgeren, skulle nesten tru det var elkjøp her i byen du snakket med
    Er vel bestandig litt kniving mellom butikkene, men ikke på en slik måte vil jeg tro.

(Som forøvrig ikke ville si meg prisen på abrahamsen, for det hadde jeg ikke råd til alikevel )

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler ikke av folk som har en så negativ holdning til min pasjon og glede i hverdagen. Folkeskikk er et minimum for min respekt og mine penger.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg handler ikke av folk som har en så negativ holdning til min pasjon og glede i hverdagen. Folkeskikk er et minimum for min respekt og mine penger.
    Helt enig med deg, som selger så skal de være så proffesjonelle at de ikke rakker ned på annet utstyr som konkurentene har. Det er jo hfk i tr.heim konger på. Ekstremt slitsomt, og veldig uheldig for slike butikker for de mister jo entusiastene som kunder.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Ikke alle brukere som gikk i nettet under "operasjon hvit snø"...:-?
    Forstod aldri helt det navnet...hvilken farge skulle ellers snøen hatt? Politiet tenkte vel de var kreative og lure her, men fremstår heller som språklig tilbakestående.

Forøvrig har jeg fått høre "Dali lager bare dritt" x2, og "[hoderisting] engelske høyttalere? får aldri bra lyd fra sånne", alle fra uavhengige sjapper som generelt er populære her på forumet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol:

hvilken forsterker til 5k "spiller fletta av alt fra krell" ?

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    (Som forøvrig ikke ville si meg prisen på abrahamsen, for det hadde jeg ikke råd til alikevel )
    Ja den var bra....

Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Hadde en relativt deprimerende telefon i går, med innehaveren av en av Oslo's hififorretninger, og det ble påstått følgende:
    -Han hadde "forsterkere til kr 5.000,- som spilte fletta av alt fra Krell og alt annet overpriset møkk fra han ved konserthuset."
    -Den billigste projektoren hos han "er bedre enn den overprisede møkka fra Panasonic og Epson."
    -Den dyreste processoren til (husker ikke navnet) "til over 50.000,- når ikke opp til anklene til en han selger for 17.000,-."

Visst har han noen lekre produkter, men slik nedrakking på anerkjente produkter/merker virker ikke positivt på meg. Er det andre som bruker slike salgsmetoder tro?
    Visst jeg hadde truffet på en sånn selger, ville jeg valgt å legge igjen pengene mine en annen plass.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en anelse om hvor du var ja. har hørt samme leksa før:-D
    gubben

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nekter å handle hos slike aktører. Det er helt iorden at dem snakker varmt om sine produkter, men når de begynner å kaste skitt om andre da blir jeg irritert. Skrev litt om akkurat dette i tråden min. Hadde en skikkelig positiv opplevelse med FrydHifi. Der opplevde jeg det stikk motsatte.

Det er godt det finnes seriøse aktører også.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet eksempel på en sjappe som preate varmt om andres produkter, er Hifi Huset i Bærum.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var der jeg fikk den ene Dali-kommentaren. Helicon kunne ikke måle seg med noe som helst fra Focal, ikke Chorus engang.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 2 steder i Oslo jeg har opplevd slik ekstrem "shitkasting" og halleluja-forelesninger. Litt kritikk/meninger av andre produkter er greit så lenge det er gjort på "gentlemann-vis" og det er godt begrunnet, men straks selgeren begynner å ta helt av som en nyrømt psykriatisk pasient detter jeg av.

Det finnes selgere som klarer å finne noe dritt om nærmest alt annet enn de har selv. Det finnes selgere som bruker lyd&bilde`s karakter 10 som en mal på hvor bra produktet er, for så 2 min. senere lange ut om hvor uduglige de samme journalistene er som ga et konkurrerende produkt samme karakter. Det finnes selgere som ler i telefonen når du sier at du har handlet hos noen andre enn de...

En selger vil alltid være en selger, men det bør være et minimum at de følger også de uskrevne reglene på hvordan de skal oppføre seg ovenfor en kunde.

Det værste av alt er nok sannsynligvis at enkelte av disse personlighetene tror på det de sier.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Var der jeg fikk den ene Dali-kommentaren. Helicon kunne ikke måle seg med noe som helst fra Focal, ikke Chorus engang.
    Kan ikke si jeg kjenner meg igjen.

Stort sett får jeg en "Ta med hjem å prøv", sammen med et lurt smil. Og dersom jeg konfronterer hva andre butikker sier om produktene til Hifi Huset, får jeg bare et nytt smil med et "overrasker ikke".

Overhodet ikke hørt noe dritt om andre merker, tvert i mot.

Når det er sagt så er jo Andre en selger han også...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble jo også nevnt at "disse journalistene som roser disse greiene overhode ikke har peiling på hva de skriver om". (".." = sitat), og en kjent "skribent prøver ut en Cary dekoder helt uten hdmi-innganger og slikt tull, og skjønner ingenting (i positiv forstand) for for denne spiller mye bedre i stereo enn rene stereotrinn (som han selv ikke fører) til LANGT høyere pris".
    Husker jeg var innom der for to år siden med en ny Hegel CDP 4A under armen, bare for å titte, og han sa "levér tilbake det greiene der, og jeg kan skaffe deg en bedre cdspiller til halve prisen"

Det skal jo sies at han tilbød å låne ut på prøve hva det skulle være, helt uten kjøpspress.
    -Som om jeg ikke ville opplevd kjøpspress, i det minste til meg selv, dersom jeg låner med en rålekker Accuphaseforsterker til 100.000 med hjem??? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har besøkt nesten alle butikker på østlandet, Stavanger, Trondheim, København, Stockholm og noen i London og Frankrike.

Kun i to butikker i Oslo har jeg opplevd dette. De er ikke akkurat bestevenner ;-) .

Jeg synes Tor er veldlig hyggelig å handle med men spør aldri hva han mener om andre produkter og lukker ørene halvveis for meningene hans til tider .

Ta han som han er og smil.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan med enkelthet også peke ut "denne butikken".. Når det er sagt, er det egentlig ikke så mye å henge seg opp, og heller bare legge pengene igjen andre plasser. Jeg er enige med andre her i at jeg ikke legger igjen penger i butikker der betjeningen ikke utøver en viss høflighet og respekt. Det er bud nr. 1 !!

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maxwell HIFI stavanger?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hahaha, den kommentaren må vel kunne kalles en sannhet med modifikasjoner:-D Focal er bra det, men Helicon ville jeg hatt foran maaange Focal-produkter:-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men du er godt i gang med å starte en................

Er det et budskap jeg ikke helt forstår - med innlegget ditt?

Noe konstruktivt på gang.....?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •