Thule PR100+PA150B + B&W DM683? Andre forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thule PR100+PA150B + B&W DM683? Andre forslag?

Skal skaffe anlegg til min bror(noe som ikke er bra, fordi da begynner det å rykke i nerva mi også ).

Han har et relativt stort rom/stue det skal stå i. Det er åpen løsning mot kjøkkenet, så hele flaten er vel rundt 100kvm vil jeg tippe(som er åpent). I tillegg er det åpent opp til andre etasje i halve stue delen, ca 6-7m fra gulv til helt oppi taket i 2etg.
    Så volumet blir jo ganske svært. Det er bygd i mur, og det er fliser på gulvet, noe parkett i stue delen. Mye vinduer.

Jeg er litt spent på hvordan lyden blir der, med tanke på størrelsen.

Han/de hører mye på pop/rock/r&b.

Kunne B&W DM683 fungere bra til dette formålet? Må man belage seg på en sub i tillegg? Skal hovedsakelig brukes til musikk. Tror jaggu meg det skulle gå an å trøkke inn en diger svs der uten at den ser dominerende ut. :twisted:

Tenkte å matche det med Thule PR100+PA150B, er det en god match? Andre forsterkervalg? Prisklasse opp til rundt 10-12k på forsterker, gjerne brukt.

Andre høyttalere som bør tas med i betrakningen? Eneste kravet er at de skal være sorte. Helst pianolakk, men det er jo langt mellom de. Usher og Audio Pro har jo en del i pianolakk da.

Tror ikke målet er å spille veldig høyt, men de ønsker nok at det ikke skal høres puslete ut på normalt volum. At det er litt trøkk i bunnen.

Kanskje jeg prøver å få skaffet til veie en plantegning av rommet. Skal prøve å legge ut noen bilder av stua, og høyttalerne når den tid kommer.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det for mye tekst til at noen gidde å komme med tips? :roll:

Hadde overskrifta vært HVILKEN CERWIN VEGA HØYTTALER SKAL JEG VELGE, så hadde jeg sikkert hatt 15 svar til nå.

Kom igjen a! :twisted:

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Ble det for mye tekst til at noen gidde å komme med tips? :roll:

Hadde overskrifta vært HVILKEN CERWIN VEGA HØYTTALER SKAL JEG VELGE, så hadde jeg sikkert hatt 15 svar til nå.

Kom igjen a! :twisted:
    Hva med Lyngdorf SDAI 2175 ? Har selv sluttrinnet av denne forsterkeren til mine 804. Spiller meget bra. Synes Thule blir noe kjedelig til B&W. (Min personlige mening da).

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, skal sjekke den ut hos Klubben. Kanskje mulig å få hørt begge deler der.

Hifiklubben anbefaler ofte Cambridge 840A sammen med DM683, noen erfaringer med den? Blir litt skeptisk når flere forskjellige butikker anbefaler samme, en sånn salgsgreie tenker jeg da.
    Men kanskje den er perfect match, hva vet jeg. Kanskje ta den med i vurderingen?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Denne kunne være et godt alternativ. http://www.emtech.no/produktbilder/maa405.jpg Har hørt monoblokkene i samme serie på DM683 hos JLj her på forumet. Så jeg vet det spiller bra .Han bor faktisk på Gjøvik. Om man spør pent kan vel en demo la seg ordne. Den kan vel kombineres med en god forforsterker av et annet merke. Emtech holder jo til på Gjøvik, så da kan man jo muligens få lånt med seg forsterkeren til HFK og prøvd den ut på DM 683.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •