Gårsdagens DAC vs Ny DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gårsdagens DAC vs Ny DAC

Hei til alle dere. Sitter her å stummende mørke og tenker ut et nytt hifi system. Må bruke Dvd opptakeren som jeg har da dama.... osv.

Til saken.

Jeg sitter på en dac fra et kjent merke som er blitt 6-7 år nå. Nyprisen er meget høy men dacen ser fin ut. Har testet denne dac-en mot Marantz Cd 6000 KI og det er et hav av forskjell på lyden. Denne dac-en og cd spilleren er vel omtrent fra samme årstall.

Jeg lurer på om noen av dere kan si noe om verdien/ taps verdien på en 6 år gammel dac? Er det mye å hente på en ny dac ( dagens mod ) mot en 6 år gammel dac når den koster 5 store lapper? Hva vil jeg få igjen mest for med tanke på penger vs kvalitet?

Jeg ser at det er 2 dac-er som går raskt på bruktbørsen. Benchmark og EC sin. Desse går for rundt 1/2 pris. Det er ingen av desse to, men en Amerikansk en som jeg sitter på og vurderer å kjøpe.

Har teknologien gått så mye frem de siste 6 årene at denne dac-en ikke vil kunne konkurere mot dagens?

Håper på raske svar, da jeg må bestemme meg innen søndag 23.09
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde hjulpet mye om du fortalte hvilken DAC du har. Sitter du på et ML, Theta eller lignende produkt så er nok andrehåndsverdien ganske bra. Jeg tror nok merke kanskje kan vere viktigere ved et slik salg enn faktisk ytelse sammenlignet med dagens produkter.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dac.en jeg sitter på er en TAG McLaren..
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig litt vanskelig å komme med noen anbefaling siden min erfaring med TM er ringe.. Men, dette er jo gamle audiolab som jeg har bedre kjennskap til.teorien skal jo tilsi at den ikke skal kunne mæle seg med nyese dacer. Sittter nå på en 10 år gammel sak selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •