Musikalsk anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikalsk anlegg

Hei

Skal kjøpe nytt anlegg til ein kompiss av meg og lurer på om dere kan hjelpe meg i å finne bra komponenter for billige penger.

Han har ein playstation 3, og vil ha mulighet for å avspille hd materiell.
    Han vil splitte opp kjøpet og kjøpe ein integrert forsterker som kan kjørers som effektforsterker først, slik at han kan høyre på stereo.
    Er og interessert i reine effektforsterkere vist det er vanskeleg og finne integrerte forsterkere.

Og så kjøpe seg ein surround reciver som takler hd materiall seinere. Han har høytalere, men vil kansje kjøpe noen nye.
    Så nå i første omgang blir det vell to nye front høytalere og ein integrert forsterker, og seiner ein reciver og center/bakhøytalere.

Viktigaste er at anlegget er musikalsk, men og har litt trøkk til film.
    Musikk smak: rock for da mesta, gammal 80`s. Thrash osv.

Tarimot alle råd, er villig til å kjøpe fra bruktmarkedet.

Budsjette på førsteinnkjøpet hans er:
    effektforsterker: ca 2000-3000
    Front høytalere: ca 4000-5000

mvh
    Frode

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer selvsagt an på hvor mye han etter hvert er villig til å bruke på surround anlegg men jeg ville kansje da gått for DENON PMA-700AE som koster 3200 på hifiklubben. der får du også kjøpt B&W 685 som du kan bruke som fronthøytalere frem til du får kjøpt reciver og resten av høytalerene, da kan du flytte de 685 bak og bruke dem som bakhøytalere.
    PS: ta gjerne en tur til HFK og hør på den kombinasjonen før du dømmer den nedenom og bort
    er lite effektforsterkere på bruktmarkedet i din prisklasse

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    kommer selvsagt an på hvor mye han etter hvert er villig til å bruke på surround anlegg men jeg ville kansje da gått for DENON PMA-700AE som koster 3200 på hifiklubben. der får du også kjøpt B&W 685 som du kan bruke som fronthøytalere frem til du får kjøpt reciver og resten av høytalerene, da kan du flytte de 685 bak og bruke dem som bakhøytalere.
    PS: ta gjerne en tur til HFK og hør på den kombinasjonen før du dømmer den nedenom og bort
    er lite effektforsterkere på bruktmarkedet i din prisklasse

Takk for svar, har bedt han gjøre det. Får vente å se, effektforsterkere er noe som kommer og går på bruktmarkede heile tiden vel.. Veit du om eit bra merke på effektforsterkre i den prisklassen? Nad f.eks?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sørg for å få kloa i disse høyttalerne til 3000 paret:

NHT 2.5i

Spiller nok driten ut av alt nytt på markedet til 3-5000 idag.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Sørg for å få kloa i disse høyttalerne til 3000 paret:

NHT 2.5i

Spiller nok driten ut av alt nytt på markedet til 3-5000 idag.

Dei høytalerane såg midt i blinken! Men desverre så kan ikkje han sende, og eg har ikkje mulighet til å hente dem. Men takk for svar, berre å komma med fleire komponenter! Er interessert i bruktmarkede, siden du får så masse for pengene der

mvh
    Frode

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha ren effekt så er det jo litt å velge i, men du trenger jo pre for å få lyd ut da... Det lå et Atoll AM100-trinn ute for ei stund siden for 4 lapper, det vil jeg si er en grei deal. Ellers er kanskje noe kinamikk (kinesisk elektronikk) fra Xindak et alternativ? 6950-modellene er jo voldsomt mye omtalt. De har jo en 06-modell i din prisklasse (2500,-) Bare ment som et tips for å utvide horisonten litt

Audiofoni AS

Har ikke hørt den selv men vil tro den kan være fin på relativt lettdrevne høyttalere. Du kan jo f.eks. sjekke om det er noe Focal Chorus S å oppdrive - 716S er i mine øyne er bra høyttaler i rimelig prisklasse som du sikkert kan få rimelig brukt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvis du skal ha ren effekt så er det jo litt å velge i, men du trenger jo pre for å få lyd ut da... Det lå et Atoll AM100-trinn ute for ei stund siden for 4 lapper, det vil jeg si er en grei deal. Ellers er kanskje noe kinamikk (kinesisk elektronikk) fra Xindak et alternativ? 6950-modellene er jo voldsomt mye omtalt. De har jo en 06-modell i din prisklasse (2500,-) Bare ment som et tips for å utvide horisonten litt

Audiofoni AS

Har ikke hørt den selv men vil tro den kan være fin på relativt lettdrevne høyttalere. Du kan jo f.eks. sjekke om det er noe Focal Chorus S å oppdrive - 716S er i mine øyne er bra høyttaler i rimelig prisklasse som du sikkert kan få rimelig brukt.
    Men vist du berre treng pre out, hvorfor har noen intigrert ein prosessor utgang + pre out ?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at prosessorinngangen er slik at den kan brukes som ren effekt og volumet styres fra pre?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er det ikke slik at prosessorinngangen er slik at den kan brukes som ren effekt og volumet styres fra pre?
    Da trenger han vel ein med prosessoringang da, slik at når han kjøper ein reciver så kan han bruke den som ein rein effekforsterker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •