Sorroundanlegg til tv, data og spillkonsoll.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer strikkepinne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sorroundanlegg til tv, data og spillkonsoll.

Hei, jeg har tenkt på å kjøpe surroundanlegg til mediesenteret og lurte på om dere her inne hadde noen tips om ett ikke altfor dyrt anlegg.
    Det må så klart være litt god lyd i det og forsterker hører vel med i regnestykket?

Er dette noe jeg enkelt kan koble sammen selv, og om jeg vil bytte mellom tv og data, er dette noe som enkelt lar seg gjøre med forsterkeren?
    Litt sorroundanlegg-jomfru som dere skjønner.

Rommet er på ca 20kvm.
    Håper det er noen som kan hjelpe.

På forhånd, takk.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi, velkommen til forum. Kan sikkert hjelpe, men trenger svar på noe spørsmål først:

- Mediesenteret, hva er dette for noe?
    - Når du skriver data, tenker du til film via PC, eller surfing og slikt?
    - Hvilke produkter er det du ser etter? (Høyttalere, forsterker, CD/DVD-spiller, TV, etc.)
    - Omtrentlig hva slags budsjett snakker vi totalt?

Å skifte mellom forskjellige kilder via receiveren blir neppe noe problem, alle har mulighet for det iallefall, med litt varierende kvalitet.

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech Z-5500

Da har du flere innganger du kan velge mellom + at alt er innkludert når du kjøper..
    heller ikke dyrt..

Newcomer strikkepinne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hoi, velkommen til forum. Kan sikkert hjelpe, men trenger svar på noe spørsmål først:

- Mediesenteret, hva er dette for noe?
    - Når du skriver data, tenker du til film via PC, eller surfing og slikt?
    - Hvilke produkter er det du ser etter? (Høyttalere, forsterker, CD/DVD-spiller, TV, etc.)
    - Omtrentlig hva slags budsjett snakker vi totalt?

Å skifte mellom forskjellige kilder via receiveren blir neppe noe problem, alle har mulighet for det iallefall, med litt varierende kvalitet.
    Mediesenter= dvd, tv,pc og stereoanlegg :-D

Ja jeg tenkte mest på å film via pc men også til å spille av musikk osv.

Det jeg trenger er forsterker og høytalere. Dvd har jeg.
    Vet ikke helt hva prisen ligger på en grei forsterker og høytalere men tenkte ikke å bruke mer enn 5000. Det jeg vil er å koble alt i rommet sammen slik at det er mulig å spille musikk fra pc, spille spill på konsoller(2 stk) og se på tv/dvd uten å måtte koble om ledninger osv. er dette mulig?

Takk for svar!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle skikkelige surroundreceivere har bildeswitching, men mulighetene er selvsagt begrenset i nederste budsjettklasse. Skal du ha HDMI starter det på ca. 4000, komponent er noe billigere, og S-video/kompositt har alle. Jeg har aldri sett receivere som switcher SCART eller VGA.

Anlegget som blir foreslått over er ikke så dumt til prisen, men det er ærlig talt ikke noe særlig å samle på til musikk. Film og spill funker ganske greit. Om du skal ha fem høyttalere pluss receiver til fem gærninger blir det litt vrient, men det går jo an å lete litt. Dynavoice F6 er en høyttaler som er ganske populær for tida, den er definitivt noe å se på. Yamaha og Denon leverer ganske ålreite surroundreceivere i lave prisklasser. Om du vil ha en subwoofer, er den minste fra XTZ, W99 8.16, verdt å se på.

Styr unna merker som Genexxa og Eltax.

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW Lover
    Logitech Z-5500

Da har du flere innganger du kan velge mellom + at alt er innkludert når du kjøper..
    heller ikke dyrt..
    Setter min signatur på den!
    Den funker overraskende bra til musikk,men er overlegen til film og spesielt spill! Det er noe spesielt med å spille Bioshock i full hd i 5.1 surround på z-5500! Spesielt subwoofern utmerker seg og gir fra seg utrolig mye trykk for den lave prisen! Jeg mener du ikke får noe bedre til ditt bruk under 5000,-
    Tror man får dette ned i 2300,- nå og..
    Eneste problemet jeg ser her er evt at du har for mange komponenter som skal kobles på..z-550 har inngang for optisk,coax,3.5 minijack via hodetelefon,direct inngang(3 minijack) fra lydkort på pc..tror uansett du får kjøpt diverse kabling og overganger som løser problemet ditt.

Jeg tror faktisk aldri jeg har blitt så imponert av et surroundsystem før som av dette mtp på forventningene jeg hadde til det(de var relativt lave)
    Det kommer til å gi helt nytt liv til spillene og filmene dine,det er helt sikkert :-D

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    Setter min signatur på den!
    Den funker overraskende bra til musikk,men er overlegen til film og spesielt spill! Det er noe spesielt med å spille Bioshock i full hd i 5.1 surround på z-5500! Spesielt subwoofern utmerker seg og gir fra seg utrolig mye trykk for den lave prisen! Jeg mener du ikke får noe bedre til ditt bruk under 5000,-
    Tror man får dette ned i 2300,- nå og..
    Eneste problemet jeg ser her er evt at du har for mange komponenter som skal kobles på..z-550 har inngang for optisk,coax,3.5 minijack via hodetelefon,direct inngang(3 minijack) fra lydkort på pc..tror uansett du får kjøpt diverse kabling og overganger som løser problemet ditt.

Jeg tror faktisk aldri jeg har blitt så imponert av et surroundsystem før som av dette mtp på forventningene jeg hadde til det(de var relativt lave)
    Det kommer til å gi helt nytt liv til spillene og filmene dine,det er helt sikkert :-D
    Han snakka om mellom TV og data.. Da burde det bli innganger nok

PS: Eneste drit med Z-5500 er at du må beregne deg noe innstilling for bassen er for kraftig i forhold til satelitta. Men spørs jo om du liker bass da^^

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •