rådyr strømkabel?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spritfire
    Har ofte litt på følelsen av at folk som kjøper dyre kabler hører forskjell uansett...
    Du har jo fyrt av mangfoldige tusen på kabler.. såklart hører du da forskjell.. du vil høre forskjell og da hører du forskjell...
    Sikkert det mest fornuftige argumentet jeg har sett i en kabeldiskusjon noen gang ;P

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil om at den siste 1 meteren med strømkabel påvirker lyden.

Men det skyldes nok at en godt skjermet strømkabel ikke forstyrer signalveier, som gjør at det låter bedre, og ikke at strømmen er bedre på noen måte.

Alltid like artig med "HehEHEHheHEhehHE jeg er DØDSSMART og nå skal jeg sette disse hifi-nerdene på plass!!!! placebo!!!!!!!!!!!!"-trådene. :roll:

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes folk må få kjøpe de kablene de vil. Det som IRRITERER meg er de mange mer eller mindre snodige forklaringene på hvorfor slike kabler skal være så rasende bra for anlegget.

Det bør stilles større krav til dokumentasjon av påstandene bransjen kommer med.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Det er vel ingen tvil om at den siste 1 meteren med strømkabel påvirker lyden.

Men det skyldes nok at en godt skjermet strømkabel ikke forstyrer signalveier, som gjør at det låter bedre, og ikke at strømmen er bedre på noen måte.

Alltid like artig med "HehEHEHheHEhehHE jeg er DØDSSMART og nå skal jeg sette disse hifi-nerdene på plass!!!! placebo!!!!!!!!!!!!"-trådene. :roll:
    Hvis du siktet til meg nå, må jeg vel egentlig nevne at dette ikke er en "haha du brukte 230k på anlegg helt unødvendig" tråd..

Det handle vel mer om et spørsmål ang. 1vs2 hvis du forstår hva jeg mener

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anser meg selv som kabelskeptiker, men skjermet vs uskjermet strømkabel er det eneste jeg faktisk har klart å høre forskjell på av kabler. Jeg får faktisk bedre lyd fra cd-spilleren min med en skjermet supra-kabel til noen hundrelapper, kontra "lakrissnøret" som følger med.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Furutech FP-314Ag kabel med Furutech FI-E11/FI-11 Kontakter.
    For en to meters kabel betyr det en pris på 1000,- per kabel. utover det at kontaktene sitter bra, ser stilige ut og at du kan lage strømkabelene i de lengdene som passer i ditt annlegg slik at kabelspagettien blir minimert så ser eller hører jeg ingen forskjell når jeg bruker disse kablene. Jeg valgte å kjøpe såpass dyre kabler for å være på den sikre siden, sånn i og med at annlegget nå begynner å koste noen kroner. Det jeg derimot hørte tildels stor forskjell på var når jeg byttet mitt Monster HTS-2600 strømfilter med et Isotek Solus G2. Jeg kan ikke forklare det, men lyden ble tørrere og det ble mer ro i bakgrunnen.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det jeg derimot hørte tildels stor forskjell på var når jeg byttet mitt Monster HTS-2600 strømfilter med et Isotek Solus G2. Jeg kan ikke forklare det, men lyden ble tørrere og det ble mer ro i bakgrunnen.
    Det har vel med skjermingen å gjøre.. Den har alt å si. Dette merker man spesielt på plasser der tilstrekkelig skjerming er viktig. Og slike "svake" signaler forstyrres lett

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Å ha stereoanlegg uten dritdyr strømkabel siste meter'n er som å ha sex uten gummi...
    Det eneste som er digg da, med andre ord?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde bestemt meg for å holde meg langt unna denne diskusjonen, da jeg bare irriterer meg over ymse uttalelser. Uansett mener jeg skjermede strømkabler absolutt har noe for seg. Fikk demonstrert forskjellen hos Marantz, med innstilling at dette ikke kunne ha noe for seg, 15sekunder senere var jeg overbevist om at dette var en billig oppgradering. Hvorvidt dette skyldes strømmen som ble tilført cd-spilleren eller utsrålt støy som påvirket andre komponenter er en annen sak, så lenge det er en forbedring bryr jeg mer egentlig pent lite Tviler på at jeg noen gang kommer til å bruke 10000 per meter, men 600-700kr så absolutt.

Et pluss uten om forbedringen i lyden er jo at de sitter bedre og gir et løft estetisk.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hadde bestemt meg for å holde meg langt unna denne diskusjonen, da jeg bare irriterer meg over ymse uttalelser. Uansett mener jeg skjermede strømkabler absolutt har noe for seg. Fikk demonstrert forskjellen hos Marantz, med innstilling at dette ikke kunne ha noe for seg, 15sekunder senere var jeg overbevist om at dette var en billig oppgradering. Hvorvidt dette skyldes strømmen som ble tilført cd-spilleren eller utsrålt støy som påvirket andre komponenter er en annen sak, så lenge det er en forbedring bryr jeg mer egentlig pent lite Tviler på at jeg noen gang kommer til å bruke 10000 per meter, men 600-700kr så absolutt.

Et pluss uten om forbedringen i lyden er jo at de sitter bedre og gir et løft estetisk.
    Enig i dine vurderinger når det gjelder skjermet kabel, estetikken skader heller ikke :-D Men med litt DIY kan du slipper billigere unna enn 6-700 p meter.

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det jeg derimot hørte tildels stor forskjell på var når jeg byttet mitt Monster HTS-2600 strømfilter med et Isotek Solus G2. Jeg kan ikke forklare det, men lyden ble tørrere og det ble mer ro i bakgrunnen.
    Opplevde det samme når jeg byttet ut Monster filteret med et fra T+A. Begge var bedre enn intet, men tydelig at Monster ikke gjorde samme jobben når jeg fikk et sammenligningsgrunnlag.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Enig i dine vurderinger når det gjelder skjermet kabel, estetikken skader heller ikke :-D Men med litt DIY kan du slipper billigere unna enn 6-700 p meter.
    Ordla meg feil her, men gadd ikke rette på det - latskapen lenge lever. Mente 600-700 per ferdig terminerte kabel. Bruker per nå Supra LoRad, diskuterbart utseende på de, men jeg synes de er et arti tilskudd til kabelsalaten

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    La meg si meg enig med dere

Men en liten ting jeg har tenkt på

Strømmen som kommer er full av svingninger og har masse støy VIL det da ikke hjelpe å sette på en dyr kabel som retter svingningene og støyen den siste meteren?? altså den siste meteren har strøm som er renset: det er jo denne strømmen reciver etc.. får....

En tanke...
    Vet ikke om dette var ironi eller hva, men en kabel alene greier vel ikke å rense noe som helst, er det "uren" strøm som kommer fra stikkontakta i veggen, vil vel strømmen igjennom en bra kabel være akkurat like uren etter at den har gått igjennom kabelen? Shit in, shit out!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •