Midgard Audio VS Klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Midgard Audio VS Klipsch

Hei eg har et par MA Oberon 6.1 og ein Denon AWR 2807. vil nå bytte ut de gamle CV høytalere med noe som er en del finere lyd i, men eg vil også ha kraftig lyd.
    Derfor har eg tenkt ein del på klipsch rf 7!

Er det noen her på forumet som har erfaring med MAog Rf 7.
    og evt hvilke andre høytalere i prisklassen 15000kr brukt vil passe til midgard'ene, Ëg vil ha ren og klar lyd men også bra trøkk

Mvh

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke dette helt, MA kontra Klipsch?? Hvis du mener Klipsch på MA, så tror jeg Klipsch MA og Denon kan bli vell lyst i klangen..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du jo 10-12k for MA dine brukt skulle jeg tro så da kan du jo kjøpe deg en forsterker med litt mer kropp enn MA.

Opplevde at det var mer enn tilstrekkelig med krefter når jeg hørte RF-7 og MC275 så du trenger ikke uhorvelig mange Watt

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med "Skrotnisse", han har hatt Oberon 6.1 på RF-7, men da var det såvidt jeg huskes først med Krell og senere McIntosh som pre. Jeg gikk for Rotel RB-1092(litt mykere i toppen enn Midgard) til mine RF-7, og har PS Audio PCA-2,hvilket også er litt varm i toppen, og det funker over alle forventninger.
    Skulle Denonen bli for lys i toppen i dette oppsettet kan du jo alltids slenge inn en rørbuffer, eventuellt en cd-spiller med mørkere klang.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en prat med "Nølle". Han har RF83 og har sammen med Roffe testet litt interessant på preampsiden for ikke lenge siden.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Opplevde at det var mer enn tilstrekkelig med krefter når jeg hørte RF-7 og MC275 så du trenger ikke uhorvelig mange Watt
    Jeg opplevde det motsatte med MC275, det ble bare rot i bassen når det virkelig ble spillt høyt på RF-7.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18
    Hei eg har et par MA Oberon 6.1 og ein Denon AWR 2807. vil nå bytte ut de gamle CV høytalere med noe som er en del finere lyd i, men eg vil også ha kraftig lyd.

og evt hvilke andre høytalere i prisklassen 15000kr brukt vil passe til midgard'ene, Ëg vil ha ren og klar lyd men også bra trøkk

Mvh
    Hvis du handler i fra USA nå som kursen er så lav så får du Rf-83 til 15000 kr. levert på døra.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg opplevde det motsatte med MC275, det ble bare rot i bassen når det virkelig ble spillt høyt på RF-7.
    Da var jeg nok aldri oppe på det virkelig høye nivået når jeg hørte de på Busk men jeg synes det spillte med god kontroll på de volumene jeg hørte på musikk.
    Regner med at du som er Porsgrunnskar har vært innom der.....

Forøvrig er det greit å ha i bakhodet at det er viktig å passe på hørselen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være enorme forskjeller i hvor mye headroom som kreves av ulike typer musikk også. Oppsett med begrensede ressurser kan lett briljere på en innspilling men falle helt gjennom på en annen. Om det er tilfellet i dette spesifikke oppsettet skal jeg imidlertid ikke uttale meg om.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stroker18

Mvh
    Har selv Oberon 6.1 på Klipsch RF-7.Receiver er en Marantz SR9600 og det er en knall kombinasjon.Testet de på en Aragon 4004 og noen store Electrocompaniet blokker hos Solberg HiFi og de matchet ikke Midgard ifølge Solberg selv som var sjokkert over lyden i disse "små" Oberon blokkene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høyres bra ut:)

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har selv Oberon 6.1 på Klipsch RF-7.Receiver er en Marantz SR9600 og det er en knall kombinasjon.Testet de på en Aragon 4004 og noen store Electrocompaniet blokker hos Solberg HiFi og de matchet ikke Midgard ifølge Solberg selv som var sjokkert over lyden i disse "små" Oberon blokkene
    da høyres lovande ut då e da bere t å handla

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk aldri testet komboen MA+McIntosh på rf7. Men for å gjøre historien litt kort.

Krell kav 400xi hadde ikke nok krefter til å drive rf7 med full kontroll når jeg virkelig skrudde opp volummet. MA6.1 ble handlet inn og dermed var alt av krefter på plass. Med en emc1up låt det overkommelig bra, men ikke perfekt.

RF7 ble solgt. Klipsch La Scala ble handlet inn. Ikke noe bra match. Ut med krell kav 400xi som ble brukt som preamp. Inn med mcintosh c220 (rørforforsterker), låt mye bedre!!

Ut med Klipsch La Scala. Inn med Array1400. Helt konge! Har prøvd litt med hk avr445 og parasound p3 på MA og array1400. P3 funka langt bedre enn hk'en, men det er fortsatt en helt annen verden enn mcintoshen.

MA blokkene byr på sjukt med krefter noe klisch rf7 så absolutt trenger for å få optimale arbeidsforhold, MEN disse blokkene har også ekstremt lite egenklang, du styrer mesteparten av lydsignaturen med valg av forforsterker og linjekilde.
    Husk at rf7 KAN bli litt hissig i toppen og det siste du vil er å bruke en preamp som låter hardt og spisst. Min varmeste anbefalling: IKKE kjøp en forforsterker i dette tilfellet før du kan prøve den hjemme. Får du temmet rf7 og gitt de nok power har en kongekombinasjone som virkelig løfter taket mens du forgjeves prøver å setta hæla i det!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har tatt seg tid til å lytte til både RF7 og RF83 under nogen lunde like forutsetninger og kan si noe om hvordan disse låter ift hverandre?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •