Hjelp til valg av DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av DAC

Hei,
    tenkte jeg skulle investere i en DAC da jeg skal bruke mye pc(bruker creative x-fi lydkort) til musikk og spesielt film.
    Jeg trenger balansert xlr ut da DACen skal inn i en Ec 4.7..
    Tenkte å bruke to optiske utganger fra min flatskjerm og en fra min pc,utover det skal også en cd-spiller med 2xrca inn i DACen..
    Har dere en og anbefale?legger vekt på god kvalitet til en rimelig pris:-D
    Trenger forøvrig også en med fjernkontroll da jeg skal bruke hele anlegget sammen med logitech harmony-1000
    På forhånd takk

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ser at du ikke har noen analoge signalkilder vil jeg tro at feks. Benchmarks DAC1 vil være ett bra alternativ?
    Men.. Den vil isåfall gjøre EC 4.7 overflødig pga. volumkontrollen.
    Hvis ikke vil selvfølgelig EC's egne være ok.. Litt dyre da til 11, men skal vel være mulig å oppdra en (godt) brukt til 5-6K. Hvis ikke finnes det DP's velrenommerte, som selv etter 8-10 år fortsatt blir sammenlikna med det beste på markedet. Utenom det? Brukt Parasound, Rotel, Ontech (så en standard på HFS for 2500 for litt siden, men kun 1 inngang), Thule hadde også noen ok...

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Siden jeg ser at du ikke har noen analoge signalkilder vil jeg tro at feks. Benchmarks DAC1 vil være ett bra alternativ?
    Men.. Den vil isåfall gjøre EC 4.7 overflødig pga. volumkontrollen.
    Hvis ikke vil selvfølgelig EC's egne være ok.. Litt dyre da til 11, men skal vel være mulig å oppdra en (godt) brukt til 5-6K. Hvis ikke finnes det DP's velrenommerte, som selv etter 8-10 år fortsatt blir sammenlikna med det beste på markedet. Utenom det? Brukt Parasound, Rotel, Ontech (så en standard på HFS for 2500 for litt siden, men kun 1 inngang), Thule hadde også noen ok...
    Ok,har lest et par steder at noen dacer ikke klarer å mikse opp kilden godt nok..man må ha PCM osv,hva skjer da om man kjører mp3er og .avi filer?blir det ikke lyd på filer fra pc så fremt det ikke er nøyaktig riktig filtype?Vil ha noe som spiller alt som kommer ut fra pc upsamplet om det går

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •