Er det 'krig' blandt hifi-importører/butikker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Et annet eksempel på en sjappe som preate varmt om andres produkter, er Hifi Huset i Bærum.
    Helt enig, selv om det er litt sirkus Arnardo der til tider (føles ihvertfall litt sånn) så er han klin ærlig og er faktisk opptatt av at du skal få det du trenger.

Er noe annet med en kamerat som skulle kjøpe LCD-TV idag. Han ville bare ha et rimelig hybel-tv til max 5 tusen, men ble anbefalt å "gå opp" på et til 8 tusen for da fikk han jo med 5 års garanti i MOTSETNING til de billigere - en får altså bedre garanti på dyrere TVer.
    Jeg måtte jo si til ham at loven gjelder likt for alt, de klarte jo nesten å lure ham. Han ville også ha PC-inngang og fikk beskjed om at det ikke fantes TVer som dekket hans behov under 8-10 tusen, mens min skambillige Tatung har det for de lusne 4200 jeg betalte... Jaja, gal verden er det...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Hadde en relativt deprimerende telefon i går, med innehaveren av en av Oslo's hififorretninger
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    Maxwell HIFI stavanger?
    Neppe.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hahaha, den kommentaren må vel kunne kalles en sannhet med modifikasjoner:-D Focal er bra det, men Helicon ville jeg hatt foran maaange Focal-produkter:-D
    Godt du sa "jeg"....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hatt en telefonsamtale med denne karen da jeg var på jakt etter Krell-produktene. "Du er annonserer etter en Krell? Det er jo en kjent sak at Krell ikke spiller musikk, Krell er sterilt og umusikalsk, jeg har noe som er mye bedre til en lavere pris" var det jeg fikk servert over telefonen da han ringte meg for å selge meg noe jeg trodde skulle väre Krell'en som jeg annonserte etter.

Jeg synes det er bra at man har tro på produktene sine og det er selvsagt greit at man har en mening om andre produkter, men når man ringer og sier slike ting kan jeg ikke ta det helt seriöst.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen salgsmotiver, men en ting skal jeg si meg enig i og det er at Denon er noe overpriset oppskrytt møkk.

Nå er en slik påstand farlig og jeg har ikke all verdens grunnlag til å fremme den, har ikke hørt så mange Denon produkter siden ca. 1998 (kan telles på en hånd) da jeg har styrt unna merket av utelukkede negative erfaringer med merket, lydmessig negative erfaringer altså da jeg faktisk aldri har hørt et eneste produkt fra Denon som fortjener et godt ord (snarere slakt da dem virkelig ikke levde opp til forventningene, jeg ble kjempeskuffet sammenlignet med mye annet).

For all del, Denon har sikkert mye bra også dem, bare at jeg aldri har hørt de produktene. Blir raskt slik at man danner seg inntrykk av merker etter å ha hørt en håndfull produkter fra dem, slik for min del med Denon og da ser man jo heller mot merker man har positiv erfaring med.

Rotel f.eks., ser han du sakket med snakket ille om dem, Rotel har jeg derimot knallgod erfaring med og spesielt forsterkerene deres har imponert meg prisen tatt i betraktning. Jeg for min del kan lett rose Rotel og snakke varmt om min erfaring med dem...

Får sikkert pepper for å være så negativ mot Denon, men får jeg leve med da all min erfaring tilsier at jeg ikke ville anbefalt dem men heller anbefalt mye annet i stedet.

Etter noen diskusjoner om mitt inntrykk av nettopp Denon så har jeg kommet til at jeg skal låne øre til dem med ett åpent sinn, mulig mitt inntrykk av Denon burde være gjennstand for revurdering og dersom den seansen gjør inntrykk på meg så vil jeg jo sitte med ett annet inntrykk etter det, om det så blir en negativ opplevelse så vil jeg sitte igjen som i dag med ikke ett eneste godt ord å si om dem...

Blir spennende å låne øre til dem igjen, ikke besøkt en hifi-sjappe på lenge nå. Ei heller vært på demo hos noen som eier en Denon på lange tider...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig synes jeg det er tåpelig av en selger med motiv å si slikt, uansett merke det rakkes ned på. Dessuten går til en viss grad pris og kvalitet hånd i hånd, betaler man +30.000 kontra 5.000 så får man mer for de 30.000 så sant man ikke bommer heftig, om forskjellene er verdt merkostnadene er en annen sak men bedre er det normalt.

Synes en selger skal snakke om hva han selv selger og ikke alt for mye om andre butikkers merker, skal være opp til forbrukerene og hifi-pressen og være dømmende og kritisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Nei, men du er godt i gang med å starte en................
    Dersom DET er tilfelle så beklager jeg det. Da blir i såfall innlegget tillagt en annen mening enn min, og mistolket. Dessuten tror jeg de forretningene som 'kriger' klarer den oppgaven der utmerket selv, for noen er jo nevnt, andre enn den jeg snakket med.

Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Er det et budskap jeg ikke helt forstår - med innlegget ditt?
    -'Budskapet' var ikke annen enn å få ut frustrasjon etter en utrolig lite konstruktiv samtale med en selger, og nyskjerrig på om andre opplever det samme. Jeg fortalte selger hva jeg hadde av utstyr, og hadde lyst til å svi av en del kroner i ETT produkt, men usikker på hva som var mest modent for utskifting. Når jeg da blir spurt om hva jeg har så blir ALT klassifisert som søppel, møkk osv, og dermed implisitt anbefalt å skifte ut alt. Ikke spes ok...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Jeg har ingen salgsmotiver, men en ting skal jeg si meg enig i og det er at Denon er noe overpriset oppskrytt møkk.

Nå er en slik påstand farlig og jeg har ikke all verdens grunnlag til å fremme den, har ikke hørt så mange Denon produkter siden ca. 1998 (kan telles på en hånd) da jeg har styrt unna merket av utelukkede negative erfaringer med merket, lydmessig negative erfaringer altså da jeg faktisk aldri har hørt et eneste produkt fra Denon som fortjener et godt ord (snarere slakt da dem virkelig ikke levde opp til forventningene, jeg ble kjempeskuffet sammenlignet med mye annet).

For all del, Denon har sikkert mye bra også dem, bare at jeg aldri har hørt de produktene. Blir raskt slik at man danner seg inntrykk av merker etter å ha hørt en håndfull produkter fra dem, slik for min del med Denon og da ser man jo heller mot merker man har positiv erfaring med.

Rotel f.eks., ser han du sakket med snakket ille om dem, Rotel har jeg derimot knallgod erfaring med og spesielt forsterkerene deres har imponert meg prisen tatt i betraktning. Jeg for min del kan lett rose Rotel og snakke varmt om min erfaring med dem...

Får sikkert pepper for å være så negativ mot Denon, men får jeg leve med da all min erfaring tilsier at jeg ikke ville anbefalt dem men heller anbefalt mye annet i stedet.

Etter noen diskusjoner om mitt inntrykk av nettopp Denon så har jeg kommet til at jeg skal låne øre til dem med ett åpent sinn, mulig mitt inntrykk av Denon burde være gjennstand for revurdering og dersom den seansen gjør inntrykk på meg så vil jeg jo sitte med ett annet inntrykk etter det, om det så blir en negativ opplevelse så vil jeg sitte igjen som i dag med ikke ett eneste godt ord å si om dem...

Blir spennende å låne øre til dem igjen, ikke besøkt en hifi-sjappe på lenge nå. Ei heller vært på demo hos noen som eier en Denon på lange tider...
    Jeg hadde heller ikke spes forkjærlighet til Denon, men for et par uker siden kjøpte jeg en pent brukt avc-a1xv, den mastodonten av en reciver på 45 kg og 10x"170"w, og den har imponert stort så langt, ( -Unntatt romkorreksjonen da... ;-) ) og helt klart high end innen segmentet.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Hadde en relativt deprimerende telefon i går, med innehaveren av en av Oslo's hififorretninger, og det ble påstått følgende:
    -Han hadde "forsterkere til kr 5.000,- som spilte fletta av alt fra Krell og alt annet overpriset møkk fra han ved konserthuset."
    -"Alt fra Rotel er reinspikka søppel."
    -"Denon må ikke kjøpes, for maken til overpriset dritt er vanskelig å finne."
    -Alt han "har av cd-spillere er bedre enn alt fra Hegel og Burmester."
    -B&W 800d (? -den Knut Vadseth har) "har drittbass."
    -Den billigste projektoren hos han "er bedre enn den overprisede møkka fra Panasonic og Epson."
    -Den dyreste processoren til (husker ikke navnet) "til over 50.000,- når ikke opp til anklene til en han selger for 17.000,-."

Visst har han noen lekre produkter, men slik nedrakking på anerkjente produkter/merker virker ikke positivt på meg. Er det andre som bruker slike salgsmetoder tro?
    Jeg skjønner jo med en gang hvilken butikk du har vært i.
    Og jeg må si at slik drittkasting har jeg ikke mye tilovers for, men det er sikkert også veldig frustrerende for forhandleren å sitte på så mange superaganturer å ikke få så mye som en tøddel av oppmerksomhet fra Norsk hifipresse (ok, et par knalltester i Fidelity) men i forhold til hvor mange toppmerker han er forhandler av så får han ikke mye oppmerksomhet.
    jeg var faktisk i nevnte butikk her om dagen og selv om det er rotete med stor R, så er demorommet fyllt til taket med high-end goodies.
    Dette er litt av en utfordring for hjemmekino, lyd&bilde og fidelity - det finnes en drøss av hifibutikker i Norge som fører et bredt spekter av varer, men det er hifiklubben, hificenterkjeden og hifihuset som bidrar med brorparten av produktene som det skrives om i Norsk hifipresse. Jeg kan virkelig ikke tenke meg annet enn at alle de andre entusiastbutikkene gjærne kunne tenke seg å låne ut utstyr til test.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg kan virkelig ikke tenke meg annet enn at alle de andre entusiastbutikkene gjærne kunne tenke seg å låne ut utstyr til test.
    Akkurat det kan diskuteres. Er ikke interessert i å gå inn på navn på importører eller forretninger, men det er STOR forskjell på interessen til å stille produkter til disposisjon for en omtale blant de forskjellige aktørene. Er jo et stadig tilbakevendende tema i Fidelity bl.a. at de ikke får produkter fra bestemte aktører til test. Hvorfor ikke vet de kun selv.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Akkurat det kan diskuteres. Er ikke interessert i å gå inn på navn på importører eller forretninger, men det er STOR forskjell på interessen til å stille produkter til disposisjon for en omtale blant de forskjellige aktørene. Er jo et stadig tilbakevendende tema i Fidelity bl.a. at de ikke får produkter fra bestemte aktører til test. Hvorfor ikke vet de kun selv.
    Joda det er sant, Oslo hifisenter har alltid vært lunkene til å låne ut produkter til testing. som du ser så er det jo stort sett bare lyd&bilde som får låne produkter derfra, det kan jo ha noe med at lyd&bilde alltid er udelt positive når de anmelder produkter...
    Men for Tor sin del så er det jo selvfølgelig fint at fidelity tester produkter fra Bryston, men det er jo synd at kremmerker som Accuphase, Theta, Jeff Rowland, Proac, Avantgarde acoustics mm. sjelden får presse omtale.
    Jeg har ihvertfall sett lyset i form av Theta og kommer i løpet av en kort stund til å skifte ut både Krell og Parasound med produkter fra Theta.
    Hjmemmekino er velkommen til å teste mine produkter når de kommer i hus engang i løpet av våren 2008.

Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Joda det er sant, Oslo hifisenter har alltid vært lunkene til å låne ut produkter til testing. som du ser så er det jo stort sett bare lyd&bilde som får låne produkter derfra, det kan jo ha noe med at lyd&bilde alltid er udelt positive når de anmelder produkter...
    Men for Tor sin del så er det jo selvfølgelig fint at fidelity tester produkter fra Bryston, men det er jo synd at kremmerker som Accuphase, Theta, Jeff Rowland, Proac, Avantgarde acoustics mm. sjelden får presse omtale.
    Jeg har ihvertfall sett lyset i form av Theta og kommer i løpet av en kort stund til å skifte ut både Krell og Parasound med produkter fra Theta.
    Hjmemmekino er velkommen til å teste mine produkter når de kommer i hus engang i løpet av våren 2008.

Kim
    Akkurat ProAC har jeg også stusset veldig på hvorfor ikke er mer omtalt i norsk hifi-presse. Nå synes jo naturlig nok alle at sitt utstyr er det beste, men har inntrykk av at ProAC eiere svært sjeldent går over til noe annet. Samtidig har merket fått strålende kritikker for sine produkter i flere prisklasser. Hadde vært veldig gøy med noen litt kommersielle tester med fancy bilder og slikt av mer ukjent utstyr.

En annen ting som kanskje favoriserer de større butikkene hva gjelder produkttester, er en mer fast prissetting. På småbutikkene får man jo veldig ofte en pakkepris og større rom for avslag.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt utrolig at folk som er nevnt her kan få en jobb til å selge noe annet en lopper i et garasjesalg.
    Skal du i det hele tatt bli overtalt til å tro på det selger sier, eller få et inntrykk av at det selger sier eller viser deg høres troverdig ut, må må i første rekke snakke om sitt eget produkt, og for all del ikke rakke ned på andre. Hadde noen rakket ned på Hegel, Denon eller andre merker som jeg feks hadde hatt et godt forhold til så ville jo selgeren ha skutt seg i foten.
    Man vet aldri hva kunden som kommer inn døren har for preferanser, og folk som har vært litt i arbeidslivet, og hatt en del kunderelasjoner vet at slik kan man ikke holde på.

Ellers tror jeg ikke Denon er overpriset, men om det er bedre enn andre systemer eller ikke vet jeg ikke. Snakker nå om Recievere som de selger mye av. Man får alltid mye funksjoner og muligheter her, og ved hjemmekino så er det sjelden hifi lyden som står i høysetet, selv om det ofte er viktig også. Jeg mener med Denon at man får det man betaler for innenfor hjemmekino.

Ellers får jeg trekke frem en positiv erfaring, siden vi ikke skal trekke ned de negative
    Det er JFS i Drammen. Det er en liten butikk, for liten egentlig, men man får veldig god hjelp, og det vises stor interesse for å hjelpe kunden og man får gjerne rabatt uten å spørre eller å ha tenkt tanken selv

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg hvertfall visst hvem jeg _IKKE_ skulle kjøpt hifi av.. Jeg er fan av HFK. Eneste problem er at de har så spedt lager, og fører så få merker... Kundebehandlingen er det hvertfall ikke mye å si på

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner hifiklubben ut prudukter for hjemmetesting?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Godt du sa "jeg"....
    Er du ikke enig da?;-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Låner hifiklubben ut prudukter for hjemmetesting?
    Tror det varierer fra butikk til butikk. Jeg har fått tilbud om det etter å ha grillet dem litt, men det er forsåvidt et par år siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk fått tilbud om å låne med meg hjem diverse produkter fra HFK uten å spørre.

Men desverre så tror jeg enkelte butikker "ser an kundene sine", på OHFC har jeg tenkt å handle 2 ganger, første gangen ringte jeg på en Cary spiller de hadde fått som innbytte og hun sekreteærdama som tok telefonen sa at jeg skulle ringe igjen neste uke (ringte en tirsdag eller onsdag). Tror den dårlige servicen skyldes at jeg ringte fra et 715 nr. og ikke et lokalt nr.

Gang nr. 2 spurte jeg en av løpeguttene om en kabel men fikk beskjed om at det var bestillingsvare, like etter ser jeg kabelen jeg spurte etter på salgslistene deres.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f3l1x
    Akkurat ProAC har jeg også stusset veldig på hvorfor ikke er mer omtalt i norsk hifi-presse. Nå synes jo naturlig nok alle at sitt utstyr er det beste, men har inntrykk av at ProAC eiere svært sjeldent går over til noe annet. Samtidig har merket fått strålende kritikker for sine produkter i flere prisklasser. Hadde vært veldig gøy med noen litt kommersielle tester med fancy bilder og slikt av mer ukjent utstyr.
    Akkurat dette har jeg stusset veldig på selv. Kan det være at ProAc ikke ønsker så mye omtale? Av en aller annen grunn?

Jeg tenkte litt på å kjøpe nye høyttalere, men når tanken kom på å selge mine Proac´er forsvant det innfallet. Jeg er blitt så glad i dem, selv om jeg har hørt en mengde andre gode merker .

Når det gjelder Denon og Krell KAV 400xi så er jeg litt enig da. Hørte 400xi på ML Vantage og sammelignet med en omtrent likt priset forsterker. Lenge siden jeg har hørt så stor forskjell mellom forsterkere i dissfavør Krell.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Krell skal koste omtrent like mye som Hegel H200 og med det i bakhodet tror jeg ikke den er så dårlig.

Men at den derimot ikke passer til dine preferanser AntonX tror jeg på. Overhodet ikke vondt ment men Proac og Krell har helt ulik klang og liker man den ene liker man sannsynligvis ikke den andre.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •