PC til Stereo receiver (gjelder audio)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb PC til Stereo receiver (gjelder audio)

Av praktiske årsaker har jeg som mange andre koblet PC-en til forsterkeren og rippet nesten hele CD samlingen over til PC-en i wav format. Har hittil kun brukt en standard mini-jack-phono kabel fra det innebygde lydkortet (!) fra hovedkortet og det låter faktisk helt OK. Hvis jeg virkelig skal lytte bruker jeg selvsagt den vanlige CD-spilleren. Jeg har også et Creative lydkort som opprinnelig var tenkt til andre formål, men som har optisk utgang. Tenkte jeg skulle være genial og koble denne direkte inn på receiveren (jeg bruker en NAD T753) med optisk kabel. Lyden var selvsagt støyfri, men sååå flat og kjedelig! Så nå er jeg tilbake til kabel fra lydkortet på hovedkortet igjen.
    Det er selvsagt grenser for hva man kan forvente seg av et USB-lydkort til 500 kroner, men trodde ikke det skulle være så dårlig. Kan det være andre årsaker? :-?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja, det er nad receiveren som står for lydkvaliteten ved optisk digital kobling
    med mindre samplingsfrekvens osv er helt feil utfra lydkortet. knutinh kan sikkert skrive litt om det om han kommer over tråden..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •