Er det 'krig' blandt hifi-importører/butikker? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 62
    Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Låner hifiklubben ut prudukter for hjemmetesting?
    Da jeg så etter ny CD-spiller fikk jeg tilbud om å ta med anlegget mitt (som veier mer enn 100 kg tilsammen) til demorommet til Hifiklubben sånn at jeg kunne teste CD-spilleren jeg funderte på å kjøpe, der. Det var absolutt ikke et tema å ta med CD-spilleren (som veide 7-8 kg) med på hjemlån.

Da følte jeg at jeg måtte si at det var et totalt latterlig forslag og spradet sporenstreks ut av sjappa.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlexanderK
    Da jeg så etter ny CD-spiller fikk jeg tilbud om å ta med anlegget mitt (som veier mer enn 100 kg tilsammen) til demorommet til Hifiklubben sånn at jeg kunne teste CD-spilleren jeg funderte på å kjøpe, der. Det var absolutt ikke et tema å ta med CD-spilleren (som veide 7-8 kg) med på hjemlån.

Da følte jeg at jeg måtte si at det var et totalt latterlig forslag og spradet sporenstreks ut av sjappa.
    Så den butikken får ikke æren av ditt besøk igjen regner jeg med?
    Det er utrolig lett å tape ansikt og penger på slik oppførsel. Greit nok HFK selger til massene også, men få er vel villig til å bruke mer penger på Hifi enn akkurat entusiaster.
    Og ved diskutering på slike forumer som dette, brer jo slikt om seg fort, og man får en forutinntatt mening om saker og ting før en går dit selv, og kanskje denne er avgjørende for valg som gjøres.

Service for meg og helt sikkert mange av dere andre er jo alfa og omega ved fremtidige henvendelser vedr support eller annet.
    Lsound er jo rå på service som kjent...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Husk at Krell skal koste omtrent like mye som Hegel H200 og med det i bakhodet tror jeg ikke den er så dårlig.

Men at den derimot ikke passer til dine preferanser AntonX tror jeg på. Overhodet ikke vondt ment men Proac og Krell har helt ulik klang og liker man den ene liker man sannsynligvis ikke den andre.
    Nå var det ikke akkurat klangen jeg hadde i tankene, selv om du har mye rett i det. Nok om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg er enig med deg i at ytelsen på Krell400ix eller hva den heter ikke er allverden i forhold til prisen.
    Men nå er det jo ikke samsvar mellom norske og amerikanske priser desverre.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg er enig med deg i at ytelsen på Krell400ix eller hva den heter ikke er allverden i forhold til prisen.
    Men nå er det jo ikke samsvar mellom norske og amerikanske priser desverre.
    Tor i følge enn annen her:
    Det er jo en kjent sak at Krell ikke spiller musikk, Krell er sterilt og umusikalsk,
    Jeg må si det var omtrent det jeg opplevde i en aldeles nydelig butikk i London. Jeg hørte SF Cremona med Leema Acousics og så de hadde en Krell Kav 400xi stående. Jeg trodde kanskje den ville passe SF men selgeren ristet på hodet og jeg ble forbauset. Men det var et godt eksempel på at to ulike klangidealet ikke går godt sammen. Krellen ødela sødmen hos Cremona. Så prøvde vi dem på ML Vantage, riktignok med spilleren fra Leema. Har passet Krells klang mye bedre men du verden for en forskjell nå det gjalt musikkglede. Krell spilte veldig smalt ganske uengasjert og litt sterilt. Med Leema ble alt så mye større. Dynamikken føltes mye bedre og det var bare å nyte musikken. Jeg syntes det var mest Krell som skuffet stort mens Leema overbeviste.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx

Jeg synes Tor er veldlig hyggelig å handle med men spør aldri hva han mener om andre produkter og lukker ørene halvveis for meningene hans til tider .

Ta han som han er og smil.
    Dette er absolutt beste oppskrift for å takle han ja:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hahaha, den kommentaren må vel kunne kalles en sannhet med modifikasjoner:-D Focal er bra det, men Helicon ville jeg hatt foran maaange Focal-produkter:-D
    Nå er jo Focal og Helicon rimelig forskjellige høyttalere da..... Iallfall de gangene jeg har hørt Helicon, har jeg lurt på om det er festet en usynlig pute foran diskant og mellomtone:? Noen liker det slik, men jeg vil ha det oppløst og klart jeg!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Et annet eksempel på en sjappe som preate varmt om andres produkter, er Hifi Huset i Bærum.
    Ja.. Andrè roser mine Bryston produkter opp i skyene!!! Han har faktisk aldri prøvd å prakke på meg en Chapter

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    Nå er jo Focal og Helicon rimelig forskjellige høyttalere da..... Iallfall de gangene jeg har hørt Helicon, har jeg lurt på om det er festet en usynlig pute foran diskant og mellomtone:? Noen liker det slik, men jeg vil ha det oppløst og klart jeg!!!
    Bannet jeg i Focal-kirka nå??? Bare for å understreke og oppklare kommentaren. JEG ville ha hatt Helicon foran flere Focal-modeller, men det er også flere Focal-modeller jeg ville hatt før Helicon. Jeg har hatt flere Focal-høyttalere selv og kommentaren min var på ingen måte et forsøk på å prate negativt om Focal. Bare så det er sagt.

Oppløst og klart? Ja vil ikke alle ha det:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Tor i følge enn annen her:

Jeg må si det var omtrent det jeg opplevde i en aldeles nydelig butikk i London. Jeg hørte SF Cremona med Leema Acousics og så de hadde en Krell Kav 400xi stående. Jeg trodde kanskje den ville passe SF men selgeren ristet på hodet og jeg ble forbauset. Men det var et godt eksempel på at to ulike klangidealet ikke går godt sammen. Krellen ødela sødmen hos Cremona. Så prøvde vi dem på ML Vantage, riktignok med spilleren fra Leema. Har passet Krells klang mye bedre men du verden for en forskjell nå det gjalt musikkglede. Krell spilte veldig smalt ganske uengasjert og litt sterilt. Med Leema ble alt så mye større. Dynamikken føltes mye bedre og det var bare å nyte musikken. Jeg syntes det var mest Krell som skuffet stort mens Leema overbeviste.
    Hva er musikkglede?
    Krell er merket som folk ønsker å kritisere fordi de i en årrekke har produsert meget gode produkter. Synes det er paradoksalt at eiere av alt fra Naim til Jeff Rowland har gjort det til en kampsak å kritisere Krell.
    Personlig er jeg ikke i tvil om at produktene deres er svært gode selv om jeg ikke eier et eneste Krell produkt.

Med smalt mener du bredden i lydbildet?
    Hva mener du med uengasjert og sterilt? Hva synes du til sammenligning om Lyngdorf?

Tror Krell snarere ikke passer til alle enn at det er et dårlig produkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er musikkglede?
    Krell er merket som folk ønsker å kritisere fordi de i en årrekke har produsert meget gode produkter. Synes det er paradoksalt at eiere av alt fra Naim til Jeff Rowland har gjort det til en kampsak å kritisere Krell.
    Personlig er jeg ikke i tvil om at produktene deres er svært gode selv om jeg ikke eier et eneste Krell produkt.

Med smalt mener du bredden i lydbildet?
    Hva mener du med uengasjert og sterilt? Hva synes du til sammenligning om Lyngdorf?

Tror Krell snarere ikke passer til alle enn at det er et dårlig produkt.
    Jeg trodde ærlig talt at Krell´en var meget god. Jeg ble overrrasket. Bredde i lydbilde ja. Jeg brukte musikkglede i stedet for ordet musikalsk. Jeg vet ikke om det var vellykket. Hva gir musikkglede? Det som får frem smilet og "foten"? Dynamikk,hurtighet, rytme, liv, engasjement, hjerte/smerte..ol.? Uengasjert og "sterilt" blir vel motsatt. Jo synes Lyngorf er uengasjerende (mer enn Krell KAV 400xi).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener fortsatt at Krell leverer varene.
    Prisen på KAV400 har vært svært høy i Norge så som sagt så hadde det vært mer naturlig at den kostet like mye som Hegel H200 ny.

Dynamikk og Krell er såvidt meg bekjent som hånd og hanske.

Krell legger ikke noe til og trekker heller ikke noe fra, musikalitet er for meg et begrep folk bruker for å romantisere produkters svakheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener fortsatt at Krell leverer varene.
    Prisen på KAV400 har vært svært høy i Norge så som sagt så hadde det vært mer naturlig at den kostet like mye som Hegel H200 ny.

Dynamikk og Krell er såvidt meg bekjent som hånd og hanske.

Krell legger ikke noe til og trekker heller ikke noe fra, musikalitet er for meg et begrep folk bruker for å romantisere produkters svakheter.
    Men hvis Krell hadde vært laget i Norge og Hegel i USA? Hvordan hadde prisene vært da?

USA selger egne produkter billig, men imorterte merker er dyre? Er det ikke slik? Hvis Hegel er til salgs i USA så er prisene høyere der?

Jeg tror det siste utsagnet ditt blir altfor enkelt. Mange bruker ordet "musikalitet" for produkter i de aller beste og dyreste klasser som de rimligste. Min siste forsterker spiller mer "musikalsk" enn min tidligere som er mye rimeligere. Jeg hadde blitt temmelig overrasket om den rimeligste forvrenger mindre.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen merker har omtrent identisk pris i Norge og USA mens andre har store prisdifferranser. Men uansett så kommer jo Krell KAV400 dårlig ut mht prisen norske forhandlere har valgt å legge seg på.

Krell er jo sånn ca forvrengningsfritt så hvorfor skulle andre merker låte noe stort bedre? Personlig mener jeg at elektronikk i de høyere prisklasser ikke skal ha noe stort egenlyd.

Krell er kjent for å være både nøytralt oppløst og med kjempekrafter.
    De store trinnene gir omtrent bassen servo og jeg vurderer selv på sikt Krell men tror det faller på et annet merke da jeg er veldig glad i å handle fra utlandet.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste oppsettet jeg har hørt, er hos en kompis, og det har Krell CD-spiller.

Alle produkter trenger gode samarbeidspartnere, og får de det, da skinner dem.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell er jo sånn ca forvrengningsfritt så hvorfor skulle andre merker låte noe stort bedre?
    Det var vel en sannhet med visse modifikasjoner... Selv Geir Tømmervik på OHF har bekreftet at Krell på flere av deres forsterker-produkter har relativt høy forvrengning for å skape den ønskede lydsignaturen de vil ha. Om det er negativt eller positivt får bli opp til den enkeltes ører,ønsker og preferanser å avgjøre. Som tidligere Krell-eier liker jeg Krell-lyden (bortsett fra de IMO alt for høye prisene her til lands), men det finnes flere andre merker som er langt mer nøytrale og "riktige" enn Krell om det er "your cup of tea".

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen forhandlere leser her og skjønner at det er forbanna mye raskere å få kundene ut døra enn inn døra....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det var vel en sannhet med visse modifikasjoner... Selv Geir Tømmervik på OHF har bekreftet at Krell på flere av deres forsterker-produkter har relativt høy forvrengning for å skape den ønskede lydsignaturen de vil ha. Om det er negativt eller positivt får bli opp til den enkeltes ører,ønsker og preferanser å avgjøre. Som tidligere Krell-eier liker jeg Krell-lyden (bortsett fra de IMO alt for høye prisene her til lands), men det finnes flere andre merker som er langt mer nøytrale og "riktige" enn Krell om det er "your cup of tea".
    Selv Geir Tømmervik ja......

Mannen som pusher en forsterker bygd opp av deler fra et konkursbo til den nette pris av 99k og som ingen andre enn lyd og bilde får lov til å teste.

Hvis du søker litt på stereophile.com på f. eks Krell FPB skal du se at det er knapt noe som måler bedre enn Krell så jeg står på mitt med Krell lager produkter så å si frie for forvrengning så får folk vurderere om det er best med eller uten sminke.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv Geir Tømmervik ja......

Mannen som pusher en forsterker bygd opp av deler fra et konkursbo til den nette pris av 99k og som ingen andre enn lyd og bilde får lov til å teste.

Hvis du søker litt på stereophile.com på f. eks Krell FPB skal du se at det er knapt noe som måler bedre enn Krell så jeg står på mitt med Krell lager produkter så å si frie for forvrengning så får folk vurderere om det er best med eller uten sminke.
    Din påstand var at Krell er jo sånn ca forvrengningsfritt. Da burde du ha skrevet Krell FPB. Den har jeg ikke hørt, men rimligere modeller er overhodet ikke nøytralt i forhold til mye annet.

Dette var faktisk en innrømmelse fra Herr Tømmervik, ikke skryt. Og med tanke på at han selger mye Krell, sier det vel litt.

Det finnes forøvrig gode klasse D forsterkere som er perfekte om en ønsker usminket og nøytral lyd.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •