Hvorfor Bremnes og Paus?? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 98
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Hva betyr det??
    Ja, si det! :-)

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Jeg hører kun på musikk som dere aldri har hørt om, utgitt av små bakgate plateselskap i New Orleans som bare utgir ukommersiell musikk som av smale artister innspilt i røykfylte studioer med en stemning av død over seg.
    Før satt også jeg å hørte på Bremnes og Knopfler. Ikke nå lenger, nå er jeg altså laaangt forbi det nivået.

Javel...... hva slags "nivå" er det du har kommet forbi du da.... ..... og hva kaller du det nivået du mener å befinne deg på?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, bakgate, ukomersiellt, røykfulle studio, det må vel bli et absolutt bunnivå det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Javel...... hva slags "nivå" er det du har kommet forbi du da.... ..... og hva kaller du det nivået du mener å befinne deg på?
    Nivået til en ekte Hifisnobb!!!!!!!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er så off topic nå, så skal jeg prøve å dra i land igjen - og da med en skikkelig brannfakkel:

god musikk, god kvalitet og god lyd - da skal artistene også levere varen.

Opp med hånda alle som seriøst mener at Ole Paus har sangstemme !

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Han har en sangstemme som man enter elsker eller hater

Jeg liker tekstene hans best egentlig merkelig skrue

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He he......sitter her å gnir lommefor med begge hender :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke sangstemme, men en helt utrolig innlevelse i tekstene vil jeg si.. Har alt av han, vell ikke den som kom ut sist mnd da.. Fantastiske tekster, og som jeg nevner en helt utrolig innlevelse i dem.. Synes jeg da..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke ha sangstemme for å bli pop. Se på Maria Mena, Ravi, Eminem, Slipknot osv ...

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Trenger ikke ha sangstemme for å bli pop. Se på Maria Mena, Ravi, Eminem, Slipknot osv ...
    Eller 90% av det som er på topp 20 listen til vg og som spilles på "p3" kanaler.

Litt stygt sagt kanskje, men det er min lille mening

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er så off topic nå, så skal jeg prøve å dra i land igjen - og da med en skikkelig brannfakkel:

god musikk, god kvalitet og god lyd - da skal artistene også levere varen.

Han har vel en stemme som kler mange av tekstene han synger

Og hva er god musikk det som er bra for noen er møl for andre, noen låter hører du pga tekst andre for melodi. Så har du de som har tekst/melodi og en glimrende fremførelse + god lyd :-D :-D :-D

Mvh Roald

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Har lest en hel del her på forumet nå, en ting som slår meg er at mange som har veldig fine dyre anlegg hører på Kari Bremnes og Ole paus når høyttalerne skal testes, og når det skal lyttes ellers også. Mange her som har dyre/flotte anlegg hører på musikk som dette. Jeg har hårt på dette selv, men gjeeesp. Tror ikke det er noen her med Hi-End som har noe i nærheten av musikksmaken min. Er det ikke noe vits i å ha Hi-end anlegg for å høre på populærmusikk?

Synes selv at jeg har en allsidig musikksmak, alt fra klassisk til heavy, men det blir hørt mest på pop.
    Hvorfor ikke Bremnes og Paus?

Jeg hører på begge sånn innimellom og har noen plater med Kari i hylla og det er selvsagt pga at jeg liker musikken (for anlegget mitt er jo langt fra hi-end) Ikke alle låtene selvfølgelig, men de fleste artister klarer vel å koke sammen en og annen låt som fenger på en eller annen måte?

Når du sier at ingen har i nærheten av musikksmaken din, mener du da at du aldri setter deg ned og hører på litt roligere stemningsmusikk?
    Da vil nemlig jeg påstå at du går glipp av mye, uten å prøve å påstå at noen har bedre musikksmak enn andre..

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roald

Og hva er god musikk det som er bra for noen er møl for andre, noen låter hører du pga tekst andre for melodi. Så har du de som har tekst/melodi og en glimrende fremførelse + god lyd :-D :-D :-D

Mvh Roald
    Godt sagt.

For meg er Bremnes og Paus bare møl, men jeg kan ikke påstå at det er dårlig musikk på grunn av min smak.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slipknot = pop? Eminem = pop? nei godeste Akto nå må du skjærpe deg. jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke er noe glad i slipknot og at maskegreiene er passè men de er dyktige musikere. Joey Jordison nyter jo heltestatus i trommemiljøet.
    hva Eminem angår så har hans stjærne dalt betydelig, men de to første skivene til marshall var intet mindre enn banebrytende inne rap. på den tiden eminem slo gjennom var Mtv og eteren generelt gjennomsyret av Nelly og annen style over substance rap. Marshall satte igjen fokus på gode tekster og bra timinig. Det er umulig å tvinge andre til å like den musikken man selv liker, men å sette Ravi i samme kontekst som slip knot og Eminem samtidig som man forhærliger heismusikken til frøken Bremnes...
    Litt på siden: jeg skulle ønske meg at hjemmekino satte sammen en referanse cd slik at alle kunne forholde seg musikken som ble valgt og at man konsekvent kunne referere til spesifike sanger eller partier i en sang.
    Slik som det er nå så brukes det veldig mye forskjellig musikk, noe som er bra, men når dere ikke gjenngir f.eks hvordan Angie høres ut på anlegg A, B og C og isteden forteller hvordan angie høres ut på anlegg A, mens dere snakker om f.eks Brothers in arms på neste annlegg osv.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roald
    Han har vel en stemme som kler mange av tekstene han synger

Mvh Roald
    Jada, Paus har stemme, men ikke sangstemme. Han resiterer tekstene sine, og for meg er det da ikke synonymt med sangstemme.

Odd Børresen har faktisk mere sangstemme enn Paus - men det er jo smak&behag. Faktisk er det vel produsenten og produksjonsselskapet som skal ha honnøren for god lyd, ikke Paus.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Slipknot = pop? Eminem = pop? nei godeste Akto nå må du skjærpe deg. jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke er noe glad i slipknot og at maskegreiene er passè men de er dyktige musikere. Joey Jordison nyter jo heltestatus i trommemiljøet.
    hva Eminem angår så har hans stjærne dalt betydelig, men de to første skivene til marshall var intet mindre enn banebrytende inne rap. på den tiden eminem slo gjennom var Mtv og eteren generelt gjennomsyret av Nelly og annen style over substance rap. Marshall satte igjen fokus på gode tekster og bra timinig. Det er umulig å tvinge andre til å like den musikken man selv liker, men å sette Ravi i samme kontekst som slip knot og Eminem samtidig som man forhærliger heismusikken til frøken Bremnes...
    Litt på siden: jeg skulle ønske meg at hjemmekino satte sammen en referanse cd slik at alle kunne forholde seg musikken som ble valgt og at man konsekvent kunne referere til spesifike sanger eller partier i en sang.
    Slik som det er nå så brukes det veldig mye forskjellig musikk, noe som er bra, men når dere ikke gjenngir f.eks hvordan Angie høres ut på anlegg A, B og C og isteden forteller hvordan angie høres ut på anlegg A, mens dere snakker om f.eks Brothers in arms på neste låt osv.
    Pop, som i populær (bare for å ha avklart det). Artistene er tilfeldig valgt, men jeg kan ramse opp flere som må gjemme stemmen sin bak andre elementer for å fjerne fokus. Disse elementene kan være særtrekk, språkbruk, kropp, dansere, og sikkert en masse annet.

Jeg har mine Slipknot-skiver og DVD-er. Jeg har til og med vært på konsert med dem. Vokalisten kan fortsatt ikke synge. Skrike kan han derimot. Du har sikkert sett den berømte soloen til Joey, der han spennes fast med 4-punkt i en Recaro-stol . Klart han er stor - han er jo meget dyktig.

Eminem har heller ingen stor stemme. Det Eminem gjør riktig er at han er en hvit gutt i et farget nabolag, og med trist balast i ryggsekken. Når han da bruker et språk og en bad-ass-holdning som appelerer til både hvitsnipp og white trash er det nødt til å bli komersiellt. Jeg har også samtlige av skivene hans, for ja - jeg liker musikken og tekstene hans.

"Heismusikken" til Kari er av høy kvalitet, både kunstnerisk og teknisk. I tillegg liker jeg alle analogiene og måten de formidles på. Hun er i sannhet en stor artist, men hun hadde ikke klart seg uten musikerne hun bruker, men hvem hadde vel det? Ikke engang Kate Bush (selv om hun neimen ikke er langt unna)

En hjemmekino-CD var en god idé, og jeg skal fremme forslaget for sjefen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er den jævelen?

Fra spøk til alvor - jeg er svak for damer som skjeler (av en eller annen merkelig grunn)
    Og svak for damer med............. Har du sagt A så må du si B Atle

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Slik som det er nå så brukes det veldig mye forskjellig musikk, noe som er bra, men når dere ikke gjenngir f.eks hvordan Angie høres ut på anlegg A, B og C og isteden forteller hvordan angie høres ut på anlegg A, mens dere snakker om f.eks Brothers in arms på neste annlegg osv.
    Kan skjønne ønsket, men det må vel fremdeles være i alles interresse at produkter testes med den musikken den respektive anmelderen føler seg komfortabel med og som egner seg til å lytte etter forskjeller, styrker og svakheter med? Ser egentlig ikke problemstillingen så lenge en kort beskriver hva en lytter etter, hvilke partier som er egnet m.m. i hver enkelt omtale? At det kan settes et større fokus på dette er jeg forsåvidt enig i, og vil selv tenke nærmere på dette i de neste gjennomgangene jeg gjør.

En annen ting er at hver enkelts referanseskiver også endrer seg med tiden. En ting er å kjenne sangene ut inn for å vite hva en skal lytte til, en annen er når sangene begynner å gå en "på nervene" (ref et par med Nils Lofgren nå ;-) )

Nå skal det også sies at mange av oss i Hjemmekino har flere av de samme referanseskivene å teste med, så å kunne plukke ute en 10-15 stykker på en skive vil kunne la seg gjøre. Det vil ikke bli lett, men det kan la seg gjøre.

Men diskusjonen om musikksmak og hva som er god og dårlig musikk og artister kan holde på i det uendelige. Jeg konkluderer allerede nå med at smaken er altfor forskjellig til å kunne enes...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Og svak for damer med.............
    [...] penger på bok?

Eller var det store pupper du tenkte på ?

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hjemmekino cd hadde vert bra. Men alle de sangene som gir litt utfordringer til anlegget. Thumbs up !

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •