"krever litt jobbing" (!?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"krever litt jobbing" (!?)

Jeg har registrert at mange bruker uttrykket "krever litt jobbing." Både her og andre plasser, fx lydogbilde som skrev på minus om et par b&w ht "bassen krever litt jobbing før den sitter som den skal". (!?)
    Mulig jeg er tjukk i huet, men jeg forstår ikke bæret.
    Jeg forstår at det er noe som kan forbedres, men hvordan? Jobbe med det?

Som sagt, det er ikke umulig at jeg er trang i nøtta og mange ler kanskje, men kan noen venligst gi en forklaring?

EN ting til:

En høytaler er lettdreven eller tungdreven. Dette ble et ømt punkt da jeg vurderte muligheten for rørforsterker da de visstnok krever "lettdrevne" høytalere. Mine høytalere var lettdrevne mente noen, mens andre mente de var tungdrevne(sistnevnte var hifiklubben, som jeg etterhvert begynner å stille sterk misstillit til).
    Er det noen plass jeg kan lese dette av på info om ht, ev putte noen tall i en formel og to. Det hadde vært mye enklere enn å spør ola-bedreviter og få svar etter sinnsstemning.
    På mine står det følsomhet 88dB. Er det noe?

Nåvel.
    heia brann

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er nok du som er tjukk i huet
    Å jobbe med det betyr å eksperimentere med plassering av høyttalere og ting og tang som kan dempe rommet.
    88db er en smule betyr en smule tungdrevne høyttalere. Mine er 86db.
    Typisk følsomhet er rundt 90db, men klipsch og enda "renere" hornkonstruksjoner kan ha følsomhet som er enda høyere.
    jo høyere følsomhet - jo mindre effekt for å nå et xx antall db ved en meters avstand.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andeask
    Jeg har registrert at mange bruker uttrykket "krever litt jobbing." Både her og andre plasser, fx lydogbilde som skrev på minus om et par b&w ht "bassen krever litt jobbing før den sitter som den skal". (!?)
    Mulig jeg er tjukk i huet, men jeg forstår ikke bæret.
    Jeg forstår at det er noe som kan forbedres, men hvordan? Jobbe med det?

Som sagt, det er ikke umulig at jeg er trang i nøtta og mange ler kanskje, men kan noen venligst gi en forklaring?
    Vil tro at plassering er nøkkelordet her.

Sitat Opprinnelig postet av andeask
    EN ting til:

En høytaler er lettdreven eller tungdreven. Dette ble et ømt punkt da jeg vurderte muligheten for rørforsterker da de visstnok krever "lettdrevne" høytalere. Mine høytalere var lettdrevne mente noen, mens andre mente de var tungdrevne(sistnevnte var hifiklubben, som jeg etterhvert begynner å stille sterk misstillit til).
    Er det noen plass jeg kan lese dette av på info om ht, ev putte noen tall i en formel og to. Det hadde vært mye enklere enn å spør ola-bedreviter og få svar etter sinnsstemning.
    På mine står det følsomhet 88dB. Er det noe?

Nåvel.
    heia brann
    Et par linker som kanskje kan være av interesse:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...nsitivity.html
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...r-hvorfor.html

Frode

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker desse bedre, stopper aldri:

"de er lettdrevne og spiller høyt med lite effekt, *MEN... de krever selvsagt godt med strøm og et par hundre watt for å våkne skikkelig" :lol:

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur kansje noen her blander begrepet mellom en lettdrevet høytaler og om de krever mye strøm. selv om du har en lettdreven høytaler kan de fortsatt trenge en strømsterk forsterker for å kunne drives skikkelig.
    derfor einis er ikke det en setning som motsier seg selv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •