Sonos - Nyhet - Ny Controller fra Sonos - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 195
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har jeg forstått det rett at dersom man bruker Ipod/Iphone som fjernkontroll må det være en nettkabel til SONOS, mens ved bruk av CR200 er ikke det nødvendig?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har jeg forstått det rett at dersom man bruker Ipod/Iphone som fjernkontroll må det være en nettkabel til SONOS, mens ved bruk av CR200 er ikke det nødvendig?
    Dette stemmer ikke.

En av sonos "boksene" må uansett være kablet. Om man ikke ønsker/har mulighet for dette kjøper man en bridge som man setter bort i et skap sammen med routeren.

Så uansett om du har CR200 eller ipodtouch/iphone så må du ha en kablet tilkobling.

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forskjell på amerikanske og norske Sonosbokser? Ser at det står 100-240v 50/60Hz på strømporten.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinemarillion
    Er det forskjell på amerikanske og norske Sonosbokser? Ser at det står 100-240v 50/60Hz på strømporten.
    Skal ikke være noe forskjell nei!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny software til Sonos. V3.2 med bl.a crossfading, Dual S5 som stereo, mm

Sonos - Press Releases

Ingen grunn til å vente, oppdater nuh

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderingen fungerer KUN med deres egne kontrollere. Også playerne (avspillingsenhetene) oppgraderes.

Sonos for iPhone, iPod og iPad får (så langt) ingen ekstra funksjonalitet. Mulig at dette kommer senere. Håper også at det snarlig kommer en egen versjon for iPad. Langt kulere med en fullskjermsvisning enn den samme som er for iPhone/iPad. :-)

Det jeg IKKE liker med denne oppgraderingen er:

• Valgmulighetene for avspillingsmuligheter (random/repeat) som tidligere kom frem ved kun en lett berøring på høyre side av skjermen, må man nå hente frem via en dropdownmeny øverst på skjermen. TEIT!

• Den nye muligheten for "crossfading" synes jeg ikke virker etter hensikten. Så langt føler jeg at det ikke er noen hørbar crossfading, annet enn at jeg faktisk mister starten på neste melodi. Merkelige greier. Er det andre som opplever det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Oppgraderingen fungerer KUN med deres egne kontrollere. Også playerne (avspillingsenhetene) oppgraderes.

Sonos for iPhone, iPod og iPad får (så langt) ingen ekstra funksjonalitet. Mulig at dette kommer senere. Håper også at det snarlig kommer en egen versjon for iPad. Langt kulere med en fullskjermsvisning enn den samme som er for iPhone/iPad. :-)

Det jeg IKKE liker med denne oppgraderingen er:

• Valgmulighetene for avspillingsmuligheter (random/repeat) som tidligere kom frem ved kun en lett berøring på høyre side av skjermen, må man nå hente frem via en dropdownmeny øverst på skjermen. TEIT!

• Den nye muligheten for "crossfading" synes jeg ikke virker etter hensikten. Så langt føler jeg at det ikke er noen hørbar crossfading, annet enn at jeg faktisk mister starten på neste melodi. Merkelige greier. Er det andre som opplever det samme?
    iPhone applikasjonen skal vel såvidt jeg vet ligge til godkjenning hos Apple, og forventes å være klar senest iløpet av 14 dager.
    Dette er dog kun versjon 3.2 ja, egen Ipad app/tilpasset til Ipad har blitt bekreftet av Sonos men ukjent lev.dato.

Ang valgmulighetene - de første dagene var jeg helt enig med deg. Skjønte ikke hvorfor i all verden de skulle gjemme bort denne.
    Men siden jeg har touchcontroll (CR200) så ser jeg nå etter et par dager at dette ble egentlig mye bedre, mest pga tidslinjebiten. (den er også på det samme bildet)
    Den kom jeg borti titt og ofte før.

Crossfade fungerer fint hos meg - det blir litt merkelig på noen låter.
    Det som dere må huske er at du kan ikke bare "spole" helt på slutten (sånn 15-20 sekund) og så blir det crossfadet.
    Sonos må spille av _minst_ et halvt minutt, kanskje 1 minutt av slutten av låten.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også CR200. Jeg synes fortsatt at det var enklere å slide fingeren over skjermen enn å "sikte på" "drop down"-knappen.

Du har sikkert rett i dette med crossfading - altså at Sonos må spille av en lengre bit. Jeg skønner dog ikke hvorfor den skulle trenge dette, men sånn er det vel kanskje....

Uansett gleder jeg meg til den kommende App for iPad. Enda større grunn til å finne mer høyoppløste folder/album-bilder.
    Der må man dog passe på å ikke gå i fella med å legge inn FOR store filstørrrelser. Kontrolleren bruker nemlig ganske mye tid på å vise bildet dersom det øker i størrelse. Det er nok best å i størst mulig grad holde seg under 100kB.
    Pr. i dag er minstekravet for min del 500x500 pixler, men det er ikke ALLTID man finner gode albumbilder.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker album art downloader til å finne album cover med.
    La inn noe musikk idag og fikset cover.
    Problemet er at ingen av cover'ne vises.
    Bildene er 500x500.
    Tips?
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hva er det du navngir bildene som? Jeg gir navnet folder.jpg på alle jeg skanner inn selv og de kommer inn som bare det og jeg ligger på størrelse rundt 800x800 pluss minus.

Edit: Skrivefeil...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene MÅ hete "folder.jpg" og intet annet. Heller ikke "folder.jpeg".

Du må også huske på å oppdatere musikkbiblioteket. Bildene vil som regel ikke synes før du gjør dette.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm,merkelig at dette ikke fungerer.
    Har jo funket på alle jeg har lagt inn før.

Som dere nevner navngir jeg dem som "folder.jpg"

Nå er ikke hode så kjapt idag heller etter to harde dager på fylla.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Nei, men det du sikter til er at dersom Sonos kjører sitt eget trådløse nett, vil ikke andre enheter (iPhone/iPod/iPad) fungere.

Dersom Sonos settes opp til å benytte et allerede eksisterende trådløst nettverk, vil alle kontrollere fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men det du sikter til er at dersom Sonos kjører sitt eget trådløse nett, vil ikke andre enheter (iPhone/iPod/iPad) fungere.

Dersom Sonos settes opp til å benytte et allerede eksisterende trådløst nettverk, vil alle kontrollere fungere.
    Sonos bruker alltid sitt egne nett til å kommunisere trådløst - mellom sine egne komponenter, være seg ZonePlayers eller kontrollere

Så sonos anlegget kommer ikke til å bruke et Wi-Fi signal på noen måte.
    Det gjør Iphone'n - og derfor går det også litt tregere å bruke en Iphone som kontroller i Sonos anlegget.

Tilbake til spm til "JD" - en komponent i Sonosanlegget må alltid være koblet til med nettverkskabel. Det være seg om du har Sonoskontroller eller ikke.
    :-D
    Du kan eventuelt kjøpe en BR100 - ZoneBridge. Den eneste funksjonen til den er å koble til router og være trådløs "bridge" til alle Sonos komponent.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kristofferstranden
    1) Sonos bruker alltid sitt egne nett til å kommunisere trådløst - mellom sine egne komponenter, være seg ZonePlayers eller kontrollere

2) Så sonos anlegget kommer ikke til å bruke et Wi-Fi signal på noen måte.
    Det gjør Iphone'n - og derfor går det også litt tregere å bruke en Iphone som kontroller i Sonos anlegget.

3) Tilbake til spm til "JD" - en komponent i Sonosanlegget må alltid være koblet til med nettverkskabel. Det være seg om du har Sonoskontroller eller ikke.
    :-D

4) Du kan eventuelt kjøpe en BR100 - ZoneBridge. Den eneste funksjonen til den er å koble til router og være trådløs "bridge" til alle Sonos komponent.
    1) Nei, ja, det er vel delvis korrekt, og kanskje noe upresist.
    Den benytter seg helt og holdent av sitt eget nett dersom den IKKE finner (eller er koblet til) et annet nettverk. Derfor er det ytterst viktig at du ved oppstart av Sonos-systemet passer på at første komponent (player eller bridge) har tilgang til ditt eksisterende nettverk.
    Dersom du ikke sørger for dette, vil alle enhetene forholde seg til Sonos' eget trådløse nett. Du vil da IKKE få tilgang til musikken du har på ditt nettverk.

Ved oppkobling i ditt eksisterende nettverk, skjer selve kommunikasjonen mellom Sonos-enhetene og Sonos-kontrolleren internt mellom disse. Alle enhetene (bridge og playere) har dog sine egne IP-adresser i ditt eksisterende nettverk. Sonos sin egen kontroller har derimot ikke egen IP-adresse i eksisterende trådløse nettverk, hvilket understøtter at den helt og holdent kontrollerer enhetene i sitt eget trådløse nettverk.

Dersom du spiller av med en player som er tilkoblet nettverket med kabel, så vil data overføres denne via kabelen. For å kunne spille av musikk fra en player uten kabel, vil dataene kjøres "Sonos-trådløst" via Bridge-enheten eller en annen player som er tilkoblet med kabel.

2) I mitt oppsett er alle enheter koblet til det eksisterende nettverk. Og min iPod og iPad er ikke på noe vis tregere enn CR200-kontrolleren fra Sonos. Er jeg bare "heldig"...?

3) Det holder at én player er koblet til med kabel. Deretter er de andre komponentene med i det totale nettet. Du trenger (egentlig) heller ikke noe eget nettverk - det holder med kun en nettverksdisk. Denne kan du koble til i nettverksporten på Sonos-playeren (eller i en bridge, slik at du kan ha playeren et annet sted enn der nettverksdisken er). Med KUN en nettverksdisk tilkoblet, MÅ du ha en Sonos-kontroller. Dette fordi du da ikke har noe trådløst nettverk å tilby Apple sine "kontrollere" (iPhone/iPod/iPad).

4) Ja, dersom du IKKE kan ha minst én av playerne tilkoblet med nettverksledning, må du ha en bridge som plasseres der det er mulighet for nettverkskabling.

Kanskje dette ble noe klarere?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Sonos-App-en for Apple oppdatert med crossfading.

Og på Apple sine kontrollere (iPhone, iPod, iPad) er denne funksjonen plassert AKKURAT der jeg håpet å finne den - mellom de forrige valgene nedenfor tidslinja.
    Man slipper med andre ord å klikke på "pil ned".

Well done! :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Sonos-App-en for Apple oppdatert med crossfading.

Og på Apple sine kontrollere (iPhone, iPod, iPad) er denne funksjonen plassert AKKURAT der jeg håpet å finne den - mellom de forrige valgene nedenfor tidslinja.
    Man slipper med andre ord å klikke på "pil ned".

Well done! :-)
    Jeg likte den pil ned tasten jeg :P

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buuuu!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio RX6 og Sonos ZP120 : En liten artig erfaring!

Hei alle Sonos eiere!

Hadde lenge lekt med tanken og få testet en liten gulvstående høyttaler sammen med en av mine ZP120.
    Nå har jeg fått testet hvordan de greide å drive en liten gulvstående høyttaler, høyttalerne som ble koblet opp var som sagt Monitor Audio RX6!
    Ble meget positivt overrasket hvordan dette låt, synes det låt meget bra, imponert over hvordan ZP120 drev dem, helt upåklaglig, og hvordan RX6 låt, spesiellt bassen disse ga fra seg, høyttaleren må sies å være meget lettdreven.
    Etter mitt syn var dette en bedre kombinasjon enn ZP120 og B&W DM685, merket fort at B&W høyttaleren er mye mer kresen på elektronikken for å låte og spille bra! Sier på ingen måte at Monitor Audio er en bedre høyttaler, da dette er smak og behag! En perfekt kombinasjon og noe jeg ville testet er selvfølgelig hvordan Monitor Audio RX1 / RX2 ville hørtes ut sammen med en Sonos ZP120, da disse igjenn sikkert ville kreve enda mindre av forsterker enn RX6 for å spille bra. Synes selv at B&W er mer musikalsk og passer bedre til de fleste sjangre, men MA låter også bra, spesiellt på R&B, Electronica/Dance, musikk med litt bass i. Sexy Bi### Feat. Akon med David Guetta låt jo helt konge. Synes det var en artig erfaring dette her og ønsket å dele den med dere!
    Og parre en Sonos ZP120 med en høyttaler som MA RX6 er nok litt "overkill", og RX6 kommer nok mer til sin rett med en ZP90 og en skikklig forsterker, men det går faktisk ann og det låter bra. Ønsket bare å få testet dette, både for å høre hva ZP120 er god for, og for å få testet hvor "lettdrevne" MA var i forhold til andre høyttalere, for eksempel B&W høyttalere.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, ZP120 er SVÆRT bra som forsterker rett på høyttalerne.
    Bare litt synd at den ikke har digitale utganger i tillegg. Dette begrenser bruken litt VEL mye, dessverre... :-|

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •