Har brukt en hel helg i min søken etter den perfekte kombinasjon av hodetelefoner og mp3 spillere. Det er en jungel der ute og jeg har liten tiltro til de fleste testpanel. De legger ofte mer vekt på medfølgende hodetelefoner, videoformater og skjerm enn på det som egentlig teller -nemlig lydkvaliteten.

Av hodetelefoner vurderer jeg Sannheiser HD595 (Sennheiser HD 595 - forbrukerportalen.no) og Grado R60 (Nærkontakt av tredje Grado)

Jeg har allerede koss porta pro til joggeturer og lignende..

Blant mp3 spillere vurderer jeg Sony NWZ-S610 (http://www.dinside.no/php/art.php?id=490234), Creative Zen V Plus (Creative Zen V Plus (4GB, black) Reviews. MP3 players Reviews by CNET.. Jeg har også kikket og lest litt om spillere fra iRiver og cowono. Disse har bra spec når det gjelder utgangseffekt og har også godt rykte når det gjelder lydkvalitet.. x20 fra iRiver virker fin, men den er ennå ikke i salg i norske nettbutikker.. iPod Nano er pen, men iTunes er fullstedig uaktuelt.. Trenger en spiller som kan brukes som ekstern HD både i Linux og Windows. Uten ekstra programvare.

Vil creative zen i det hele tatt klare å drive grado r60, slik at lyden blir mer fyldig og behagelig enn det jeg allerede får fra koss porta?

Noen som har erfaringer og tips?