Fjernkontrollere en Onkyo M508 ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Fjernkontrollere en Onkyo M508 ??

Har et par Jamo Classic 8 høyttalere og en Onkyo M508 forsterker som jeg har brukt i 2 års tid nå, etter at jeg overtok det etter gamlingene skulle oppgradere til 5.1 lyd.
    Nå er jeg ingen HiFi ekspert, men synes dette spiller svært bra til filmbruk. Til musikk er det også feiende flott lyd. Men siden jeg er lat så hadde det vært kjekt å kunne stille volum og on/off på forsterkeren, UTEN å måtte reise seg. :-)

Vil helst ikke måtte kjøpe nytt utstyr, da jeg er godt fornøyd allerede, men kanskje det finnes andre måter å kunne fjernstyre med? En eller annen "sak" som kan hektes på med IR-mottaker?

Noen tips!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann.

Først og fremst må jeg bare si at det er en knall god forsterker du har! Har selv 2 stk av dem, men bare en er i bruk pr idag.

Jeg har kobla den på Pre-out Front på surround forsterkeren så jeg justerer lyden via den... Ellers har jeg en cd-spiller fra samme serien, og bak på den er det 2 tilkoblings mulilgheter: Fixed og variable. Å jeg kobla den på variable så jeg kunne justere lyden via fjernkontrollen på den, det var før jeg fikk surround. Ellers må du koble den på en forforsterker med fjernkontroll til.

Jeg tror ikke det er noen andre muligheter enn det, siden det ikke er no motor til de 2 justerings knappene som er foran i midten på 508`n....

Ps: Vurderer du å selge, så gi meg beskjed.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke du hadde svart før nå

Kjekt å høre du også er godt fornøyd me denne modellen. Har nå kjøpt en billig Pioneer surround forsterker på Elkjøp, kan sjekke om det er mulig å koble opp denne mot Onkyo-en slik du beskriver. Med "Pre out", er dette vanlig på mange forsterkere? Eller kan jeg koble M508 på hvilken som helst "Out"?
    En annen sak, opplever du at lamper blinker/dimmer svakt idet du skruer på Onkyo-en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hyp3z
    Så ikke du hadde svart før nå

Kjekt å høre du også er godt fornøyd me denne modellen. Har nå kjøpt en billig Pioneer surround forsterker på Elkjøp, kan sjekke om det er mulig å koble opp denne mot Onkyo-en slik du beskriver. Med "Pre out", er dette vanlig på mange forsterkere? Eller kan jeg koble M508 på hvilken som helst "Out"?
    En annen sak, opplever du at lamper blinker/dimmer svakt idet du skruer på Onkyo-en?
    Heisann.

Hvis du skal bruke den til fronthøytalerene dine må du se om du har noe som heter PreOut front. Skal du bruke den på senteren så står det PreOut Center og det samme til bakhøytalerne. Det er ikke alle forsterkere som har disse mulighetene desverre. Hvis du skriver inn navnet på forsterkeren din, så skal jeg søke på nett om jeg finner noen bilder av baksiden på den. Så skal jeg se om det er noen muligheter for å koble til ekstern forsterker på den.

Det med at lampene lyser svakt kan være en av de knappene du har foran på midten av 508`n som ikke har ordentlig kontakt. Prøv å lirk litt på dem å se om det hjelper. Det kan være at den trenger en liten rens.... Det kan jo også være at lampene er blitt litt gamle. Jeg har bytta pære på den 3-4 ganger i løpet av 12 år...

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •