Sonos - Nyhet - Ny Controller fra Sonos - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 195
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er minsteprisen på ett sonos system? Med harddisk?
    Og hva må en ut med for å få ett skikkelig Sonos system som både ser bra ut og yter bra?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Hva er minsteprisen på ett sonos system? Med harddisk?
    Og hva må en ut med for å få ett skikkelig Sonos system som både ser bra ut og yter bra?
    Hva minsteprisen blir, avhenger av hvor mange soner du vil ha.

Hvis du kun vil ha en sone, og denne skal kobles til et eksisterende anlegg, må du ha en ZP80 (ca.3000.-) og fjernkontroll (ca.3300.-). Du må imidlertid koble en av sonespillerne til routeren din eller datamaskinen din med kabel. Hvis du har dette plassert et annet sted og kun vil ha trådløs forbindelse, så må du altså ha to sonespillere.

Hvis du ikke har eksisterende stereoanlegg, kjøper du ZP 100 (ca.4200.-) i stedet for ZP80, da denne har en innebygget forsterker på 50W.

Hifi-klubben selger en pakke med ZP100 + ZP80 + controller til 9000.-

Når det gjelder hard-disc, fins det vel ikke noe fasit på hva det koster. Jeg for min del kjøpte en 500 GB NAS (1500.-) som står sammenkoblet med routeren. Da er jeg ikke avhengig av at pc skal være påslått for at systemet skal fungere.

10500 for Sonos-pakken + NAS høres kanskje dyrt ut, men du sparer en del på musikk-kjøp i ettertid. Jeg kjøper ikke lenger musikk som vennene mine har. Den lagrer jeg heller Dessuten hører jeg på et større spekter av musikk fra samlinga mi nå som jeg ikke trenger å gå bortom cd-skapet (ligger i esker på loftet) i tillegg til tilgang til alle internett-radiokanaler. Du kan som sagt få det til enda rimeligere hvis du greier deg med en sone og kan kable denne til routeren.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyhet fra Sonos! Sonons ZoneBridge

Dette er veldig bra, det har nå kommet et nytt produkt i Sonos-serien - Sonos ZoneBridge.

Som ihvertfall jeg har erfart, har man noen utfordringer med oppsettet når det blir snakk om å fordele zoner i flere etasjer og spredt i huset. Så langt, har løsningen vært å sette en av Zonespillerne i Bridged Mode, men dette er en meget dyr løsning da ZP koster endel. Nå har Sonos kommet med denne:

Vedlegg 24182 Vedlegg 24183 Vedlegg 24184

Spec kan leses her.

Prisen ligger på €99,00, skal sjekke med HiFiKlubben hva de skaffer den til. De har den ikke på sin produktoversikt på nettet enda.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFiKlubben hadde ikke fått inn denne enda, de skulle sjekke hva deres utsalgspris blir og leveringsdato.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Zonebridge

Bestilte zonebridge fra sonos.com, sist mandag. Ble levert i går og fungerer naturligvis utmerket. Anbefales :razz:

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Når det gjelder hard-disc, fins det vel ikke noe fasit på hva det koster. Jeg for min del kjøpte en 500 GB NAS (1500.-) som står sammenkoblet med routeren.
    Hvilken NAS var det?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nevnt det før, men hvis man har en gammel PC kan man lage en egen NAS ved å bruke FreeNAS(basert på FreeBSD). Tar litt mer fysisk plass enn en vanlig NAS-disk, men sparer penger på å bruke noe man har liggende. Fungerer glimrende hos meg, selv om jeg bruker en gammel PC(Celeron 1000 MHZ).

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Hvilken NAS var det?
    Var en Western digital My book world edition 500 GB NAS. Kostet ca. 1500:

Western Digital 500GB My Book World Edit - MPX

En tanke som har slått meg nå som jeg er ferdig med å rippe cd-samlinga, er at det kunne vært kjekt med en sikkerhetskopi av musikkfilene. Vet ikke om jeg orker en runde til med ripping hvis discen skulle krasje. Er det en kurant sak å kopiere 200 GB fra en NAS via trådløs-router til pc og derfra til en ekstern hard-disc mon tro?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    2. Her må du vel rename mappene på hardisk, og muligens TAG i gjeldende filer. Det ligger an til en liten rydding i musikksamlingen :-)
    Vil anbefale programmet MediaMonkey, det er helt genialt for å holde oversikt over store samlinger. Kan retagge hele album, eller legge album i mapper basert på tagger. Og mye mer.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil-K
    Bestilte zonebridge fra sonos.com, sist mandag. Ble levert i går og fungerer naturligvis utmerket. Anbefales :razz:

Høres bra ut. Jeg har også bestilt en, via HFK. håper denne kan bidra med en noe mer stabil oppkobling mellom sonene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos

Systemet dere sikter til koster 8990 på HFK.
    Det skal være til to soner, en passiv forsterker og en aktiv.
    Hvor gammelt er dette oppsettet, og når kommer det evt ett nytt?

KAn disse forsterkerene drive et par B&W CM1 mere enn godt nok?
    Dersom jeg for alvor begynner å bruke harddisk som signal kilde, er det da greit med en fritt stående harddisk, slik at man ikke trenger å ha på pc for å høre musikk? Hva bør man bruke av lagringsmedie? Hva koster det? Hva med radio? Kan man lytte til dette uten at pc står på?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daddycool
    Systemet dere sikter til koster 8990 på HFK.
    Det skal være til to soner, en passiv forsterker og en aktiv.
    Hvor gammelt er dette oppsettet, og når kommer det evt ett nytt?

KAn disse forsterkerene drive et par B&W CM1 mere enn godt nok?
    Dersom jeg for alvor begynner å bruke harddisk som signal kilde, er det da greit med en fritt stående harddisk, slik at man ikke trenger å ha på pc for å høre musikk? Hva bør man bruke av lagringsmedie? Hva koster det? Hva med radio? Kan man lytte til dette uten at pc står på?

Vet ikke akkurrat når Sonos systemet ble introdusert, men det funker!! Kjøper du den pakken du refererer til, ja så er det en aktiv og en passiv. Min aktive driver et par B&W DM580, dette er en gammel B&W-serie, kan sammenliknes med den tidligere 603 tenker jeg.

Firttstående HD funker fint da Sonos ikke er avhengig av noen software for å finne musikken (slik som bl.a. Squeezebox er), den trenger kun delte mapper, og da gjerne fra en frittstående HD. Jeg bruker en readyNAS, men dette er fordi jeg også kjører en Logitech Transporter (trenger slimserver), samt benytter jeg ReadyNAS som lagringsmedie og backup for bilder, film og profiler på klientpcene i hjemmenettet.

Radio funker også som GULL :-) og da uten noen støtte fra PC. Den henter dette selv via din bredbåndsrouter.

Anbefales!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos melder i dag at det er sluppet SonosController software til iPhone. Kan lastes ned fra App Store :-) Gleder meg til å komme hjem for å teste :-D

Se demo her.

Sonos - Nyhet - Ny Controller fra Sonos-sonos-iphone-jpg

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Absolutt brilliant!!!

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Sonos melder i dag at det er sluppet SonosController software til iPhone. Kan lastes ned fra App Store :-) Gleder meg til å komme hjem for å teste :-D

Se demo her.

Genialt enkelt, og det siste agrumentet for hvorfor jeg bare MÅ ha en iPhone - NÅ!!! ;-)

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra system!
    Kan fort bli en iPhone på meg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det innstallert og testet.....og jeg kan si det funker utrolig bra! Styringen er nærmest bedre enn via den vanlig kontrolleren. Dette fordi du her kan søke "fritt" i hele biblioteket, en slipper å scrolle og bla. Man skriver inn bokstaver, og treffene popper opp, slik som på PC-versjonen. Dette er en funksjonalitet en ikke har på den originale, der kan man kun sette første bokstav, resten er scrolling. Så dette var en etterlengtet funksjon.

Jeg trøblet litt i begynnelsen, men, som i 99% av alle tilfeller innen teknologi, så var det brukerfeil :-)

iPhone fant ingen av sonene...løsning.....restart iPhone og VIPS der satt den. Den fant oppdateringer til zonebridgen, oppdaterte, og så var vi i gang.

Samme funksjonalitet som den originale controlleren...and then some! Anbefales på det varmeste!!

Nok en apps til iPhone som forsvarer kjøpet :-) ;-)...og apps mangler det ikke på til årets dingz (min kåring)

Årsak til edit: skrivefeil

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv også MEGET fornøyd med denne app'en på Iphone. Eneste "problemet" jeg har funnet til nå er at hvis du starter en sang, legger til flere sanger i køen. Når du da skifter til neste sang evt. en sang senere i køen, så vil ikke infoen til neste sang vises. Den henger fremdeles på første sang. Forsto dere hva jeg mener...??

Noen andre som har dette problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kaster meg ut i iphone diskusjonen her.

Til Globe: Du kan fint søke på sonos kontrolleren under "music library"-> search, så vet du det.

Det finnes også en liten webserver du kan legge på en pc i nettverket ditt, slik at du kan styre Sonos systemet fra hvilken som helst dingz med nettleser. Jeg har dette kjørende, og har åpnet denne porten i min ruter slik at jeg kan styre sonosen fra singapor om jeg skulle føle for det Skal komme med link til programmet senere, rekker ikke nå.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Er selv også MEGET fornøyd med denne app'en på Iphone. Eneste "problemet" jeg har funnet til nå er at hvis du starter en sang, legger til flere sanger i køen. Når du da skifter til neste sang evt. en sang senere i køen, så vil ikke infoen til neste sang vises. Den henger fremdeles på første sang. Forsto dere hva jeg mener...??

Noen andre som har dette problemet?

Hei, jeg har lagt merke til dette problemet. Et annet problem jeg har blitt kjent med er at den er noe følsom for hvilken router du har. Har nå forsøkt Thomson (levert av NetxtGenTel) og en noe eldre Dlink. Begge typer gjør at App virker noe utstabil. Dette gjelder spesielt oppkobling, men også oppdatering på Iphone når det skjer noe på de ulike sonene. Snakket med Sonos support og de kjente til problematikken. Skal nå forsøke en annen router (Linksys), anbefalt av Sonos, så får vi se om den stabiliserer seg noe :-).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thewedge
    Hei, kaster meg ut i iphone diskusjonen her.

Til Globe: Du kan fint søke på sonos kontrolleren under "music library"-> search, så vet du det.
    Kjenner nok til denne muligheten, men iphone gjør det jo enklere og kjappere med tastatur contra scrolling :-)

Sitat Opprinnelig postet av thewedge
    Det finnes også en liten webserver du kan legge på en pc i nettverket ditt, slik at du kan styre Sonos systemet fra hvilken som helst dingz med nettleser. Jeg har dette kjørende, og har åpnet denne porten i min ruter slik at jeg kan styre sonosen fra singapor om jeg skulle føle for det Skal komme med link til programmet senere, rekker ikke nå.
    Skriv gjerne tips på dette videre i denne tråden. Alltid spennende med nye muligheter for å utvide brukervennligheten ytterligere :-)

Velkommen til forumet thewedge, by the way :-)

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •