Bi-amping med Hegel H200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-amping med Hegel H200

Hei

Lure lure. jeg har koblet om litt på stereoen min. Har en Hegel H200 som jeg nå kjørte separate kabler fra hver utgang til høytalerne og fjernet klemmet på høytalerne slik at jeg kjører Bi-amping/bi-wiring.

tingen er... hva gjør jeg? bruker den separate kretser i hegelen eller er dette bare biwiring? en helt syk forskjell (forbedring) i lyden og slik jeg har skjønt det så er vel biwiring egentlig litt som julenisser etcetc (morsomt og bra om man tror på det men egentlig ikke noen forbedring)

Noen som kan oppklare litt?

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av proteque
    Hei

Lure lure. jeg har koblet om litt på stereoen min. Har en Hegel H200 som jeg nå kjørte separate kabler fra hver utgang til høytalerne og fjernet klemmet på høytalerne slik at jeg kjører Bi-amping/bi-wiring.

tingen er... hva gjør jeg? bruker den separate kretser i hegelen eller er dette bare biwiring? en helt syk forskjell (forbedring) i lyden og slik jeg har skjønt det så er vel biwiring egentlig litt som julenisser etcetc (morsomt og bra om man tror på det men egentlig ikke noen forbedring)

Noen som kan oppklare litt?
    Skal godt gjøres å biampe et par høyttalere med en tokanals forsterker. Du må gjerne trekke dobbelt opp med høyttalerkabler i den grad du mener det har noe for seg, men det er biwire, IKKE biamp.
    Greia er at biamping bruker to separate forsterkerkanaler til å drive en høyttaler, og da må du åpenbart biwire. En kabel til diskant/mellomtone og en kabel til bass. Biwire er bruks av en forsterkerkanal til en høyttaler, men dobbelt sett med kabler. Sjekk også ut linken jeg har lagt ved, her har jeg og andre forklart dette i laaange ordedrag.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...-bi-koble.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •