Sonos - Nyhet - Ny Controller fra Sonos - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 195
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Velkommen til forumet thewedge, by the way :-)
    Vel, vel. han har vært her lengre enn deg

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jeg nå.........da editerer jeg: Velkommen med INNLEGG her inne :-)

Newcomer kjetil øien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Ser dere er oppdatert på sonos.
    Sliter litt med taggingen og lurte på om dere kjente til om det er et tak på hvor mange filer sonos takkler?

Kan ellers nevne at jeg bruker windows home server som lagring (anbefales).
    Kjører ZP120 som driver B&W CM1 på stua, ZP90 og B&W Zeppelin på soverommet. Flott lyd i begge soner! Iphone har blitt favoritt kontrollern

Kjetil

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet, hyggelig med "nye fjes" :-)

jeg har også satt inn en MS Home Server i nettet her hjemme, funker som GULL :-)

Hva gjelder kapasiteten til Sonos, mener jeg denne er på 60.000 filer.

Hva slags utfordringer har du med taggingen da?

Newcomer kjetil øien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Noen artister ligger ikke i "mapper" men vises som artist og låt nedover på listen. ooooh....dette var ingen god forklaring.. Dette vises kun på kontrollerne og ikke på serveren, der ser alt ok ut.

Skal "snagge" bildet og legge det inn så det blir visuelt.

mvh
    kjetil

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter jeg på bilde :-)

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Passer dette til mamma?

Heisann, jeg skal hjelpe mamma med å kjøpe stereoanlegg.. Hun hadde vert besøk hos en venn som har Sonos-fjernkontroll etc. og synes det så fancy ut =) Men, er dette enkelt nok og brukervennlig nok til at hun vil klare å betjene det selv? Dvs. at jeg ikke må komme to ganger i uka å hjelpe med noe?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, brukervennlig er den, når den først er satt opp.

Men, Sonos er avhengig av å ha en kilde å hente musikken fra, som er tilgjengelig 24/7, så det må settes opp en eller annen delt løsning på nettverket (NAS, PC som alltid står på, Nettverksdisk, eller annnen dedikert serverløsning).

Så om hun legger noe penger i dette, og du litt tid til oppsett, så vil det fungere som ønsket.

Min Sonosløsning består av en Linuxserver (Linux Debian), samt en ReadyNAS (kan erstattes med FreeNas, gratis nedlasting) og en HP Home Server.

Noe av the beauty med Sonos er at den ikke trenger noe software installert på kilde, den finnner alle kataloger som er definert som "shared" i nettverket, være seg dedikert server, eller en vanlig arbeidsstasjon.

ZonePlayer har også Line-In slik at andre kilder kan benyttes i tillegg til streamingen.

Sonos brukes her i huset av alle i familien, og den har vært svært stabil.

Det kan jo hende at mora blir å be deg om å stikke innom et par ganger i uka, men jeg tror ikke det vil være Sonos som er årsaken til dette

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetil øien
    Hei
    Noen artister ligger ikke i "mapper" men vises som artist og låt nedover på listen. ooooh....dette var ingen god forklaring.. Dette vises kun på kontrollerne og ikke på serveren, der ser alt ok ut.

Skal "snagge" bildet og legge det inn så det blir visuelt.

mvh
    kjetil
    Hei!
    Sonos forholder seg til den informasjonen som ligger inne i selve filene og ikke mappestrukturen. Hvilken mappe låta ligger i spiller med andre ord ingen rolle.

Når jeg ripper en cd, så pleier vanligvis informasjon som artistnavn, albumtittel og låt-tittel å bli med.

Dersom noe blir feil, f.eks at noen av mine 40 Neil-Young cd-er blir lagret som f.eks Young Neil eller Neil Young & Crazy horse i stedet for bare Neil Young, så må jeg inn og "tagge" filene. Til det bruker jeg MediaMonkey, som finnes gratis nedlastbart. (Høyreklikk på låta, velg properties/egenskaper, så kan du legge inn den låtinfoen du vil)

For å få riktig cover-art til det enkelte album, bør du riktignok likevel legge filene i rett mappe.

Bruker for øvrig "Ripstation Micro" til ripping. "EAC" er også et program som funker fint.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thotved
    Heisann, jeg skal hjelpe mamma med å kjøpe stereoanlegg.. Hun hadde vert besøk hos en venn som har Sonos-fjernkontroll etc. og synes det så fancy ut =) Men, er dette enkelt nok og brukervennlig nok til at hun vil klare å betjene det selv? Dvs. at jeg ikke må komme to ganger i uka å hjelpe med noe?
    Kan hende at du bør hjelpe henne med å sette det opp og legge inn musikken, men når det først er satt opp, så fins det ikke noe mer brukervennlig i verden!

Ikke veldig komplisert å sette opp heller. Den som greier å ta en pc med tilbehør ut av ei eske og koble sammen de ulike delene og sette opp internett osv, har heller ingen problemer med å få Sonos opp og gå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos og Itunes

Har blitt overbevist (bl.a. vha. denne tråden) at Sonos er løsningen for oss. Vil kjøpe sonospakke en av de nærmeste ukene, men lurer på hvordan Sonos og Itunes fungerer sammen og optimalt sett bør settes opp?

Jeg har nærmere ca. 120 GB liggende i Itunes, både rippet og kopiert ... Cover og alt selvfølgelig. Ønsker også å fortsette å kjøpe musikk i Itunes store. Og få dette til å spille sammen på best mulig måte uten noe manuelt arbeid... Er det noen som har noen gode tips som kan gjøre overgangen enklest mulig?

Kjøper trolig denne pakken fra Hifiklubben: Sonos startpakke + 1 Zonos ZoneBridge + Camebridge Surroundreceiver + 5 B&W M-1 og B&W AS2 sub (pakke) + 1 NAS til lagring. Får da 2 soner + kurant surroundløsning på designstuen til fruen ... Setter ZP90 sammen med surroundløsningen på stuen og ZP 120 sammen med et sett gamle B&W bokhøyttalere på kjøkken. Noe jeg har glemt eller gode tips? Takker og bukker!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei :-)...dette høres ut som en svært god løsning..og en svært god start som Sonosbruker :-)

Sonos "snakker" ikke med itunes men med de mapper som er delt ut på nettet. Du kan absolutt fortsette å kjøpe musikk via itunes, så lenge filene ligger i "shares" på en disk i nettet. Stor fordel at du har vært nøye med rippingen og taggingen av musikken. Dette er stort sett den tørste jobben når man velger å gå for en slik kildeløsning. Har du kjøpt oppdateringer til musikkfiler etter at DRM-koden ble opphevet?

Skulle jeg anbefalt deg noe i tillegg til den pakken du har skissert, så måtte det være en iPod Touch. Sonos Apps (gratis nedlasting på iStore/Appstore) for styring av muskken via iPod (eller iPhone), er ikke mindre en råstilig og meget funksjonell og er en tredjedel av prisen (ved kjøp av iPod Touch 8Gb) sammenliknet med en Sonos Controller, samtidig som at en iPod gir masse annen moro for pengene. :-)

Lykke til med innkjøp og oppsett.

Fortell oss her i tråden om dine erfaringer når det er innkjøpt, oppsatt og innkjørt! :-)

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nylig min egen Sonos bundle i hus. Fikk et godt avslag fordi den visstnok var et demoprodukt, men jeg har ennå tilgode å se noen tegn til at den har vært brukt tidligere. Prisen på Sonos Cradle gjør den foreløpig overflødig.

Jeg hadde forberedt meg godt, med et fungerende hjemmenettverk og en nas full av musikkfiler. Selve installeringen gikk prikkfritt i betydningen at hvis man har satt i en RCA-kabel før og har sunn fornuft, går det meste greit.

Hadde planer om å koble ZP90 til det eksisterende anlegget i stua, men siden zp120 ikke har line-in måtte jeg sette zp90 på soverommet (sammen med et par datahøytalere) for å kunne teste flerromsmulighetene. Resultatet er at den gamle NADen ble satt vekk og ZP120 kontrollerer alt i stua.

Forventninger til Sonos var enorme og det meste er innfridd. Kontrolleren er suveren, men kanskje litt vel stor. ZP90 er lettere enn jeg hadde regnet med, men står allikevel stødig og det er ikke snakk om at den flytter på seg når jeg bruker knappene på den.

ZP120 er den mest positive overraskelsen. Den er en liten krabat (såvidt jeg vet ca 2/3 av ZP100) men står stødig og klarer å drive mine JBL E80 svært bra. Den klarer ikke å spille så det blør ut av øra, slik som med NAD, men den låter veldig bra og er lettere å integrere en sub med. Dessuten er det HELT STILLE når jeg ikke spiller av noe. Det er ingen tegn til støy hverken fra nettverket eller fra kabeltven, noe som skiller den klart fra naden. Takket være den innebygde switchen kan jeg sende nettverket videre til Popcorn Hour'n.

Vekkeklokka er en annen fiffig funksjon: Det viser seg at The Cardigans er bra åpvåkningsmusikk ved hang-over.

Noe jeg savner er muligheten for å legge inn egne feeds for podcast og å kunne scrolle hele veien rundt, ikke bare opp og ned.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje flere av dere som har fått med seg, men :

Sonos: 'We're rooting for Spotify' - Crave at CNET UK

Sonos & Spotify, da snakker vi! Eneste "problem" jeg ser er at det kan være litt tungt å søke frem sangene med CR100, men sikkert lettere hvis man bruker iPhone/iPod til det. Hadde også vært kjekt hvis det var en mulighet til å bruke Sonos-systemet til å spille alt PCen/MACen spiller, uten å måtte koble den til via AUX.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Sonos & Spotify, da snakker vi! Eneste "problem" jeg ser er at det kan være litt tungt å søke frem sangene med CR100, men sikkert lettere hvis man bruker iPhone/iPod til det.
    Absolutt, men hvis man enkelt kunne kopiere spotifyspillelister til sonos ville mye av "problemet" bli løst.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos+Dac

Er det noen som har prøvd Sonos'n med en egen Dac??
    Har hatt Sonos i hus noen uker nå,å tenkte det kunne vært artig å prøvd dette.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Sonos CR200 fjernkontrollen er lansert, og Sonos fortsetter å imponere. Dette ser veldig bra ut.

Sonos - Nyhet - Ny Controller fra Sonos-sonos-cr200-leak-rm-eng-gg-jpg

-Aluminiums hus med mykgummi bak.
    -Utskiftbart LI-ION batteri. Skal holde 2-5 dager etter 2 timers lading
    -3,5" Touchskjerm VGA 640x480
    -Cradle er inkludert (var ikke med på CR100)
    -Querty tastatur på skjermen
    -Lyssensor som automatisk justerer baklys i skjerm og knapper
    -Fysiske knapper med baklys
    -Motion sensor som reagerer på bevegelse
    -Bruker selvfølgelig Sonos sitt priopritære nettverk, SonosNet. AES kryptert.
    -190 gram

Jeg må si at jeg var litt skeptisk til hva de skulle komme med siden Iphone/Ipod Touch løsningen fungerer så bra til prisen. Men dette ser faktisk ut som et solid alternativ til Apple sine produkter. Kunne godt tenkt meg en slik til hovedanlegget, og brukt iPod Touch til andre soner.

Registerer at det begynner å dukke opp en rekke firma som spesialiserer seg på å bygge om ZP80/90 til en "superutgave" med jitternivå på høyde (eller bedre) med Transporter, oppsampling og forbedret SMPS.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at inkludert cradle var noe av det øverste på ønskelista. 8)
    Ellers har vel kontrollen alt som var forventet, spesielt touchskjerm.
    Alt som mangler nå er vel en kurrant pris (under 1500?) og støtte for nye musikktjenester.

Edit: $350 alene eller $290 som en del av en bundle.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    Må si at inkludert cradle var noe av det øverste på ønskelista. 8)
    Ellers har vel kontrollen alt som var forventet, spesielt touchskjerm.
    Alt som mangler nå er vel en kurrant pris (under 1500?) og støtte for nye musikktjenester.

Edit: $350 alene eller $290 som en del av en bundle.
    Det blir nok dyrere enn du tror. Uten å gjøre dette til en pristråd - jeg tipper 2500-3000kr.

Nye musikktjenester er vel først og fremst avhengig av software, ikke hardware. Jeg kan tenke meg at Sonos har vært i kontakt med de bak Spotify for lengst, men det skal sikkert litt til for å få alt det praktiske på plass rundt slike løsninger.

Men nå kommer vel også Sonos med software versjon 3.0 snart, så det er vel lov å håpe. Mange har spurt om Spotify, og Sonos pleier å være flinke med å høre på kundene.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det blir nok dyrere enn du tror. Uten å gjøre dette til en pristråd - jeg tipper 2500-3000kr.

Nye musikktjenester er vel først og fremst avhengig av software, ikke hardware. Jeg kan tenke meg at Sonos har vært i kontakt med de bak Spotify for lengst, men det skal sikkert litt til for å få alt det praktiske på plass rundt slike løsninger.

Men nå kommer vel også Sonos med software versjon 3.0 snart, så det er vel lov å håpe. Mange har spurt om Spotify, og Sonos pleier å være flinke med å høre på kundene.
    Offisiell releasedato for den nye kontrollen + Sonos 3.0 er visstnok imorgen 14. juli (ifølge Engadget tror jeg). Det er ikke utenkelig at de vil backe opp kontrollnyheten med en softwareoppdatering. Skal altså komme en Bundle 250 i samme slengen. Blir spennende å se hele omfanget.

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •