fenomenalt stereoanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fenomenalt stereoanlegg

Har nå, etter mye høring, lesing og spørring, funnet et par høytalere og en forsterker jeg liker bedre enn alt annet.

- B&W CM7 høytalere
    - DENON PMA-1500AE forsterker (har bare hørt dem med denon, men mistenker at ROTEL RA-06 kan være bra?)

Nå gjenstår bare cdspiller -samt kabler, men de legger jeg ikke allverden i enda.

Tenkte å velge en cdspiller til ca 2 - 3k, men er veldig usikker på kvaliteten på de forskjellige cdspillerne. Hadde også vært en fordel med magasin, men det virker til å være "ukult." ?

Jeg er, som sagt, ganske ny på området og setter pris på alle innspill. Noen som har erfaringer med høytalerne? Synest selv de låter meget bra, høyt som lavt. Det virker også som de passer bra i lag med forsterkeren jeg har valgt.

Har for øvrig lyst til å prøve rørforsterker til høytalerne, men hverken i bergen eller stavanger finner jeg butikker som selger dette. Hifiklubben ler av meg og sier at rørforsterker er noe tull som krever mye vedlikehold samt hyppig utbytting av dyre rør, men jeg mistenker dem for å være litt trangsynte på området.. (?)

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ansatte i en butikk LER av deg når du spør om noe så kan du like gjerne gå derfra umiddelbart og legge igjen penga dine en annen plass...

At det skjedde på hifiklubben kommer dog ikke som noe sjokk.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andeask
    Har nå, etter mye høring, lesing og spørring, funnet et par høytalere og en forsterker jeg liker bedre enn alt annet.

- B&W CM7 høytalere
    - DENON PMA-1500AE forsterker (har bare hørt dem med denon, men mistenker at ROTEL RA-06 kan være bra?)

Nå gjenstår bare cdspiller -samt kabler, men de legger jeg ikke allverden i enda.

Tenkte å velge en cdspiller til ca 2 - 3k, men er veldig usikker på kvaliteten på de forskjellige cdspillerne. Hadde også vært en fordel med magasin, men det virker til å være "ukult." ?
    Tenkte jeg skulle svare på innlegget ditt ettersom jeg selv har lagt ned ganske mye arbeid i å finne forsterker til disse høyttalerne. Jeg orker ikke referere alt, men har skrevet om prosessen her: Forsterker og cd-spiller til B&W's CM7

Kort oppsummert: Jeg valgte Arcam A90. Den er ganske mye dyrere enn de du nevner her. Rotel RA06 hadde jeg også trua på helt til jeg testet den. De 2 lappene som du må gå opp i pris til f.eks Primare I21 er virkelig verd det!

Hvis prisrammen din er låst på 6-7000 kroner, så kan jeg nevne at jeg flere steder har sett Xindak 6950 anbefalt til denne høyttaleren. Ellers så fins det jo et bruktmarked!

Selv valgte jeg som sagt å låne hjem flere. det lønner seg, for det er store forskjeller på forsterkerne, og dette er også en smakssak!

Når det gjelder cd-spiller, så vil jeg mene at du finner gode alternativer fra f.eks Cambridge og Marantz til 2-3000.- Du snakker også om karusell. Hvis du vil ha tilgang på mye musikk uten å reise deg fra sofaen, så burde du kanskje heller tenke på Squeezebox (eller Sonos, men det er dyrere).

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maxwell har rørforsterkere i stavanger.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av andeask

- B&W CM7 høytalere

Jeg er, som sagt, ganske ny på området og setter pris på alle innspill. Noen som har erfaringer med høytalerne? Synest selv de låter meget bra, høyt som lavt. Det virker også som de passer bra i lag med forsterkeren jeg har valgt.

Har for øvrig lyst til å prøve rørforsterker til høytalerne, men hverken i bergen eller stavanger finner jeg butikker som selger dette. Hifiklubben ler av meg og sier at rørforsterker er noe tull som krever mye vedlikehold samt hyppig utbytting av dyre rør, men jeg mistenker dem for å være litt trangsynte på området.. (?)
    Typisk av HFK å komme med slikt tull. Minner meg nesten litt om Elkjøp. Det er da absolutt ingen hyppi bytting av rør i slike forsterkere. Ville kanskje valgt noe annet en Denon forsterker til disse HT. Rotel som du nevner, eller Vincent med RØR!!! passer bra til B&W

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hfk

har vært rundt på mange butikker i stavanger og bergen siste tiden, og hfk har myye dårligere service enn de mindre butikkene, samt at de virker ikke til å bry seg om kunden blir fornøyd. Andre plasser opplever en at ekspeditøren anbefaler andre, kanskje billigere ting, eller at en blir henvist til f.eks å søke på bruktmarkeder o.l, noe som aldri ville forekommet på hfk. De ligner mer på, som du sa, elkjøp og andre større "støvsugerbutikker."

nåvel.

Takk for alle inspill. Begynner å miste troa på denonforsterkeren(mest fordi den er på hfk)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har selv hørt på CM7 og synes det var mye HT for pengene. Godt valg! Synes også du gjør klokt i å vurdere en annen forsterker enn Denon. Jeg syntes en rimeligere NAD låt bedre enn Denon PMA-1500AE på disse, men jeg har da aldri vært noen stor fan av Denon heller.

Den Xindaken har jeg også hørt skal være et godt alternativ til CM7. Jeg mistenker at CM7 låter enda bedre med en forsterker med mye futt i, da jeg tror dette sammen med renheten og kontrollen i CM7 skulle bli en meget engasjerende kombinasjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •