Sonos - Nyhet - Ny Controller fra Sonos - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 195
    Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg har ett spørsmål om Sonos systemet.

Kan man sette det opp slik at man kan velge profiler når man starter?

Slik at man kan gruppere forskjellig musikk smak, f.eks. Far, Mor, Barn osv.

Bruker mye random selv, men ikke alltid man liker å høre noen annens musikk smak. Hvis en liker metal og en annen rap, så har man profiler hvor dette ikke blandes, men man enkelt kan sette hele samlingen under 1 profil på random?
    Gikk nettopp inn og sjekke ut sjangerene på Sonosen min og innså at det er ganske håpløst å forholde seg til. Man kan jo dog bruke et taggeprogram (jeg er fornøyd med gratisprogrammet TagScanner) og kategorisere store mengder med musikk som "mammamusikk," "barnemusikk," "felles" etc... Ellers er nok veien å gå gjennom spillister slik Valo sa.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

C200 vs. Iphone app.

C200 vs. Iphone app.

Mens jeg surfa Sonosforumet her om dagen innså jeg at en av de store manglene med C200 fra mitt synspunkt måtte være mangelen på Æ, Ø og Å i qwerty-tastaturet. Jeg har ikke testa C200 selv, så jeg bare antar at de ikke er tilgjenglige.

Spørsmålet mitt er da om de tre nevnte bokstavene er tilgjenglig når man bruker Iphone applikasjonen?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

og apropos!

Sonos All-in-one høytaler og soneplayer. 2 diskanter, 2 mellomtoneelementer og en 3,5" bass, drevet av en digitalforsterker.

Sonos - Nyhet - Ny Controller fra Sonos-sonos-s5-ipod-touch-bed-jpg

Sonos ZonePlayer S5 all-in-one wireless speaker lowers cost of entry (video!)

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    C200 vs. Iphone app.

Mens jeg surfa Sonosforumet her om dagen innså jeg at en av de store manglene med C200 fra mitt synspunkt måtte være mangelen på Æ, Ø og Å i qwerty-tastaturet. Jeg har ikke testa C200 selv, så jeg bare antar at de ikke er tilgjenglige.

Spørsmålet mitt er da om de tre nevnte bokstavene er tilgjenglig når man bruker Iphone applikasjonen?
    Jeg har aldri savnet de norske bokstavene på CR200. De var vel heller ikke tilgjengelig på CR100 når jeg tenker meg om. Tror heller ikke de er å finne på IPhone appen men det kan jeg gjerne sjekke når jeg er innen rekkevidde av Sonosene. Sonos mener vel at vi her oppe i nord får klare oss med svensk. Har forøvrig aldri brukt annet enn default, nemlig engelsk.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Så på min CR100 nå og der er æøå med da du går inn for å søke på fx artist. Men dersom du velger snabbrullning så mangler disse.
    Kan det være det samme på cr200?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Så på min CR100 nå og der er æøå med da du går inn for å søke på fx artist. Men dersom du velger snabbrullning så mangler disse.
    Kan det være det samme på cr200?
    Men det er sikkert fordi du har satt språkinnstillingene til svensk.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Er jo det nærmeste du kommer norsk på den. Men liker en ikke det språket så......

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Er jo det nærmeste du kommer norsk på den. Men liker en ikke det språket så......
    Må ærlig innrømme at etter å ha hatt den på engelsk siden dag 1 var det et slag i trynet å bruke den på svensk.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok like så godt med meg en SONOS ZPS5 da jeg var nedi byen. Enheten er plassert på soverommet. Foreløbig syntes jeg den låter helt ok. Får vel prøve å legge inn noen late dager for å teste litt mer. Installasjon gikk som en drøm, inn med power, søk etter ny sone med CR200 og etter 1 minutt var spilleren klar til bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg har også en slik stående på soverommet. Mer enn nok lyd, og slettes ikke så verst kvalitet på lyden heller. Brukervennligheten er som alltid med Sonos ekstremt god.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Nokon som har problemer med dårlig dekning/tilkopling ved bruk av ipod touch?
    Får ikke fram artister og radiokanaler. Så kan det virke igjen etter 1 time eller 2. Skjer oftest dersom batteriet er dårlig
    Har aldri hatt problemer med Sonos kontrollen, men ipoden er ustabil. Dessuten er den ganske treg. Må vente eit par sekunder for å få inn artistlista, hvis den virker i det hele tatt..:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forstått det slik at iPod Touch og Sonos-kontrolleren bruker forskjellige nettverk hvilket kan forklare forskjellene. iPod Touch bruker din wlan sone (trådløst nettverk) og kommuniserer deretter med dine kablede Sonos-bokser. Touch'en bruker et par sekunder på å koble seg til wlan som er forsinkelsen du opplever. Sonos-kontrolleren bruker Sonos sin egen nettverksprotokoll direkte mot nærmeste Sonos boks uten å gå via wlan. Når du har problemer med Touch'en antar jeg du også har problemer med å surfe nettet og lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et komplett 250 Sonos anlegg (ZP120, ZP90 og CR200) med et par Mission høyttalere og er veldig fornøyd.

Fruen har også en Iphone som fungerer smertefritt sammen med dette.

Trenger et svar på dette spm:
    avforum link

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjører eit eldre sonos system, 2stk zp80 og ein zp100 og cr100.
    Men trur ikke det er grunnen til at systemet er ustabilt, siden det er stabilt med sonos controlleren..

Mulig at eg må bytte ut den trådløse routeren, den er vel nesten ti år gammel :-)
    Takker for svar!

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Noen som vet om Sonos planlegger å komme med støtte for:

Wimp
    Spotify
    Last.fm

Her i Gnore...

Takker!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Hei!

Noen som vet om Sonos planlegger å komme med støtte for:

Wimp
    Spotify
    Last.fm

Her i Gnore...

Takker!
    Sonos har støtte for Last.fm scrobbling men ikke streaming.

Spotify er jo kun tilgjengelig i en håndfull land i europa og har vel derfor ikke den helt store nedslagskraften hos amerikanske Sonos.

Dessuten tror jeg ikke Spotify har utviklet noe API som Sonos kan streame direkte fra. Man må jo laste ned et program og kjøre dette på enheten som skal spille fra Spotify. Dette tviler jeg på at Sonosboksene kan gjøre. Her må nok både Spotify og Sonos gjøre en jobb før noe er på plass.

WiMP er jo nettopp lansert og kun tilgjengelig i Norge. Tipper problemet er det samme som med Spotify. Ingen programvare som kan streame til annet enn egen klient.

I Sonos kan man jo under 'Radio -> Add' legge til URL'er. Hvis man på en eller annen måte kunne få en output av streamen fra Spotify/WiMP burde det være mulig å legge den inn her og dermed ha den tilgjengelig på alle soner i huset.

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wimp

Kontaktet Wimp idag og fikk beskjed at de jobbet opp mot støtte i Sonos. Var visst en komplisert jobb (les: dette blir det aldri noe av??) så da får vi se hva som skjer...

Når det gjelder å add url under radio har ihvertfall ikke jeg fått dette til å fungere...noe andre?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Kontaktet Wimp idag og fikk beskjed at de jobbet opp mot støtte i Sonos. Var visst en komplisert jobb (les: dette blir det aldri noe av??) så da får vi se hva som skjer...

Når det gjelder å add url under radio har ihvertfall ikke jeg fått dette til å fungere...noe andre?
    Hmm, jeg har lagt til en mengde forskjellige stasjoner via url og aldri hatt problemer. Men den korrekte url man må legge til i Sonos krever fra tid til annen litt sunn fornuft siden web sider ofte maskerer den via diverse scripts og annet fanteri.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av mine to CR200 kontrollere har nå fått 'døde punkter' på skjermen. Det skjedde over natta og er ikke et resultat av slett behandling fra min side. Har vært i kontakt med Sonos support og fått et RMA nummer for retur av den defekte CR200. Ser forøvrig på Sonos forumene at jeg ikke er den eneste med dette problemet. Litt bekymra om dette er en svakhet med CR200 siden det tilsynelatende skjer helt uten videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig så klarte ikke min sonos å spille av musikk fra musikkbiblioteket. Radio fungerte som før.

Dette skjedde etter min siste systemoppdatering på min mac.

Når jeg forsøker å redigere musikkbiblioteket så får jeg feilmeldingen:
    Couldn’t share music in the folder ~/Public/iTunes Music.

The computer “Macintosh” cannot be found.
    Make sure that Windows Sharing is turned on, and that the computer is on your network. Please also check your firewall settings.

Har selvsagt sjekket alt dette, og siden det fungert finfint for noen dager siden så er jeg litt i tåka at the moment. Noen som har noen gode forslag?

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •