Lite og lekkert anlegg til 25 000,-(HJELP!!!) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Ellers vil jeg nevne dette Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Selv om det er langt under budsjett. Dette har veldig god lyd, også bass!
    Ja.. har tenkt litt på dette.. Dette er også noe Snoy center kan skaffe og da får jeg en bedre pris også pga tv'ene og blu ray spileren.. Men føler liksom ikke at dette er helt midti blinken om du skjønner..!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Fysikk er fysikk, uansett hvor mye penger du legger i dem, bittemså høyttalere spiller ikke skikkelig bass og med tyngde. Jeg vil si du bør gå opp på noen med 5" i, minimum - helst 6.5". Kan jo driste meg til å anbefale Monitor Audio RS1 eventuelt GS10.
    Jeg er fult klar over dette, det er derfor jeg skal ta en prat med foreldrene mine ang farger osv.. For om jeg kan finne noe i lyst tre eller sånn som B&W høyttalerne er så har jeg plutselig flere alternativer! Er selv litt keen på Klipsch!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Skal man slippe unna å ha en liten subb i hus så burde man så absolutt revurdere størrelsen på høytalerene.

Man burde strekke seg til 6och en halv" da ja.

Kanskje Primaren med Swans....
    bilde av dem og det var tilbud på den denne uken.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt av problemet er at jeg enda ikke har fått kommet meg opp dit.. Og da blir det litt vanskelig for meg og finne e plass til subben.. Men jeg har sett veldig detaljerte bilder da. Men har ikke funnet en plass til en sub. Men ellers skulle jeg selvfølgelig hatt en sub!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag tok jeg turen til Oslo Hificenter.. Eller dro innom da! Der fikk jeg se noen Audiovector høyttalere som var i både hvit og sølv.. Lyden i Audiovector var og også veldig bra, diskanten var fin og veldig oppløst. Nå må jeg se hva jeg må betale for den Primare boksen.. CDI 10, Får jeg den for kampanjepris så slår jeg til med Mi 1 Super, hvis ikke er det K1 signature som er aktuell.

Men.. så har jeg et spørsmål.. Selgeren sa at jeg ikke burde mikse Arcam Solo med Audiovector pga at det hadde blitt for lyst.. Hva tror dere om dette? Er arcam gjenerelt så lyst? Blir det for spist i diskanten for "vanlig" bruk?

Om dette stemmer og jeg ikke får Primaren for kampanjeprisen så skal jeg snakke med mine foreldre ang farger osv.. For da vil jeg ha Klipsch eller noe annet som er fint i lyst eller mørk tre.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy arena:

Denon DCD-CX3/DRA-CX3

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Arcam eller Primare pluss Polk hadde sittet som et skudd.

All den tid sub og skikkelig bass nevnes så er LSi9 stativ høyttalere som spiller så dypt at man faktisk ikke savner sub...

Jfr audiophile.no

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag:
    Meridian F80

Min er rød, finnes i andre farger også (kjøpte svart til min far).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg er fult klar over dette, det er derfor jeg skal ta en prat med foreldrene mine ang farger osv.. For om jeg kan finne noe i lyst tre eller sånn som B&W høyttalerne er så har jeg plutselig flere alternativer! Er selv litt keen på Klipsch!
    Monitorene kommer i flotte finisher, også lyst tre og spiller som ei kule, mange klasser over B&W 600-serie. Har selv hatt RS6 nylig og hørte nylig B&W 683 og den var unyansert og like spennede som knekkebrød med brunost sammenlignet med RS-serien.

B&W CM1 er bedre enn 600-serien og den er nok et bra valg til 6495.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Infinity Cascade Model 3V sort

Recommended Amplifier Power Range : 10 – 150 Watts
    Frequency Response : 80Hz – 20kHz (±3dB) 40kHz (–6dB)
    Sensitivity : 87dB
    Nominal Impedance : 8 Ohms
    Crossover Frequency : 1,500Hz; 24dB/Octave
    Mid-Bass Driver(s) : 7-3/4" x 3-3/8" (197mm x 85mm) CMMD,® magnetically shielded
    High-Frequency Driver : 1" (25mm) CMMD, magnetically shielded
    Dimensions : Wall-mounted 30" x 5-1/2" x 5-1/2" (762mm x 140mm x 140mm) On included base 36-5/8" x 7-3/4" x 8-1/2" (930mm x 197mm x 216mm)
    Weight : Wall-mounted – 18 lb/15kg On included base – 26 lb/11.8kg

Hvis du finner ut at sub er en mulighet kan disse være verdt å sjekke ut.
    Ligger på 6k for paret.
    DEAL: Høyttalere stativ

Da har du bra med penger til forsterker og cd/dvd-spiller. Får du med en sub kan jo sjekke ut denne fra XTZ som tar liten gulvplass

LINK

Du kan jo sjekke ut det meget lekre, integrerte stueoppsettet til AndreWerdenskrieg for mer info

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes jo subber som er lavere enn en liter melk, og som spiller fletta... f.eks Velodyne SPL-800i til ca 8 lapper. Les testen i Hifi & Musik (det svenske bladet... gjør rent bord der). Men ikke sub er ikke sub ;-) Så da vil jeg si.. hm... ta med faren og moren din på runde, be faren din høre på lyd og moren din gi tommel opp eller ned på design. Og så kjøper dere det som dere liker best der og da.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Finnes jo subber som er lavere enn en liter melk, og som spiller fletta... f.eks Velodyne SPL-800i til ca 8 lapper. Les testen i Hifi & Musik (det svenske bladet... gjør rent bord der). Men ikke sub er ikke sub ;-) Så da vil jeg si.. hm... ta med faren og moren din på runde, be faren din høre på lyd og moren din gi tommel opp eller ned på design. Og så kjøper dere det som dere liker best der og da.
    Jeg kan ha sub, men da må den være flatest mulig.. Ligge på gulvet under en reol.. Jeg så litt på den Tannoy arena subben.. Er ikke sikker på hvor høy subben kan være om den ligger, men ikke veldig!

JEg skal sjekke ut den velodyne subben..! Det som er problemet er at faren min ikke gidder og bli med og moren min har ikke tid til sånne ting.. Faren min sier bare at han stoler på meg... Men jeg vil jo gjerne at de skal bli mest mulige fornøyde med hva vi ender opp med!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for flere svar.. Det Denon settet var velding fint, men det blir for dyrt og kombinere det med Tannoy høyttalerne da et 2.1 sett koster 12.000,- Men denon Settet skal jeg se nærmere på om ikke dette går:

jeg ringte til Hificenteret og jeg kan kanskje få en Primare CDI 10 til kampanje prisen som var rundt 13000,- Om jeg ikke får den til kampanje pris blir Denon settet veldig interessant!

Ellers står jeg enn så lenge på Audiovector høyttalere, enten den K1 serien eller Mi1..

XTZ Og Infinity blir nok litt voldsomt.. Litt for stort, men takk for forslaget!

En ting til.. Er det noen her som kan svare meg på det jeg lurte på om Arcam.. Hvordan er lyden? Er den kald og spiss? Blir det en dårlig match med Audiovector?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam Solo + System Audio (1550/1750) fungerer meget bra!

Synes kombinasjonen blir en varm lyd, fin myk bass med fantastisk mellomtone.
    1550 går ikke så lavt, men lavt nok til å være ett 2.0 system.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My humble suggestion

Enkelt, stilrent og god lyd - og i den prisklassen du nevner:

B&W DM686 (glem stativene), pris pr par 3396,-

God lyd, fyldig og samtidig naturlig.

LYNGDORF SDAI2175 + CD1 , pris 19998,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System audio kommer jo med nye vegghengte høyttalere nå... se www.systemaudio.dk <-- SA Comet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Solo, men tviler sterkt på at den skiller seg særlig fra andre Arcam-modeller lydmessig. Altså veldig detaljert og korrekt gjengivelse, men kanskje en tanke lys. Audiovector, og da særlig de mer påkostede modellene, har jo en super oppløst og silkemyk diskant. Kan derfor se for meg at kombinasjonen kan virke noe spiss, men tror ikke det er et problem før på høyt volum. Men siden jeg ikke har hørt kombinasjonen, må du anse dette for "gjetning" fra min side.

Ellers har jo Hificenteret nå fått inn Dynaudio, og har tilbud på Audience 52SE til en god pris. Med kampanjepris på Primaren ville du gjort et lite kupp! Fokus 110 er også en knall ht. Du burde ta deg en lytterunde..;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er forsterkeren bestemt, og det ble Primare CDI 10. Den fikk jeg for kampanjepris, siste som var og oppdrive i hele kjeden. Så jeg er egentlig veldig fornøyd!

Da gjenstår det bare høyttalerne.. Akuratt nå så står valget på disse: Audiovector

Audiovector Mi1 Super...

Men selvfølgelig jeg er fortsatt åpen for flere forslag..

skal ta å se litt nærmere på SA Comet.. Nå som forsterker/cd/radio er kjøpt vet jeg hva jeg kan bruke på høyttalere og da blir det lettere og finne noe, samtidlig finne noe som passer lydmessig!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gz

grattulerer med primaren da
    Kjenner ikke til den selv men primare har vert bra de komponentene jeg har hørt.

Jeg ville ha lånt med meg noen stativer jeg om jeg var deg, og teste dem på den forsterkeren, etter det jeg har hørt og erfart så er verken hifi klubben eller oslo hifi senter spess ivrige med utlån av sakene sine .

Jeg holder fast på at du bør teste noen av stereofil sine stativer vienna eller tannoy, og at proAc er bra.

Men noen som jeg ikke har erfaring med er jo Dynaudio: Dynaudio Focus 140 | Hi-Fi Center Kjeden
    Og noen som har fått voldsomt med ros er jo XTZ sine: XTZ 99.26 i sort pianolakk og med xtz kan man jo kombinere med en liten 8" subb XTZ 99 W8.16 i sort pianolakk

Vanskelig å få testet med XTZene da men.

hold oss oppdatert da.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Linn sub som du entan kan henge på veggen eller legge på gulvet?

I samme serie som høyttalern jeg viste over:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •