Er dette et godt anlegg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Temmelig sikker på at du kan få mer for pengene dine et annet sted ja. Hvis du bor i Oslo området er det jo mange butikker å velge blant så hvorfor ikke ta turen innom og høre hva de har å tilby for de samme kronene?

Newcomer T_Trosten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hvis du skal kjøre stereo vil jeg gå for en stereoforsterker.
    Hvis du må ha HarmanKardon vil jeg ha HK970.

Ellers kan jeg si at SystemAudio og Primare er godt matchet.
    Jeg kommer til å gå for et innkjøt til når jeg får spart opp mer penger, for da å kjøpe sub, center og bakhøytalere. Så stereo fortsterker er utelukket.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dropp flatline kablene og legg på til sa1750 isteden.
    flatline gold kan jeg nesten kalle "gledesdreperen" i alt jeg har koblet de på her hjemme.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T_Trosten
    Vell, jeg har koblet pc'en til tv'en med hdmi, og da prøvde jeg først en billigere kabel til 299 eller noe sånt, men da var skriften veldig vanskelig å lese (Flere punkter som manglet), så etter nærmere råd prøvde jeg denne hdmi kabelen som er med på tilbudet, og nå er det ikke noe problem lengre.
    Har du kanskje endre på oppløsningen etter at du byttet kabel eller endret andre innstillinger?

Hvor lang er kabelen?

Du vet at hdmi er digital? og eneste forskjellen som vil vises er over lengre kabler og da blir det som evt masse feil av alle slag! Du skjønner når noe er feil for å si det sånn...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Har du kanskje endre på oppløsningen etter at du byttet kabel eller endret andre innstillinger?

Hvor lang er kabelen?

Du vet at hdmi er digital? og eneste forskjellen som vil vises er over lengre kabler og da blir det som evt masse feil av alle slag! Du skjønner når noe er feil for å si det sånn...
    Kabelen jeg hadde først var på 1,5m, kabelen jeg har nå er på 2m. Jeg antar at det er noe med isolasjon å gjøre. Altså at den første kabelen ikke var like godt isolert som den jeg har nå.
    Når jeg bytta kabel, hadde jeg samme oppløsning og innstillinger før og etter skifte.
    Men det skal sies at hvis de har vært skikkelig drittsekker så sendte de med meg en helt elendig kabel først, for så å få meg til å bytte til en dyrere kabel.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg har rippet cdene mine til let format som heter FLAC, dette er et lossless format, dvs ingen tap av kvalitet, anbefaler deg å lese mer om lossless, enten her på forumet eller f.eks wikipedia. et kjapt søk gir mye informasjon

en dac er en Digital til analog coverter, den delen i en reciever som "dekoder" det digitale signalet og gjør det om til analogt signal. dette er den delen av en cd spiller som har mest å si mtp lydkvalitet. som oftest sitter det bedre dac'er i nyere recievere enn i billige cd spillere. søk gjerne både her på forumet eller google. mener å ha sett en tråd her som het noe sånt som: "hva er en dac" eller noe i den duren.

Jeg opplever at man ofte kan finne informasjonen man er ute etter raskere ved å søke. Det finnes utrolig mange "hva skal jeg kjøpe" og "har kabler noe å si" tråder her på avforum. Noen kan se det som et iritasjonsmoment når man stiller sprøsmål uten å ha søkt litt først.

Håper dette inlegget var til nytte, og lykke til i jakten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med dem som synes kabler her tar for mye av budsjettet ditt, vil anbefalle deg å legge ALLE (så godt som) pengene i komponenter+høytalere da gode komponenter og høytalere spiller bedre med medfølgende kabler av ikke den beste kvalitet enn dårligere komponenter med dyre kabler. Vil si du blir rundlurt om noen skal ha deg til å tro annet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av made4u
    Enig med dem som synes kabler her tar for mye av budsjettet ditt, vil anbefalle deg å legge ALLE (så godt som) pengene i komponenter+høytalere da gode komponenter og høytalere spiller bedre med medfølgende kabler av ikke den beste kvalitet enn dårligere komponenter med dyre kabler. Vil si du blir rundlurt om noen skal ha deg til å tro annet.
    Enig her, men dersom du har lyst på nordost kablene fordi du føler de gir deg noe, at de ser pene ut, har en x faktor eller lignende. La ikke andres meninger ta overhånd, kjøp deg det du har lyst på.

Jeg har selv System Audio høytalere og Primare forsterker, og har veldig lyst på nordost flatline ht kabler. Mest fordi jeg de ser tøffe ut, ikke fordi jeg tror de vil gi en enorm forbedring av lyden slik selgerne på hifi center kjeden påstår. Jeg er kansje i ferd med å være del i å starte ennda en kabel tråd, det ønsker jeg ikke. La ikke andre diktere valgene du tar rundt et anlegg, det er bra komponenter du har valgt deg ut. Hvorvidt det er nødvedig med kablene er noe jeg annbefaler deg å teste i butikken. Det er penger å spare dersom du ikke går for dyre kabler. Rommet du har annlegget i vil ha mer å si på lyden enn hvilke kabler du bruker tror jeg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å få følelsen av at jeg ikke kommer til å gå tilbake til HiFi ck noe mer...

Da starter jeg helt på nytt og, stikker innom de butikkene dere har nevnt bortsett fra Lyric, hvor man må ha avtale for å komme inn? Pluss at det ser ut som at det er stengt i morra.

Noe spesielt jeg bør se etter?
    Da tar jeg en billigere optisk kabel og bruker de kablene som følger med høytalerne..?

Edit: Det skal forsåvitt sies at det ikke er jeg som har valgt ut komponentene, bortsett fra høytalerne som jeg hørte 3 forskjellige av, og hdmi kablene.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T_Trosten
    Begynner å få følelsen av at jeg ikke kommer til å gå tilbake til HiFi ck noe mer...

Da starter jeg helt på nytt og, stikker innom de butikkene dere har nevnt bortsett fra Lyric, hvor man må ha avtale for å komme inn? Pluss at det ser ut som at det er stengt i morra.

Noe spesielt jeg bør se etter?
    Da tar jeg en billigere optisk kabel og bruker de kablene som følger med høytalerne..?

Edit: Det skal forsåvitt sies at det ikke er jeg som har valgt ut komponentene, bortsett fra høytalerne som jeg hørte 3 forskjellige av, og hdmi kablene.
    Det følger skjelden med kabler når du kjøper høytalere, men spør i buttikken om de har noen billige demo kabler liggende som du kan få med på kjøpet.

Selgere er det i alle butikker, de lever av å selge ting, spesielt hos hifi-klubben og Hifi center kjeden er dette meget tydelig. Det betyr ikke at det de selger er søppel eller at det er overpriset, selv om det ofte er tilfelle. De selger Arcam på expert, betyr det at arcam er dritt? nei. (eller?)

Bruk øra, gå i butikker å hør på forskjellige anlegg, kjøp det du har lyst på, ha en naturlig sunn skepsis til selgere. Ikke vær redd for å prøve stativhøytalere, de kan ha mer bass enn du tror. osv osv

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •