Lydrom...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Lydrom...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydrom...

Som den amatør jeg er innen HiFi, så tenkte jeg kanskje jeg kunne få noen gode råd her på forumet.

Min renovering / oppussing av mitt hus fra 1932 har nå kommet til 2 etg der skal ha Tv stue med det som følger med av HiFi. Dette blir ikke det perfekte rom, lyd messig, men jeg tenkte jeg skulle prøve å gjøre det beste ut av det. Rommet blir 4x3 meter, men det er en åpen løsning, så det blir åpent ut i en gang.

Så kommer jeg da til spørsmålet....
    Får jeg noe effekt, lydmessig, av å kle vegger og eventuelt tak med gipsplater? Utenpå gipsplatene kommer så panel, eller plater som ser ut som panel ( disse platene er vel lagd av mdf mener jeg).
    Hva med egen strøm kurs til Tv / hifi, noe å tenke på?

Eller om noen har noen forslag, så er det bare å skrike ut , men jeg har ikke tenkt å legge noen store summer på dette...

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De mdf platen du snakker om er brukt der jeg bor nå og jeg har problemer med mye refleksjon og at det blir lys klang.
    Så om du skal bruke skikkelig panel da dette ikke reflekterer lyd på samme måte!
    Dette er min erfaring med disse platene så ville bare gjøre deg oppmerksom!

Vet ikke hvor stort anlegg du har tengt til og ha og i de fleste tilfeller går det bra med orginal kurs. Men det er bare posetivt med egen kurs (Jordet 16A), mindre støy og mer stabilt strøm er jo ett +.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To svar på dette.. Rockwool akustikkplater er greieste til å dempe ett rom..

Svar to.. Rommet kan bli for dempet.. da låter det heller ikke så bra..

Ikke lett det der, men sånn er det..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en heftig sofa, noen tygge billedrammer. en bokhylle full av bøker. Alt hjelper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •