Mangel på bass-sporet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mangel på bass-sporet

Hei

Jeg har et merkelig problem: Kjøpte den nyeste Madonna-dvd (confessions tour) og satt den på hjemme. Jeg hadde hørt denne hos en kamerat tidligere, og visste at den hadde et meget bra lydtrykk. Men når jeg spilte den på eget anlegg manglet det liksom noe, følte ikke den fysiske bassen jeg pleier. Kjente på sub-elemtet, og der skjedde det fint lite. Satt så på et par andre SACD, DVD-audio og DTS-konserter, og alle virker helt fint, bassen trøkker bra!
    Har da fått prøvd et annet eksemplar av denne madonna-dvd`en, samme der - intet basspor (høres ut som 5.0 og ikke 5.1) Har også prøvd min dvd på annet anlegg, der virker den fint.
    Jeg har Onkyo TXNR900-receiver, Pioneer DV668 DVD-spiller, KEF gulvstående høyttalere (Q-serien) og Audiopro sub. Har også prøvd å spille den av fra PS3`n min med samme skuffende resultat.

Noen som har en ide om hva dette kan være? Har altså kryssjekket anlegget med div andre innspillinger der alt virker bra, og to forskjellige eksemplarer av madonna-dvd virker like dårlig, men bra på andre anlegg. Forvirrende...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg ville gjort er å teste den dvd'en til kameraten din som du har hørt spiller bra hos han. Spiller den dårlig hos deg så kan du ihvertfall utelukke at det er noe feil med plata...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jo stå om der er 5.1/5.0 ...

NB. det kan være at LFE har -10 dB i forhold til på en film....

Film har +10 db LFE, musikk ofte i 0 med resten av kanalene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •